Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjollabolla skrev 2010-05-11 22:11:01 följande:
    Godkväll:) Lia har fått sin första feber... Uhh jag hatar när dom är sjuka när dom är så små. Hon fick sprutor idag så anledningen vet man ju iaf, men ändåååå... Åhh jag vill oxå ha mer småfolk, men det är så många som jag vill ha som jag sett på småfolks hemsida som inte kommit... Undrar om det kommer in mer?
    Go kväll!

Stackars liten! Skönt ändå att ni vet anledningen. då är det förhoppningsvis borta snart.

Jag har fått för mig att det kommer ytterligare fler Småfolk till butikerna.
    melizza skrev 2010-05-11 22:21:34 följande:
    hello girls nice shopping i BT och supersöta barn med igår kom Stella hem med sina jeans fulla med gräsfläckar och massa annat från sandlådan och annat och idag kom hon hem med ett par andra jeans med samma slags fläckar *suck* hur i hela friden får man bort gräsfläckar........jag har nog aldrig lyckats få bort det......finns det nån som har nån mirakelkur??? snälla HJÄLP!!
    Hej hej!

Just gräs har jag inte så stor erfarenhet av men mina andra fläckar kör jag alltid Oxid action gel på och låter ligga tills nästa tvätt.
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    melizza skrev 2010-05-11 22:27:41 följande:
    vart får man tag på oxid action gel??? min envisa unge vill ju inte ha överdragsbyxor på sig så då blir det ju så tyvärr......jag har alltid fått bort matfläckar med galltvål och oftast har det funkat rätt bra men det funkar tydligen inte på gräsfläckar
    I vanliga livsmedelsbutiker. Rosa flaska. Gnuggar in det med en tandborste och låter sedan ligga. Brukar få bort det mesta.
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2010-05-11 22:36:14 följande:
    jag tycker nog den med äpplen känns lika mjuk som den andra
    Det låter lovande det. Gillade inte alls det stela skumma materialet som var i dem förut.

Man kanske ska slå till på en lila då? Älskar Småfolks tröjor. {#lang_emotions_heart}

FS
    - låter lovande med mer som kanske når Svedala
  • Duntoffla
    Fantastiska Skatt skrev 2010-05-11 22:49:25 följande:
    Vilka var det du upplevde så? Vissa färger är svårare att trycka ovanpå än andra trots att det är samma textilier. Exempelvis är den här mörka turkosa som småfolk ofta använder "svårare" att trycka på så mörka eller färgstarka tryck blir nästan så de spricker lite och känns mycket stelare. Däremot är det ett tryck som är infärgat är det en annan sak och blir mjuka & sköna, skumt hur textilier och färger funkar Tänk på det om du ser på en vanlig KappAhl eller Lindex också.
    Jag tänker på den orange med röda ? (eller var de bruna) äpplen på samt några andra. Har inte själv de plaggen utan undvek dem just på grund av att de liksom inte var lika tunna och mjuka.
  • Duntoffla
    etindris skrev 2010-05-11 22:56:51 följande:
    Nu hoppar jag in med en liten fråga. Någon som ver var jag kan hitta dessa i storlek 92-98 www.luckylittleme.se/product.asp?product=3231... Sen en liten fråga till. Hur är småfolk i storlekarna. KÖper 86 till min tjej (i vanliga butiker)  och där finns det växmån blir 86-92 för stort då? Finns inte t-shirtarna i storlek 74-80? Har kikat runt lite men inte hittat.
    Kan tyvärr inte hjälpa dig med brallorna. Ang SMåfolk tycker jag de är normala i storlek, ibland lite större. T-shirt finns definitivt i 74/80. De kanske tagit slut i den storleken på just de plagg du kikat på?

Jag tycker du kan ha 86/92 om du i vanliga fall köper 86 till din tjej
    Fantastiska Skatt skrev 2010-05-11 22:55:43 följande:
    Mysko
    Men har du inte sett det? Nu menar jag på de äldre modellerna. Mer ribbade i tyget liksom.*kass på att förklara*
  • Duntoffla
    Fantastiska Skatt skrev 2010-05-11 23:00:33 följande:
    de tillverkas inte i 74/80 längre, men du har ju babystorlekarna som går upp till 80 (vet dock ej vilka som har)
    Jaha, där ser man.
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2010-05-12 19:16:45 följande:
    Åh nu åkte jag med dit på MLZ... Beställde Louie Louie body, katvig body och t-shirt till Milo Har ni läst om Lova? Det gör så ont i hela mig! Tänker på dom hela tiden. Fy vad ledsen jag är...
    Det är så jäkla orättvist! {#lang_emotions_cry} Fy fan...
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-05-13 20:57:34 följande:
    Va letar du för nåt?
    Är sugen på Småfolk T-shirts men kommer inte till skott. Känner också att det är dumt att handla massa nu mer Molo i faggorna. Sen borde jag köpa lite bebisstrumpor och annat jox. Skötbäddsöverdrag skulle behövas men jag behöver ju inte en helt ny bädd.

Och sy är inte min grej
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17