Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2010-09-03 17:23:04 följande:
    Ja alltså vi har en tidigare i stl M o den antar jag är som stl 2-3 år så jag testar den, men har inte fått hem den än.

Jag har meilat både babyshop och busochrackartyg om vilka mössor som passar bäst.

Busoch rackartyg tyckte rådjuren pasade bäst men att knit också funkade.

Babyshop tycker: www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=... eller den andra modellen men i samma färg.
    M är för stort för Maia, hon har S eller 2-3år. 2-3 är något mellanting mellan S och M. M är mer som 3-5
  • Zvartaliljan
    j o n n a h skrev 2010-09-03 20:16:56 följande:
    Någon som vill hjälpa mig med storlek på kikkid-klänningen, den superfiiiina blå som några har i bildtråden? Min tjej är ca 85 cm och väger kanske runt 13 kg, blir 86 bra då eller ska man gå upp en storlek?
    Min tjej är ca. 104-106cm och 110 sitter precis på henne, ingen direkt växtmån. Så ta minst 92. Och den är lila, inte blå.
  • Zvartaliljan
    h80 skrev 2010-09-03 20:28:10 följande:
    får ont i magen o måste bara prata av mig lite, ni brukar ju vara bra på att lyssna i denna tråden. OT; men iallafall. Sitter o pratar på msn med min mans brors sambo. De har en 6 månaders som har problem med magont. Han vaknar mellan 2-4 gånger på natten o vill ha mat. O nu tycker de att det är såå jobbigt o eftersom en 6 månaders ska klara sig 12 timmar utan mat så har de bestämt att han ska sova i eget rum o lära sig att somna själv. De ska alltså lägga ner honom i sängen nu o sen inte gå in till honom förrän imorgonbitti hur mycket han än skriker.
    STACKARS LITEN. Försöker lite fint övertala henne att det inte är nått bra förslag, men det går inte.
    men herregud!! Mateo äter 2-3 gånger varje natt o han är 8 månader, inte f*n skulle jag bara stänga dörren o låta honom skrika hela natten!! Ett sånt litet barn förstår inte det, ett större barn kan man köra "metoder" på men inte en 6-månaders!!

Om de vill lära honom att inte äta på natten så försök med napp och vatten i flaska, och att ge honom gröt och/eller fullkornsvälling på kvällen. Finns många olika knep, men de ska abolsut INTE lämna honom så!!
  • Zvartaliljan
    Damien och Adrian skrev 2010-09-04 12:06:15 följande:

Hejsan, vad shoppas?

Någon har shoppat på T ser jag (Busloppan) Drömmer Jag lade ut en massa igår (för man fick väl lov att säga sånt nu?)

Har en liiiiten stund ensam för en gång skull, Damien ser på flyguppvisning med pappa och adrian tar en tupplur. Så - här är jag och läser nyfiket. Saknar er ju!

schhhhh jag är sjuk och förtjänar tröstshopping Behöver massor med kläder tll Mateo i 74-80 så bara ös på...
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-09-05 16:40:21 följande:
    Grattis!

Det verkar gå riktigt uselt på t just nu, ja i alla fall för oss som sälje.
    ja en del går riktigt dåligt...jag fick ju skitlite för mina Särskilt småfolkhooden är jag sjukt besviken på vinnande budet...

Vet inte om jag vågar lägga ut mer nu...i så fall blir det med avslut kring bb.
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2010-09-05 17:13:08 följande:
    Tack för tipset, blev en vantfleece, perfekt under den cerisa skaljackan
    är du säker på att det blev en 104 nu då? För hon hade dubbla 104or men en låg under 110/116 så kan ha skrivit fel storlek i rubriken...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17