Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

LJ2 skrev 2011-01-15 22:20:28 följande:
    jag vill bara bli av med det.. molo vill jag inte ta till loppis.. de får gå på t eller fb..
    de andra får jag se..
    har ingen plats!! :-P
    o så bra o få in till nytt med nytt e kul..
    måste nog prova lurv o softshell i morgon för o se nu när vi pratar om de.. =)
    Jag har sålt massor med märkes på de barnloppisar jag stått på. Hängt på stång med "ok" priser. Så har man plats är det absolut värt ett försök. Det finns ju fler som oss, dvs jag scannar ju av danskt etc på andras bord, klart att fler scannar efter det. Det roliga var en gång bara när en tjej kom med typ 5 galgar och frågade efter priset (hon hade missat att jag satt det på galgarna). Sa väl typ 6-700 eller vad de kan ha kostat. Hon sa inget utan bara hängde tillbaka .
    Storasyster 0710 & lillebror 0912
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2011-01-16 11:59:57 följande:
    Kommer nog i natt! Så vila massa nu! Och ät! Lycka till! KRAM
    Det tror jag med .
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-16 11:56:24 följande:
    Ingen bebis

Värkarna har försvunnit och jag är bara trött.. Fy va jag e less nu!!

Varit uppe mellan 02-07 i natt med lite blödningar och värkar, slocknade tillslut sittandes i soffan och allt försvann.. Lite små blödningar än bara och mer mensvärk än värkar..

Kommer ner från duschen nyss och då har gubben bjudit in grannflickan som sitter och bygger Lego i vårt vardagsrum, jag vill iiiiiiinte ha besök just nu.. Men det kunde han inte förstå Skrikandes
    Så började det för mig med, fast på dagen, sen föddes han på natten .
  • Stormis
    Tensia skrev 2011-01-16 15:07:35 följande:
    hej tänkte fråga om nova star( vet att det inte danskt men tror ändå att ni vet svaret=)
    deras mössor ns beanie star hur är de i stl om man tar en M vilken ålder tror ni det passar ?
    Skilher sig lite i år och material. Men en M är kanske oftast runt 2-4 år? Vet många vuxna som har stl L till sig själva. Min tjej på dryga 3 år kan ha både S och M.
  • Stormis

Kikar in

Tjolla - jag har betalat turkosorange Katvigen idag, du borde ha pengarna imorgon . Ingen brådska med att skicka. .

• Stormis
    Busbellan skrev 2011-01-28 19:37:15 följande:
    Tack
    Ja, den är underbar! Ganska lik bubblegum, bara liiite mörkare
    Ååååh, verkligen sugen när jag såg den på Ella. Såg finare ut än vad den gör på web-shopen. Hade bestämt mig för att inte köpa den, men det kan man ju ändra på . Frågan är om man vågar vänta in nån 15 % eller liknande. Troligen inte.
  • Stormis
    lillronya skrev 2011-01-28 20:13:37 följande:
    Hej i tråden!
    Vad händer här?Tack!
    På spåret, tacotallrik och rödvin. Åååååååål baaaaaaajj myself .

Vad ska jag ta med mig nästa helg? Allt inkl madrass gissar jag?
  • Stormis
    Busbellan skrev 2011-01-28 20:18:36 följande:
    Nej, bäst du köper den på en gång
    Baaaaah, säg inte så, även om jag förstår det . Stl på 94 cm? 98 bäst eller?
  • Stormis
    Busbellan skrev 2011-01-28 20:25:39 följande:
    Nej, jag hade nog tagit 104 tror jag.
    Den Ella har i BT är i 110 och hon är 101 cm lång
    Du tror det? Jag tyckte att den såg lite stor ut på Ella, men hon hade väl inte så mkt under heller? Men om jag tar 104 lär hon ju kunna ha den i 3 säsonger förhoppningsvis och då är den ju ganska billig...
    lillronya skrev 2011-01-28 20:28:39 följande:
    Å då måste jag kika!
    Flock skrev 2011-01-28 20:17:11 följande:
    Var har du köpt den?? Finns den i någon annan färg??

Tänker du på traktortröjan?

Köpte den från busfröt. Tror den finns i nån mer färg, men nu kommer jag inte ihåg vilken.

Härligt!
    Ska fundera lite på hur vi ska sova. Möjligt att det behövs nån madrass.
    Någon får nog sova i vardagsrummet tillsammans med hunden.
    Tror jag bestämmer mej för att alla får ta med sej vad man vill dricka och något snacks eller så.
    Blir nog tacos på lördagkvällen när alla anlänt.

Jag tar det som behövs (och får plats i bilen...), men paxar att slippa sova med hunden. Inte min grej... Och självklart tar vi med att äta och dricka och betalar dig för det du köper . Bara säg till så får du pengar.

Ang söndagen - har vi snackat om nån byteshandel/loppis? Hade väl varit skoj om alla kunde ta med sig lite från sina säljahögar så kan man göra lite fraktfria kap?
  • Stormis
    Kavat skrev 2011-01-28 20:31:23 följande:
    Pliiis, nu är jag här igen med mina overallsfrågor. Drömmer
    Mini a ture, vågar man köpa stl 7 till en tjej som är ca 110 cm nu? Eller blir det tokstort till nästa vinter? Någon som har koll på hur stor man ska vara till vilken storlek?
    Jag tycker att de är lagom i stl i kropp och ärm, men korta i benen. Min tjej är dryga 3 år, 94-95 lång och har haft stl 92/2 år (...) hela vintern. Nu är benen för korta, men den funkar ändå, sitter tight om skorna, men visst, de är verkligen för korta. Siter helt perfekt i ärmen. Hade jag tagit stl större (vilket jag hade hemma att jämföra med hade ärmarna varit toklånga). Så det är nog lite beroende på hur man vill att den ska sitta med. Oavsett är det en kanonoverall!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17