Lalalong skrev 2011-04-08 19:24:28 följande:
Här kommer ett svamligt inlägg från mig. Om allt och inget
Fick hem lite Tradera-köp i lådan idag. En karusellklänning som var jättefin och en vantfleece som var jättefin. Sen var det en stadsfjärilklänning som enligt annonsen hade en svag missfärgning på ett ställe, men det syntes knappt. Jag tog en chansning och det skulle jag inte gjort. Hem kommer en klänning med den stora bruna fläcken Göran. Riktigt tokigt besviken blev jag! Annara har jag bara shoppat massa fint begagnat på sista tiden. Så det väger väl upp för den klänningen gissar jag
Begravning för min morfar är bestämd till 2/5. Såååå länge!!! Känns inte roligt alls. Dessutom fyller Klara 5 den 4/5. 2 dagar efter begravningen.. Inte helt optimalt känner jag. Men det blir en hel vecka ledig då så jag hoppas vi ska kunna hitta på massa trevliga saker också.
Det var bestämt redan sen innan att jag skulle ha semester på fredagen den veckan eftersom Klara får en resa till Borås-djurpark och hotellvistelse o.s.v. av oss i födelsedagspresent. Sen iom att begravningen är på måndagen den 2:e så är jag ledig den 2:e och den 3:e för begravning och resa. Jag kände då att det blir rörigt för alla parter (mig själv, tjejerna och barnen på jobbet) om jag ska vara ledig mån-tis, jobba ons-tor och vara ledig fredag. Så jag har lagt in om semester även ons och torsdag. Ska bli så skönt med en andrum och att få lov att smälta begravningen i lugn och ro. Och så klart få chansen att riktigt skämma bort Klara på hennes födelsedag!
Är också såååå glad att jag fått tag på mina molnklänningar till båda tjejerna att ha på sig! Den ena har jag inte fått hem ännu, men den i 74/80 har jag, ny och jättefin och den i 98/104 ska också vara ny, så den är säker superbra den med.
Vi var i vårt hus (som hyr ut) i onsdags med mäklare och fotograf och tog bilder. Nu ligger det ute på hemnet, och det känns väldigt pirrigt och spänt. Jag vill ha det sålt, NU!!! Helst igår

Så att vi kan gå vidare och leta efter nytt hus här nere i trakterna istället. Som det är nu är vi helt låsa av det där huset, även fast att vi täcker upp kostnaderna för huset med hyran från hyresgästerna. Så det känns ju verkligen kanonbra..
Var till dietisten med Klara idag. Hon står fortfarande stilla på sina 13 kg men hade tagit ett skutt på längden och är numera 99 cm lång. Hon närmar sig den magiska metern

.
Att hon står stilla på vikten denna gången är dock inte så konstigt med tanke på hur mycket hon har varit sjuk. Hennes aptit är mycket mycket bättre sen vi började med det som dietisten bad oss om sist! Så hade hon hållt sig frisk hade vi säkerligen sett resultat. För att inte hamna i en ond cirkel av att hon fortsätter vara sjuk och stå stilla och kanske att så länge hon inte riktigt får chansen att växa så är hon mer mottaglig för infektioner också o.s.v, så har vi fått ett näringspulver som vi blandar med K's dricka till lunch och till middag. Ska bli superspännande att se hur det ska bli.. om det händer nåt och om hon börjar tjocka på sig lite
Det var lite update från mig

.
Vad händer här? Hur mår alla?
God kväll!
Det låter trots allt som det finns mycket att glädjas åt i en annars tung tid för er. Skönt att kunna blanda både glädje och sorg
Här har mannen kommit hem efter två veckors bortavaro och lägger just nu de små som är överlyckliga att pappa är hemma igen. Själv suger jag i mig några minuter av ensamhet blandat med att hänga tvätt i tvättstugan
Sen har jag också tänkt försöka komma till skott med att beställa bokstavs- och siffertavlor till min äldste son. Jag har dock inte helt bestämt vilka och vilka färger än. Veliga jag ...
Jag fick också tipset om Ellos och troligen blir det gummistövlar här

Trist men behövligt.