Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

stökmamma skrev 2010-05-10 20:18:00 följande:
    ja, fixar så fort dom somnat **
    Det är lugnt
    ängeln83 skrev 2010-05-10 20:22:31 följande:
    Mh...jag såg det efter jag lagt högsta bud på 10 kr, men det kan gå, han har Adidas i storlek 23 som fortfarande passar, annars får vi väl skänka dom till bättre behövande
    Som sagt, ingen förmögenhet direkt .
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
  • Stormis

Ingen god morgon idag . Då bjussar jag på det; god morgon alla {#lang_emotions_flower}. Har firat lillebrors 5-månadersdag med fina billakanen från Småfolk/Småvi {#lang_emotions_heart}.

• Stormis
    trunken81 skrev 2010-05-17 16:52:10 följande:
    Tack Hahaha...roliga drömmar du har Liljan!!!
    {#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_gravid} grattis!
  • Stormis
    Mawe123 skrev 2010-05-17 18:25:28 följande:
    Finast sängkläderna från småfolk låg i brevlådan idag, snabb leverans som vanligt från småvi =)och nu blev det ett litet HKLÖÖÖ, då jag råkade klicka hem katvig velour från BoR
    Fick jag med {#lang_emotions_heart}. Tack Iza!
  • Stormis
    Mawe123 skrev 2010-05-17 21:15:21 följande:
    Vilka köpte du? Bilarna var som jag förstått underbara
    Bilarna här med. Suuuperfina! Var lite "orolig" över hur de skulle se ut med molnspjälskyddet, men det blir nog toppenbra. Hjulen och nån annan detalj var blå (om än långt ifrån samma nyans, men iaf...).
  • Stormis
    Griffelfot skrev 2010-05-18 20:43:26 följande:
    E är 79,5cm
    Min dotter är ca 88 skulle jag gissa och hon har jr 92 med uppvik på ärmen samt att de är lite breda, men hyfsade i längd. Bäst sitter baby 92. Både 86 och 92 funkar säkert till din, 92 mest ekonomisk, 86 snyggast .
  • Stormis
    LJ2 skrev 2010-05-19 19:28:40 följande:
    måste få va lite ot.. men så stolt över min "lilla" stora tjej =) e ju torr dagtid sen ett tag tillbaka, går numera till dagis utan med, o leker ute utan blöja =) *om vi åker långt eller så, då har hon den för säkerhets skull, men säger till!* nu kom hon upp efter jag la henne.. "mamma bassa" drog av sig blöjan o satte sig på toa.. gick o kollade henne o frågade om hon gjort nåt i toan.. "pff, pff, ikkbopp" = stinkbomb medan hon viftade med handen.. o jo visst.. =) nu ligger hon igen.. såå duktig.. men så stor hon blir!!!
    Själv är jag beredd på en blöt natt här hemma. K är torr dagtid sedan länge och idag skulle hon bestämt sova utan blöja i natt. Mkt spännande att se hur detta går...
    Zvartaliljan skrev 2010-05-19 19:47:51 följande:
    Tack, detsamma menar du den vita med uggla? Vart det inte du som hittade den åt mig?
    Fina bilder i bt - fiiina MiniRodinin med {#lang_emotions_heart}
  • Stormis
    LJ2 skrev 2010-05-19 20:09:42 följande:
    ja, såå duktig tycker jag =)) o faktistk.. har inte hänt alls många olyckor sen blöjan åkte?? trodde på fler, men kan räkna på en hand??? *jaja, än så länge då*min stora lilla tjej fast så gjorde min stora flicka med.. vägrade blöja bara pang.. jag lyfte henne till toan när jag la mig, o så fort jag hörde henne på morgonen sen rusade jag ut med henne.. ett litet tag iaf.. o ja, de funkade.. med sonen funkade det inte förrän 4:e gången.. några dagar va han torr, sen pang igen.. vänta, ta det igen efter ett tag men nä.. sen nu e han torr sen nyår ca.. =) 1 ggn har det hänt olycka i sänbgen =)
    Jo, jag tror att hon är lite "lat" och kissar i blöjan på morgonen bara för att hon kan. Sen vill hon snabbt ha av den nämligen. Men samtidigt är jag inställd på blöta lakan ett par dagar (om hon även efter en ev blöt natt vill vara utan blöja igen) så kanske hon "lär" sig. Har ställt in en potta i hennes rum. "Ska" man kissa henne "i sömnen" innan vi lägger oss? Gör "alla" det i början?

Sorry för ot, men i salgtråden vågar man ju inte vara . Där är det ju rena rama TV1000 .
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2010-05-19 20:14:28 följande:
    Tack Ja den är jättebra o sitter ju så fint på min smalis! Synd bara att den är så mycket mörkare än byxorna jag har i samma...men byxorna är nya så de är klargula. Men visst ser NS-byxorna lite roliga ut på honom? Känns lite som clownbyxor när de är så baggy
    Trist, jag har ju inte haft nåt att jämföra med och eftersom den användes till K är det svårt att minnas hur den sett ut från början. Byxorna blir säkert likadana .
    Zvartaliljan skrev 2010-05-19 20:19:21 följande:
    Får försvara mig med att Smultron började Ang. pottträning så blev ju Maia torr 3 gånger, sen gav jag upp när hon fick återfall igen o lät det va med pott-träningen. Strax innan 3-årsdagen bestämde hon sig bara plötsligt för att det var nog o vägrade ta på sig blöja...sen var det inte mer med det. Blev natttorr nästan samtidigt.Så jag tror att det är bäst o vänta in tills de själva känner sig redo...
    Jo, vi får se, Nu valde ju hon att lägga sig utan, trots att jag varnade för en ev blöt säng så vi får se vad hon säger inatt/imorgon . En blöt natt klarar vi nog båda .
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17