Inlägg från: nettan1016 |Visa alla inlägg
  • nettan1016

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Vill också bara tipsa om ingefärste. Funkade jättebra för mig.

Sen hade jag ett slags foglossningsbälte som man fäste runt höften när jag haltade runt som mest.
    Tror till och med att jag har det kvar om någon är intresserad.

Mamma till Samuel och Evelina
  • nettan1016

Fina bilder i BT.

Busbellan: Tom Evelina kom ju med på ett litet hörn Skrattande
    Tänkte be dig om hjälp gällande en sak. Inboxar dig.

• nettan1016
    Busbellan skrev 2010-07-01 08:18:13 följande:
    God morgon!!
    Ska snart ta mig iväg till dagis med August
    Har ju köpt lite sommarpresenter till personalen och så ska Augusts resurs få en speciell sak från august. Men nu började jag fundera lite, inte kan väl de andra i personalen tycka det är konstigt? de har ju också haft hand om honom när resursen inte varit där, men det är hon som hållt i allt runt honom så som träning, möten fixa saker mm mm. De andra har givetvis tagit jättebra hand om honom, men hon har skött allt runt omkring och han bara älskar henne och har jobbat med henne i 2 år nu.
    Ingen kan väl tycka det är konstigt att hon får något från bara honom, eller??
    Mamma till Nora, August och Ella
    Nej det tycker inte jag. Hon har ju haft ansvaret ju.

Förresten, vilken osis att E och E ringer varandra när den andre inte är hemma. Är ni hemma i em? Vi funderar på en sväng till sjön efter 4. Ska ni med?
  • nettan1016
    Busbellan skrev 2010-07-08 09:10:40 följande:
    Alltså här går man tilldagis för att lämna ett barn och blir av med två
    Så nu blev jag tydligen alldeles själv här hemma tills klockan 15, tror inte jag ska göra nåt nyttigt alls
    Kan det vara så att det var en liten Evelina som ville leka med sin bästa kompis :)
  • nettan1016

Hejsan!.
    Det var länge sen jag var aktiv här inne märker jag, men jag har varit desto mer aktiv på shoppingfronten Flört.

På tisdag är det dax för min omoperation för ögonen. Hoppas dom kan justera det sista lilla nu då så jag slipper glasögonen framöver. Men jag är betydligt mer nervös nu.

Och hur ska det sluta vad gäller shoppingen. Tänk er själva, om det nu är så att jag klarar av att sitta framför datorn utan smärta. Vad ska jag göra en hel vecka utan barn hemma om inte shoooooppppppa! Tur att jag ska stå på loppis snart för mitt shoppingkonto är ju helt tomt.  Hur det nu kunde komma sig. Fast det är ju klart, paket har det ju kommit varje dag de senaste veckorna.Förvånad
    Jag får väl bli lite mer aktiv på FL också om det blir tråkigt hemma, städa tänker jag inte göra i alla fall. Jag är ju sjukskriven Flört. Shopping är nog det bästa mot smärta enligt mig.

• nettan1016

Hej allihop!

Jag har återvänt från helvetet kan jag säga. Genomgick ju min andra laseroperation för närsynthet i tisdags och eftersom jag inte hade ont första gången så blev det 1000 gånger värre denna gång. Jag har spenderat all min tid i ett mörkt rum med rinnande och smärtande ögon. Idag är det i alla fall bättre och jag kan sitta en kort stund framför datorn med solglasögon på.

Så någon shopping har det inte blivit för mig.

Men snart är jag på banan igen.

• nettan1016
    Busbellan skrev 2010-09-17 17:38:23 följande:
    Usch var det så illa denna gången
    Blir ingen dans på söndag för dig då antar jag
    Japp, det var riktigt illa.
    Men jag ska i alla fall försöka ta Evelina till dansen på söndag, förutsatt att vi får åka med dig. Själv får jag ju inte köra bil ännu.
  • nettan1016
    Busbellan skrev 2010-09-20 21:14:57 följande:
    Ja, den större är på lördag
    Den som det snurrar info om på fb är en liten de har på dgais hos oss.

Inte mycket märkes där heller, har bara hittat nåt enstaka pop plagg ibland
    Hej!
    Jag kommer stå på den stora loppisen på lördag och kommer testa sälja en del märkeskläder då folk tidigare frågat efter det. Kommer sälja något Molo, en del Me&I, Villervalla, Wheat och Dunnis bland annat.
    Ska i alla fall testa och se om folk är villiga att betala för märkes eller inte.
    Även ett par rosa Converse strl 22 kommer att säljas mm.
    Välkomna dit.
    Plats IOGT med start kl 09.30
  • nettan1016

Har även Kavat kängor och kanske något mer märkes som jag inte kommer ihåg nu.

• nettan1016

Åh jag tror jag blir tokig på E här hemma. Just nu ratar hon allt vad Molo heter förutom fjärilar, som jag naturligtvis bara har en klänning av. Sen ska hon bara ha kjol och strumpleggings som hon kallar strumpbyxor. Och hur mycket sånt har jag :), jag har ju mest klänningar och vanliga leggings.
    Och inte går det att resonera med henne heller.

Så just nu ligger alla fina Molo kläder i garderoben och väntar på att hon ska komma på bättre tankar. Hmmm.... var finns det fina strumpbyxor just nu och kjolar? Kanske Molo går hem då? Jag måste ju uppdatera hennes garderob. Hon kan ju inte gå i samma kjol hela tiden.

Och ovanpå detta så ska det bara vara tröjor med "hemska katten" eller prinsessor på. Svårklädd tjeja!
    Tacka vet jag S som fortfarande låter mig bestämma och tar snällt på sig vad jag lagt fram till honom. Inga diskussioner där inte ;).

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17