-
Bra tips. Tack. Rusar genast och letar.Kristyr skrev 2010-11-10 19:45:05 följande:NS jeanskjol? -
Så nu har jag fotat allt Molo, Nova Star, Meandi och Villervalla som jag älskar men som Evelina ratar och jag har tröttnat på att bara ha det hängande i garderoben.
Så nu ska jag bara ladda prolisten och få ut allt också.
Jag har helt enkelt gett upp att försöka bestämma vad hon ska ha på sig. Jag får acceptera att det är Hello Kitty och prinsess som gäller hemma numera. Hon är en mycket envis dam och inte ens om hon får välja klänning kan jag få på henne Molo leggings.
-
Tror det blir perfekt. Evelina har 104 nu och den sitter bra, men inte så mycket växtmån. Hon är nog också ca 100 nu. Vi har använt dessa regnoveraller i tre säsonger och jag är supernöjd. Samuel har det tvådelade setet och det funkar precis lika bra.SmillaMilla skrev 2011-01-09 19:45:13 följande:Tog 110 till Svea. Hon är ca 100 lång nu, så kanske det blir lite stort, men 104 kändes litet.
Du har gjort ett bra köp
.
-
Snälla busbellan. Inboxa mig också.
Och tack för en snabbtitt igår. Hoppas hon mår bättre nu.
-
Inboxat dig :)Busbellan skrev 2011-01-26 09:29:15 följande:Har nog inte din mail, får jag den så fixar jag det
Ja hon mår bättre, druckit välling och behållt det, vet inte vad det var med henne -
Jag håller med. Vill också handla av er. Men man kanske får vara med i gruppen fast jag inte skriver så mycket här inne :). Jag är jättenoga när jag säljer, ibland tom tycker jag mig se saker som inte ens finns. Man vill ju inte sälja kläder som inte stämmer med beskrivningen.WTF skrev 2011-02-04 13:25:26 följande:Neeeej! Det är ju er man vill handla av, ni sitter ju med alla godbitar! Men förstår ju att det blir trist för er med alla dessa skambud... -
Och falsk krupp kan det inte vara eller? När Samuel har det får han svårt att andas och riktigt otäck torrhosta? Prova om han får lättare att andas om du sitter med honom vid ett öppet fönster.Zvartaliljan skrev 2011-02-04 21:04:10 följande:Maia är ju kvalsterallergiker så här är rätt så kvalstersanerat...även Mateo har fått ett allergitäcke bara för säkerhets skull. Så tror inte han skulle kunna reagera så kraftigt som han gör nu...vi har inte eldat på flera veckor heller så det kan inte vara askan som irriterar lungorna...kommer inte på något direkt som kan finnas i luften här. Kan man få andningsbesvär av någon matallergi?? Förutom nötter då, det har han inte ätit så sånt är det inte. -
Det kanske är så men jag tycker det hjälper Samuel och vi kurar alltid under ett tjockt täcke vid fönstret :) Kan ju var värt att prova.Zvartaliljan skrev 2011-02-04 21:16:13 följande:jo han hade falsk krupp när han bara var några månader gammal, men det lät inte så pipande som det gör nu.
Det där med öppet fönster är tydligen en myt enligt min läkare...de har visst kommit fram till att det egentligen inte har någon verkan mer än tillfälligt utan snarare kan kyla ner barnet så det blir värre efteråt. Men alla läkare verkar säga olika... -
Jag blir så less på Evelina och hennes klädsmak. Vad jag än visar för kläder så är det inget som passar. Och det spelar ingen roll om det är Molo, HM, Lindex eller vad det nu må vara.
Det är väl bara och inse att hon och jag inte alls har samma smak. Men det är ju så tråkigt, är ju shoppingsugen.
-
Tackar Busbellan för det jättegoda receptet på Dumlekakan. Den gick verkligen hem här, även hos Samuel som inte gillar kakor och tårtor i vanliga fall

-
Farligt god :). Tur att den är ganska mättande för man orkar inte med så mycket som man egentligen vill.Busbellan skrev 2011-03-19 20:52:51 följande:Visst är den god!
-
Jag gillar verkligen bild nr 1.
-
Hur är det med Ella nu då? Är hon feberfri och sugen på att leka i morgon kanske?Busbellan skrev 2011-03-19 21:08:50 följande:Här har vi en hemskt lugn kväll. A har lite feber och då blir han otroligt lugn med en gång och vill bara ligga i sängen och titta på film, knappt man vet var man ska göra av all tid
-
Busbellan skrev 2011-03-19 21:15:46 följande:Hon är frisk däremot har A lite feber, men om ni vågar låta dem leka i alla fall så vill hon nog hemst gärna det
Dom kan ju var här :) Jag är inte rädd för lite feber, Evelina har ju knappt varit sjuk denna vintern överhuvudtaget så det är lugnt.
Jag håller nog forfarande fast vid nr 1 av fotona :)
-
Ensam hemma med två vildingar, mannen är i Kina och har varit sen i måndags. Kommer dock hem på söndag kväll. I morgon ska vi gå på Mojjes konsert och E är tokladdad. Hon har längtat och räknat dagarna i två veckor nu.
Apropå längd. Jag var 1 meter och 6 centimeter när jag började lekskolan vid 6 års ålder. I och för sig är jag inte lång nu heller 1,55 meter över marken men då på det glada 70-talet var det ingen som hängde upp sig på det.
Det kanske är skönt att dom verkar följa upp det bättre nu. Jag skulle ärligt talat inte ha något emot att vara några centimeter längre, då skulle ju min bredd se mer proportionerlig ut :).
Skämt åsido, det är bra att man tagit det här med olika allergier på allvar nu förtiden.
-
Din bror är ju aslång :). Men i morgon får jag alltså då sällskap på lägre nivå. Det känns ju bra, och förhoppningsvis finns det väl lite barn som är något kortare än jag så jag får nån glimt av Mojje i alla fall. Måste ju erkänna att jag tycker han är rätt söt :)Busbellan skrev 2011-04-08 21:15:18 följande:Då får du i alla fall känna dig jämnstor med min syste imorgon
Du har väl bara träffat min lillebror va och han har ju tagit av längden så det bev väl inget kvar till alla de andar syskonen
-
Det är nog som du säger. Han tog allt och lämnade inget kvarBusbellan skrev 2011-04-08 21:29:36 följande:Ja, jag fattar inte var han fick längden från
Alla i hela släkten ligger ju typ på medel eller en bra bit under annars