Inlägg från: AnnaFreja |Visa alla inlägg
  • AnnaFreja

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hoppar in i tråden. Hur långa och stora var era tjejer när de började använda 74/80 i molos klänningar?

• AnnaFreja
    Smultronhjärta skrev 2011-01-16 21:08:21 följande:
    Jag hoppas på detsamma..synd dock att sidan verkar vara väldigt belastad då bildvisningarna krånglarObestämd
    Synd för de som har auktioner ute. Tänkte kika runt och kanske buda hem något, men när man inte ser bildena har man ju ingen lust.
  • AnnaFreja
    Lalalong skrev 2011-01-16 21:21:29 följande:
    Alva är 74 lång och väger 7.9 kg. Hon har 74 nu i enkelstorlek (dels gamla print i enkelstorlekar. Sen enkelstorlekar av sånt som egentligen var i dubbelstorlek i affär men som såldes i enkelstrl på salgen. Dom är dock lite större än 74 i äldre print. Jag menar då t.ex. Dalmatin i 74 är mindre än Flowerfield i 74). 

Jag tror dock att dom i 74/80 skulle vara för stora! Speciellt dom långärmade! Tyvärr är det så med dom långärmade i 62/68 att dom passar bra på längden och hyffsat på bredden. Men är för korta i armarna. 

Samma med bodies i 74. Sitter fortfarande rymligt på bredd och längd men är för korta i armarna så vi får börja hoppa på 80 som är tokstora...  
    Tack för svar. Min tjej är 76 lång och 10,7 kg. Jag köpte 74 i bondgården och den sitter perfekt, men de i 74/80 ser fortfarande stora ut. Hm. jag vill ju hinna börja använda dem nångång. Otålig.
  • AnnaFreja

Köpte en body med rådjur förra veckan i 80 och den var tajt som ett korvskinn. Känns så surt att jag inte visste att just den var liten och nu är det väl omöjligt att få tag på en i 86. Annars kan hon ha 74 i vissa bodys fortfarande.

• AnnaFreja
    Lalalong skrev 2011-01-16 21:32:16 följande:
    Jag kan tänka det! Jag köpte hem en sån till Klara i 86/92 (alltså den lila med stjärnor) Den passade perfekt på längden. Men i armarna var den typ 1 cm för kort. Det var i höstas så hon var typ 96 cm då. Så dom ska nog vara runt 80 cm minst för att dom ska passa bra!! 
    Alva är lite lite längre än Klara var vid ett år och K var 81 cm när  hon var 2 år!! Så jag tror att det inte blir till att använda dom långärmade 74/80 förrän till senhösten! 
    Men fy :(. Då kommer hon ju typ inte kunna ha de förrän mitt i sommarn säkert :(. Har ju köpt en massa, pense, miniflower, girly rainbow, osv. surar.
  • AnnaFreja

Tror ni man förlorar mkt att andrahandsvärdet om man syr upp klänningarna lite?

• AnnaFreja
    Flock skrev 2011-01-17 19:57:13 följande:
    Fick inte in mina auktioner igår..
    Idag har T fungerat bra hela dagen ända till nu, när jag ska prova lägga in igen..
    *frustrerad*
    hÅLLER också på. Man blir ju lätt galen :(
  • AnnaFreja

Har ni matchningstips till winterblossom byxor?

• AnnaFreja
    Pepper79 skrev 2011-01-17 20:59:57 följande:
    Har haft lila-vit Katvig och det tycker jag passar ok. inte klockrent, men funkar

^Åh tack för tipset. Har en sån klänning, dock ingen t-shirt. Jag tror förresten att jag köpte de lila/vita leggingsen i 86 av dig på tradera för ett tag sen .
  • AnnaFreja
    h80 skrev 2011-01-19 20:15:47 följande:
    hon fyllde 2 i oktober. Funderar på att ta några dagar nu o vara med på dagis o sen får hon sluta o så börja i höst igen. Vill ju inte att hpn ska ha nån negativ bild av dagis o det har hon nu
    Jag tycker det nästan alltid är svårt med de barn som är runt två år. Tycker att ni ska försöka några veckor till. Kanske kan du och lillasyster vara med på dagarna ett längre tag. Men självklart är det ni som föräldrar som avgör. Min kille var 1 år och 5 mån och då är det lättare för att de inte förstår lika mycket.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17