Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

*undras om man kan sy om en filt*

• Ocikatten
    lillronya skrev 2010-11-23 20:03:37 följande:
    Det borde ju gå. Med god vilja och stort tålamod.
    Ja och de kvalitéerna besitter ju inte jag... Drömmer
  • Ocikatten
    ChokladMoshin skrev 2010-11-23 20:43:09 följande:
    Alltså jag känner att jag måste ha en sån kolibri filt typ nu!!
    När beräknas dom första leveranserna komma till Svedala, nån som vet??
    Tja, jag kommer nog hänga på låset så fort nån släpper kollektionen så ganska tidigt vill jag lova! Skrattande
    *hälsar en som är boende i centrala Svedala* Flört
  • Ocikatten

Var tog alla vägen? Nu äntligen sover ju mina kids - och säkerligen maken med då han inte kommit ner igen... Cool

• Ocikatten
    Kristyr skrev 2010-11-23 21:30:40 följande:
    "brygger" lite te och borde typ kolla på house
    Javisstja House, jag har helt slutat kolla TV - hur gröna-vågen låter inte det?!?! Oskyldig
  • Ocikatten
    Buttelina skrev 2010-11-23 21:31:15 följande:
    haha usch det misstaget gjorde jag igår. somnade halv 8-8 sen hade jag svååårt att somna.. somnade halv 1 och klockan ringde 4.30
    Ja vissa kvällar är det hopplöst att hålla sig vaken, då är det lika bra att borsta tänderna samtidigt som barnen!
  • Ocikatten
    ChokladMoshin skrev 2010-11-23 21:32:06 följande:
    Oooh, vilken butik då?? Blev ju himla nyfiken nu ju!!
    Ocikatten skrev 2010-11-23 21:29:51 följande:
    Var tog alla vägen? Nu äntligen sover ju mina kids - och säkerligen maken med då han inte kommit ner igen... Cool
    Hihi, som här då
    Nu pratar jag ju alltså om det RIKTIGA Svedala!!!
    Annars har jag noll koll på vilken shop som är först, vi får väl hjälpas åt att hålla ögonen öppna?

Nu hörde jag nån som stängde trappgrinden så jag antar han vaknat till liv... *he he*
  • Ocikatten
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-23 21:41:36 följande:
    Min unge vägrar fortf somna på kvällarna.. va hos mamma i helgen ju, ungen gick å la sej utan större bekymmer, somnade gott utan både musik, saga eller film... Sen åter till hemmet och helvetet....
    Sådana perioder har båda våra grabbar gått igenom. När Marcus var ca 2½ år satt vi ute i sandlådan på sommaren vid 22-tiden, han hade INGA planer på att gå och lägga sig...
    Men det går över - ingen tröst att höra nu men det löser sig!
    Så länge de inte för alltför mycket väsen och hänger i byxbenen hela tiden får våra vara uppe tills de själva vill gå och lägga sig.
  • Ocikatten
    Buttelina skrev 2010-11-23 21:50:44 följande:
    men det ska hon inte få.. "tvinga" henne ligga kvar i sängen lugnt och fint. läs först lite saga och gör klart innan sagan att det bli bara en saga (eller två om du vill det) och sen ska ljuset släckas och hon ligga kvar i sängen tills hon sover och du eller pappa sitter hos henne hela tiden

har du provat det?
    Vi har barn som inte går att tvinga, jag har fått utrusta mig med tåååålamod och till sist gör det av egen vilja och då går det bättre!
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-23 21:46:07 följande:
    Visst, vi slocknade på soffan i em så jag har väll lite mej själv att skylla men ändå, de va ju likadant igår å då hade hon vilat middag i typ 40 min i bilen hem...
    Ibland är det inte längden på middagsluren som avgör, idag sov Henric middag i 2½ timma, ändå satt han här i soffan och nästan somnade i mitt knä redan halv åtta ikväll, vilket är tidigt för honom! Bra dagssömn ger bra nattsömn - sen är som sagt inte alla barn lika utan man får prova sig fram. Vi har aldrig begränsat någon sömn vid någon tidpunkt utan de har själva fått lära sig vad som händer när man inte sover vilket de faktiskt inser efter ett tag!
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-11-23 21:56:39 följande:
    Jag har provat det med min duracell.

Funkar inte. Vill hon inte sova så gör hon inte det. Snurrar runt, pillar med saker och till sist ylar så att ingen annan heller sover.
    Vissa barn gör som de vill oavsett hur konsekvent man är som förälder....
    Håller absolut med!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17