Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-31 09:31:34 följande:
    Jahapp, trillade dit på BoRs klipp nu, inte alls vad jag planerade när jag stålsatte mig igår kväll.

Och så kom visst posten med ett par paket nu också...*hehe*
    Försöker fortf. stå emot.........
    Everlonn skrev 2010-08-31 09:25:19 följande:
    Härligt!

Tyckte oxå 4 lurvar måste räcka men näää blev jättetomt i hallen då Men behövde ändå byta upp mig i storlek 92 var ju liiite små nu
    Kul mett nytt ju

Näe, 45 paket att paqcka dags att sätta lite fart tror jag allt
    Ska tydligen ha barn i November......
  • ChokladMoshin
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-31 09:39:17 följande:
    Åhh, du står fortfarande emot efter typ 12 timmars erbjudande?
    *impad*

Jag köpte kattfilten, kattknappisen och så blev det dom nyare kattleggingsen(dock fullpris).

Och hem kom Londontröja, grå velourisar, ekorrtröjan, lila stjärntunikan och så Småfolks lila kanintröja.
    + ett Katviglinne till nästa sommar.
    Eller hur, visst är jag duktig
    Har ju redan kattfilten, men det kanke borde bo en annan filt här.

Härlig shopping du gjort. Har du gjort RUL än?
    Saraia skrev 2010-08-31 09:44:52 följande:
    hur e miniflower-printet ni som sett det live??? funderar på en sån klänning t brorsdottern som fyller 1 snart....
    Jag tycker det är ljuvligt, väldigt blommig och svart botten som man knappt ser. Sååååå fint.
    Har både suit och hjälmis till bebis. Klart din ska ha en klänning.
  • ChokladMoshin
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-31 09:54:28 följande:
    Jag har inte så många filtar, är inte en riktig filtmänniska heller...Ännu.

Japp, gjorde RUL för två veckor sedan.
    VA?? Hur kan man INTE vara filtmänniska
    Här bor många filtar och dom används flitigt, längtar redan till Molo´s vårfiltar
    Spännande med RUL, själv har jag snart tillväxt UL, är lite nervös för det faktiskt.
    Saraia skrev 2010-08-31 09:58:00 följande:
    då får d bli en sådan nu när den e nedsatt på eleraff... 74/80 borde väl bli bra t en 1åring?!
    Ja, det borde npg bli bra. Gillar ju inte dubbelstorlekar på långärmat, blir så himla dumt.
    Men printet är ljuvligt.
  • ChokladMoshin
    Tjollabolla skrev 2010-08-31 10:20:47 följande:
    Hej igen! Hemma från babysimmet, en klar höjdare för Lia. Men lite stressande är det, ska strax iväg och hämta storebror igen. *hatar 8-11*

Hmm om 74/80 sitter bra på Milla som är 10 cm längre än Lia kan man ju inte köpa det . Näe, 62/68 räcker nog ett bra tag till känns det som. Hmm. Det är så svååårt!
    Mysigt med babysim, gjorde det min min kille.
    Tjejerna total vägrade, de skrek så fort vi kom in till poolen

Jobbigt med 8-11.
    Gjorde en överenskommelse med dagis så mina gick 9-14 men tis-tors, så smidigt för alla
  • ChokladMoshin
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-31 14:39:25 följande:
    *asg*

Njae, visst används filtar, men oftast samma liksom, och jag gillar mysiga fleecefiltar bäst. Jag är knäpp, jag erkänner.
    Jag är mer klädmänniska, mössor är kul!

Tillväxt-ul, åhh, har du kommit så långt du, vad spännande! Har dina andra barn varit stora vid födseln? Tycker att många opade får mindre barn så jag kan tycka att det är lite intressant att veta.
    Vet inte varför jag är så tokig i filtar   Dockhusfilten är ju ett måste, så tjock och go ju!!
    Jäpp, är i v. 29 nu och ska göra innan v. 31 eftersom vi åker på semester sen. Ska till BM på torsdag och antagligen tid för Tillväxt UL nästa vecka
    Näe, har inte fött några gigantisk barn direkt. Mina 3 har vägt mellan 2705g-3385g och varit 47-50 cm långa.
    Hoppas verkligen inte jag får mindre nu efter open, dt är därför jag är nervös för detta UL.
    Vikten har ju stannat av i alla fall, men går inte upp.
  • ChokladMoshin
    Tjollabolla skrev 2010-08-31 14:40:02 följande:
    Nej vad trist att dom skrek. Milo går fortfarande och simmar varje lördag på minisim så därför kände vi att vi får väl göra det med Lia med

Ja, 8-11 är drygt, skulle med vilja ha 3 dagar. Det är ett himla springande hit och dit och man hinner ingenting på den stunden han är där ändå, det är enbart för hans skull liksom. Men dom vägrar ända...
    Trist. När dagis sa att det var 8-11 så sa jag bara, ok men då går inte sonen mån-fre utan mån.tors för jag kan inte var uppbunden så kort tid alla dagar, hinner ju inte göra nånting ju.
    Då pratade dom med rektorn och löste det så.
  • ChokladMoshin
    Saraia skrev 2010-08-31 14:41:31 följande:
    Varför ska du göra tillväxt-UL?
    Har gjort en sån magsäcks operation i april i år och det är vanligare att man får tillväxthämmade barn då pga att vi inte får i oss tillräckligt med näring.
    Så bara därför.
  • ChokladMoshin
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-31 15:01:22 följande:
    Ahh, det var inga bjässar, då förstår jag din nervositet! Mina har ju vägt över fyra stadiga kilon båda två, så skulle den här bli mindre är det ingen katastrof direkt.
    Vecka 22 är jag i nu, så det är ett tag kvar innan jag ska på något mer ul, tiden går så sakta...

Vad härligt med semester, vart ska ni då?

Näe, små barn med korta navelsträngar är min grej.
    Så korta att dom inte kunnat lägga upp bebis hos mig för dom hamnade mitt på tjockismagen och gled av
    Hoppas på normalstort i alla fall
    Oj, 4 kilos ja då är det ingen katastrof om din blir lite mindre nu då.
    Tycker tiden går för fort jag, hinner inte med.

Vi ska till Algeriet i 3 veckor, urnervös om man skulle behöva mödravård liksom.....men men när vi bokade så visste vi ju inte om bebis....

Tjollabolla skrev 2010-08-31 15:06:15 följande:
    Nää Milo är ledig alla fredagar och oftast nån dag till i veckan, jag orkar inte ränna där fram o tillbaka hela tiden....

Trist att dom inte kan vara lite flexibla.

• ChokladMoshin
    Saraia skrev 2010-08-31 16:31:36 följande:
    jaha ok, hoppas du inte tyckte jag snokade - var bara nyfiken! Alltid kul o mysigt att se bebis!!!
    Ingen fara, skriver man ngt i ett öppet forum får man räkna med nyfikna människor
    Ja, och då ska jag fråga igen om det fortf. är en tjej eller om en snopp behagat växa fram Vad göra med alla girly suits då liksom
    Saraia skrev 2010-08-31 16:33:36 följande:
    oj förresten - då var du alltså gravid när op gjordes??!!
    Jäpp, i v. 9
  • ChokladMoshin
    solouniko skrev 2010-08-31 16:58:00 följande:
    Haha ja, fast det är väldigt nytt så ingen som direkt vet ännu.. Har spiral så det kom som en chock Men lika kul för det Ni får ruva på alla era pytte suits tills jag känner mig shoppingredo
    GRATTIS!! Mysigt med bebis ju
    Och jag skulle sätta in spiral men hade ju redan bebis i magen då, inge bra med sprial alls
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17