Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2010-11-29 10:27:39 följande:
    ja lugnt är bara förnamnet, men jag är här Glad
    Hej hej
    Preggi skrev 2010-11-29 10:34:18 följande:
    God förmiddag!

Jag är här. Kommer nog hänga en del nu dagtid eftersom jag är sjukskriven.
    Allt bra med er?

Någon som har tips på bra varma sköna vantar till en 5 åring?
    Hej. Sjukskriven? Är det allergin?

Här är det lite förkylt som vanligt. Lea hostar och snorar och jag börjar känna av min hals. Det går runt runt hela tiden känns det som. På Lea går det aldrig över. Vad gör man?

Tyvärr inga bra vanttips alls. Vi köpte ett par billiga ute vid Mölnvik som än så länge håller bra men jag vet inte hur de kommer klara kylan som kommer nu
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2010-11-29 10:49:57 följande:
    Tack för tips. Är de varma och sköna?
    Duntoffla skrev 2010-11-29 10:41:26 följande:
    Hej hej

Hej. Sjukskriven? Är det allergin?

Här är det lite förkylt som vanligt. Lea hostar och snorar och jag börjar känna av min hals. Det går runt runt hela tiden känns det som. På Lea går det aldrig över. Vad gör man?

Tyvärr inga bra vanttips alls. Vi köpte ett par billiga ute vid Mölnvik som än så länge håller bra men jag vet inte hur de kommer klara kylan som kommer nu
    Problemet är ju att jag inte vet vad jag reagerar på.. Men det är ju alltid bäst hemma så jag håller tummarna att det inte är katterna...
    Stackars Lea. Jobbigt för dem med snor och hosta när de är så små. Hoppas att det snart släpper!

Har ni underställ på era barn under overallen? Har någon testat molos? Eller något annat som är bra och varmt?
    Vi har mycket snö här ute. Kanske är det mindre hos er?

Usch, vad jobbigt att du har problem med andningen. Hoppas verkligen inte att det är katterna.

jag kör bara typ långkallingar under overallen.

och DÄR vaknade Lea...
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2010-11-29 11:20:31 följande:
    P vägrar tjocktröja eller fleece innanför overallen så det känns bättre med underställ på henne. Hon är inte så varmblodig och väldigt känslig för om det det är tjockt och knöligt...
    Vi har molos overaller vi med. Tycker att de håller värmen bra.
    Duntoffla skrev 2010-11-29 10:57:44 följande:
    Vi har mycket snö här ute. Kanske är det mindre hos er?

Usch, vad jobbigt att du har problem med andningen. Hoppas verkligen inte att det är katterna.

jag kör bara typ långkallingar under overallen.

och DÄR vaknade Lea...
    Vi har en del snö här men kan tänka mig att ni har lite mer.
    Vad har N för vinterkläder?
    Han har Nanook overall, Pop mössa och ngt okänt märke på vantar
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2010-11-29 11:41:49 följande:
    Ångrar att jag inte köpte Nanook i år. Är du nöjd med den?
    Visst brukar det vara någon utförsäljning på värmdö?
    Ja, jag är jättenöjd. Älskar deras kläder. Overallerna, fleece och skalplaggen är toppenbra.
    Det är numera en utförsäljning i stan. (det var en på Gärdet i april tror jag det var) Sen hade den en extra här ute i september. Nu har barnen plagg ett par år framöver
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2010-11-29 11:50:54 följande:
    Måste man bli inbjuden eller kan vem som helst gå? Du får gärna säga till nästa gång det är så kanske jag kan hamstra jag med.
    Tjollabolla skrev 2010-11-29 11:42:37 följande:
    Hej flickor!

Ser att det pratas vantar. Jag köpte ett par Hestra åt Milo efter tips i tråden, JÄKLAR vilka bra vantar! Efter 2 timmar ute i snön var han varm och torr om händerna. Han som alltid är iskall om sina händer! Å dessutom bra fäste så man kan fästa dom antingen runt handleden eller i kardborrbanden i Molos ytterkläder. SUPER!
    Låter som bra vantar det där. Vart köper man dom billigast och bäst? Vilken idiot, han ville säkert jävlas bara..
    Den på Gärdet var öppen för alla och den andra fick jag nys om via Förskolan då ena ägaren har barn där.Men det krävs ingen inbjudan.
    Kristyr skrev 2010-11-29 12:09:19 följande:
    säger samma som preggi.. *dreggel*
    Säger till nästa gång
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2010-11-29 15:54:16 följande:
    Suck...
    Började duktigt att fota kläder, men så dog kameran.
    Så nu sitter jag här igen.
    Batteriet? Så där lyckas jag också göra med batteriet. Man laddar som tusan med att plocka fram sakerna tills man inser att batteriet inte är laddat....
    lillronya skrev 2010-11-29 16:04:30 följande:
    Tänkte vi med göra, men pepparkaksdegen var slut på kronan. Jag var för lat för att köra längre.
    Gör egen? Fast den måste ju iofs vila över natten kom jag på
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2010-11-29 16:26:20 följande:
    Javisst! Glömt ladda som vanligt.

Orkar inte vara så duktig idag.
    Typiskt!

Nej, man orkar ju inte alltid det. Fast jag tycker själva utkavlingen är värst. Här blir pepparkakorna tjockare och tjockare ju längre man bakar
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2010-11-29 16:31:02 följande:
    TACK!

Mer och mer såld på der märket
    Jag är helt såld. I alla fall på det mesta men särskilt skalbyxorna. Helt underbara!
    lillronya skrev 2010-11-29 16:31:05 följande:
    Jag får sällan baka ut några pepparkakor. Barnen brukar fixa det, så får jag ordna med plåtar och sånt.
    Och käka deg är jag ganska bra på också.
    Det är jag också duktig på. Noel också Så degen minskar drastiskt och vi får ont i magen
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2010-11-29 17:19:45 följande:
    Har inte kommit till skalbyxor än.. Har mössa, vantar, overall, softshelljacka, fleecejackor och byxor  och underställ
    Då har du det bästa till sist Galon är överskattat då¨skalbrallorna funkar som galonisar.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17