Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2010-11-29 18:32:24 följande:
    näe galonisar har vi inte.. kör med pops skalkläder idag som är mkt bra och får mkt beröm av dagmamman för..
    Bra! Jag gillar förvisso Ida T men skönt ändå med materialet i andra byxor som "andas" bättre.

Åhhh, har köpstopp till 1 dec och sitter på händerna...hårt!

Matador;

"Passa på, här kommer en rabattkod som är oemotståndlig. Ange "snö" för 40% rabatt! Erbjudandet gäller allt i hela webbshopen och fram t o m fredag 3 december! Välkomna!"

www.matadorkids.se/index.php
  • Duntoffla

God kväll!

OT-fråga....Finns det något PS-proffs här? Jag ska göra några foton svartvita i Photoshop och det är skitenkelt. När man vet hur man gör... Vet någon var jag enklast bara ändrar en bild i färg till svartvit? Det brukar ju bara vara att klicka i någon ruta men var?

• Duntoffla
    lillronya skrev 2010-12-03 22:36:43 följande:
    JAg brukar göra det på picnik.com
    Har aldrig varit där. måste kika in.
    Zvartaliljan skrev 2010-12-03 22:39:43 följande:
    Ja det är enkelt, gå in på "Image" och sen "Mode" och välj grayscale.
    Så där ja! TACK! visste att det bara var ngn knapp...
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2010-12-06 08:34:05 följande:
    Godmorgon. Inte så livat här ser jag. Mycket o pyssla med inför jul

Måste bara berätta då jag är så stolt Hjärta
    Igår var det dop för min kusins lilla dotter, min kusins tjej ringde då mig för några veckor sen och bad mig sjunga "du är allt" med sonja aldén. Men under tiden jag gått o sjungt här hemma o övat för att lära mig texten så märkte jag en dag att Maia sjöng med och kunde hela sången! Så jag frågade henne om hon ville sjunga med mig i kyrkan och det tyckte hon lät jättekul, så igår så följde hon (och min mamma så vi var tre generationer) med mig fram och jag ställde micken direkt framför henne och hon tog i som bara den, jag hördes inte ett smack kan jag säga! Hon sjöng så högt o fint Hjärta
    Kan säga att min kusin och hans tjej blev lite lätt chockade...de var ju beredda på bara mig Sagas mamma satt ju där o började storböla när Maia sjöng så jag nästan började gråta också när jag såg henne.

Pricken över i:et var ju när applåderna kom, ja kyrkan var fullsatt och man brukar ju inte applådera i kyrkan men så är det ju inte varje dag en 4-åring står o sjunger. I alla fall så böjde sig Maia ner i värsta bugandet inför publiken med armarna rakt ut som en riktig artist Det har jag INTE lärt henne

Åhh värsta egoinlägget o skrytsamt men jag bryr mig inte, är så otroligt stolt Hjärta På alla kalas brukar Maia vara "den där störande ungen som aldrig är stilla o bara för en massa liv" men igår var alla så snälla mot henne och berömde henne, det behövde hon Hjärta
    Åh vad duktig hon är! Förstår att du är stolt!

Måste fråga er proffs...Noel fick tag på en blå cd-penna (tusch) och har nu så fint målat på sin fina mintgröna Katvigjacka i velour Gråter Finns det någon möjlighet att få bort tusch och HUR i så fall?
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2010-12-06 17:28:25 följande:
    Hej i tråden!!Det är nog det enda jag misslyckats med att få bort. Eller det var iofs en spritpenna. Kanke inte samma sak?
    Tyvärr är det nog det Vitsen med de där pennorna är ju just att de ska fastna på allt och inte kunna tas bort. Där fick jag för att jag lämnade honom själv en stund
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2010-12-06 17:46:21 följande:
    Å det är så trist!

Vi hade en incident med en spritpenna här för något år sen.
    Mannen hade småttarna och jag var iväg.
    Han går ut och röker en cigg. Tar ca fem minuter.
    När han kommer in är allt grönt.
    Ungarna, golvet, väggarna och möblerna....

Han ringde i panik till mej och gastade: -Är de såna dyyyra klädera ungarna har på sej? För allt är grönt!

Jag fattade ingenting först.

Kan säga att jag verkligen aldrig sett några så gröna barn. Vi fick skrubba de och hemmet med våtservetter. Det var det enda som tog det.
    Barnen skimrade i grönt i veckor efteråt.

NU efteråt ångrar jag att jag inte tog kort på allt, men det tänkte man ju inte på då.
    Hua! Vilken chock! De är verkligen snabba. Jag tog våtservetten och fick bort lite. ( och det får mig att kraftigt ifrågasätta hur bra våtservetter egentligen är för barnen)
  • Duntoffla
    Fantastiska Skatt skrev 2010-12-06 17:59:17 följande:
    lillronya skrev 2010-12-06 17:53:05 följande:
    Oh ja! De hinner hur mycket som helst på en liten liten stund.
    Ja hur bra är de egentligen för huden?
    De är tex det enda som tar bort hårvax från händerna. Det gör inte ens yes diskmedel.
    Och ja det har funkat att ta bort grön spritpenna fårn hela vårt hem också.
    .... var även det effektivaste sättet att flyttstäda vårat gamla kök på .... jag är inget fan av våtservetter på hud, däremot som rengöringsmedel är de super
    Ja, de är toppenbra till sånt.
    Fantastiska Skatt skrev 2010-12-06 18:00:12 följande:
    tråkigt med fina tröjan förresten Tofflan :(
    Ja, det var ett Traderafynd i nyskick. *jäkla unge* (och jäkla mamman som inte har koll på grejerna)
    RååSa BuBBlan skrev 2010-12-06 18:07:46 följande:
    Hellu i tråden

Jag är fullkomligt KÄÄÄÄR i Molos nya kossor, gud så fint print alltså!! Fick hem knappisen idag Hjärta Hoppas det kommer en suit med RÖÖÖÖDA kanter *underbart*

Har blivit en del kalenderhopping trots att jag inte skulle Drömmer Det bara blidde så liksom..
    Halloj!

Hur är det med dig? Ska den komma med röda kanter? Vilken färg är det egentligen på ex tröjorna och bodyn? Färgen ser så skum ut på bilderna

Jag föll dit på lite av Funkybabys saker imorse. Borde inte heller...
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-12-06 18:12:27 följande:
    Bubblis fick sin första kalasinbjudan idag Solig Lilla snuttan börjar bli stor..

Ska hem till kompisen Elin som går på dagis och sen är det kalas med korvgrillning och pulka åkning i backen i 2 timmar, får se hur tjockis jag pallar med rännande i backen upp o ner Drömmer

Gubbskrället är som vanligt inte tillgänglig *mutter mutter*
     Visst känns de stora när de börjar få gå på kalas Du får låta ngn annan förälder ränna åt dig
    RååSa BuBBlan skrev 2010-12-06 18:14:15 följande:
    Bra med mig, önskar mig lite mer sömn bara

Jag HOPPAS på röda kanter, det skulle va så enormt snyggt!! På tröjorna är det knallcerise kanter, snyggt det med men jag hade hellre tatt röda

Allt bra med dig o små busarna? Trist med Noels tröja   Hoppas de går bort!
     Ja, sömn vore trevligt  

Är kantbanden sån cerise som på dalmatinerna? *gillar inte*

Det är bra med oss men fortfarande förkylt för Skorpan. Seglivat värre.

Fläckarna på bordet gick bort med suddgummi för tusch (fick tips i annan tråd och kom på att jag faktiskt har sånt) Tröjan vågar jag inte ens ge mig på.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17