Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-02-01 10:57:32 följande:
    God morgon!Eller god och god...fy vilka nätter det varit de senaste dagarna. Lea grinar sig igenom hela nätterna så man är lagom pigg nu...Grattis sötaste Hilda på födelsedagen!  

Vad är det som besvärar henne då, tänder kanske!? Grattis Hilda!!!
  • Mamma till Simon
    Mamma till Simon skrev 2011-02-01 11:03:12 följande:
    Vad är det som besvärar henne då, tänder kanske!? Grattis Hilda!!!
    oj vad konstigt det blev, grattiset hamnade helt tokigt

{#emotions_dlg.flower}Grattis Hilda!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Mamma till Simon
    Duntoffla skrev 2011-02-01 11:23:55 följande:
    Vet inte. Ser inga. Det kan vara;

26-veckorsfasen
    Tänder
    Förkylningen
    Magknip

Jobbigt är det i alla fall. Hon grinar och är helt otröstlig. Äter lite, somnar en stund, vaknar och grinar igen. Känner mig mer död än levande. 
    26- veckorsfasen? har jag aldrig hört talas om
    skickar en *styrkekram* och hoppas att du snart får sova ordentligt
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-02-01 13:04:21 följande:
    Hej på er!
    Nu tar jag en liten pluggpaus Har ju hela morgondagen på mig också och jag är så gott som färdig nu så det känns lugnt.
    Kom ju fin post som jag var tvungen att beundra lite också
    bildbevis vill vi ha
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-02-01 13:14:32 följande:
    Ska fixa det
    solouniko skrev 2011-02-01 13:08:07 följande:

Hjärta{#emotions_dlg.flower} Grattis sötaste lilla Hilda på din dag {#emotions_dlg.flower}Hjärta

Nu ska jag åka iväg och hämta mina kolibrileggings och fina bondgårdströjan med spetskant Vilken bra stars på morgonen! Ja jag har jobbat natt, annars är det här inte rikrigt morgon i vanliga fall 

Precis den tröjan som kom i lådan här idag, underbar!
    Underbar shopping!
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-02-02 10:42:58 följande:
    Börjar bli lite smått nervös
    August ska sövas på fredag. Ska nog bara ta en kort stund, men jag gillar det ändå inte. Jag kan inte ens vara med utan sambon får ta det, kanske lika bra det
    Nä det spelar ingen roll om det är en kort stund, det är alltid ett orosmoment iaf, vad ska han göra?

Vi väntar på tid för hörselkontroll av molly och då ska hon ju också sövas, väntar iofs på tårvägssondering också men de verkar helt ha glömt bort oss Rynkar på näsan
    Duntoffla skrev 2011-02-02 10:40:23 följande:
    God morgon!

Vad händer här då?

Fick äntligen sova inatt. Tack för det Lea! Tydligen vaknade hon vid 04 men då tog Andreas matandet.

Håller på att kolla igenom lite i garderoberna här vad som ska få vandra vidare och vad som ska stanna. Och vet ni vad...jag längtar till MOLO salgen nu! Jag vill attackshoppa tjejkläder till Lea. (tyvärr är ju killsidan fortfarande för murrig för min smak)

Åh vad skönt att du har fått sova
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-02-02 10:48:25 följande:
    Bara ett simpelt tandläkarbesök
    De ska fylla i plast i 6-års tänderna och göra en ordentlig undersökning

han har bara varit sövd 2 gånger tidigare, vid hörselundersökning och vi mr

Ni får ringa och höra, sånt där vill man ju gärna ha gjort
    ja vi brukar få ringa en del Flört men det är inte alltid det hjälper, sedan får alltid min man ringa för jag kan bli lite hetsig på rösten när jag är lite irriterad Flört 

Du ska se att det kommer gå så bra på fredag
  • Mamma till Simon
    ChokladMoshin skrev 2011-02-03 10:48:44 följande:
    Knasigt jag skrev, klart inte större hus är en nackdel.......ska gå och dra ngt över mig tror jag.
  • Mamma till Simon
    xmari skrev 2011-02-03 11:30:10 följande:
    Någon som har erfarenhet av Hummels softshell? Passade på nu när eleraff hade ta tre betala för två. Blev en softshell lila 104 till en vän och en 116 (tyckte jag tog i då till min 103 cm långa kille) av softschellen i Hummel.

Idag kom paketet hem. Hummeln är MINDRE eller åtminstonde lika stor som Molon i 104!?! Blev mäkta besviken för den är supermjuk, fin och allt så men yttepytte... Mailat Eleraff iallafall, hoppas verkligen de byter till en större utan kostnad om den här absolut inte passar vilket jag har svårt att tro att den gör... 
    Åh vad trist!
  • Mamma till Simon
    Ocikatten skrev 2011-02-03 13:54:53 följande:
    Hello,
    Hjääääälp, jag behöver akuta råd! Har varit första dagen hos nya dagmamman och insett att barnen behöver plastas in totalt då hon bor ute på landet och har mycket vatten/dynga i omgivningarna.
    Vad köper man???
    Äntligen lite köpbehov...
    en regnoverall kanske!? http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=46456&productId=269646&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=%2fListPage%2fSearch.aspx%3fSearchText%3doverall%26ConceptStoreCategoryId%3d%26B%3d1 vet inte om den är bra eller andas men det står att den är vattentät iaf och så är den ju lätt att spola av
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17