Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-02-08 14:21:19 följande:
    Va?
    Nån sån gräns har vi inte här. Däremot funkar det så att vi får betala för 3 par skor, behöver vi fler samma år så är de gratis. Är väl olika landsting då antar jag
    Vi har no knappt aldrig köpt fler par än 3 ändå. Här räcker det med vinterskor, gympaskor och sandaler. Sandalerna vi köper till sommaren brukar han sen använda som inneskor resten av året
    Ja måste vara olika vilket landsting då. Ja sandaler kanske hon kan ha både inne och ute sedan, men nu fick hon ett par som bara var 0,5mm förstora, det var tydligen bättre att tån hängde utanför än att hon hade förstora så de inte tog i när hon kröp. Kan ju säga att vi inte riktigt kom överens om nånting alltså sjukgymnasten på ortopreden och jag Sedan kan hon ju inte ha dessa med öppen tå och krypa i ute heller, kommer ju inte vara något kvar av tån då iofs fast då är det ju iofs inget som hänger ut heller

men hur gör man med gummistövlar? Har A vanliga fast med inlägg?
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-02-08 14:49:33 följande:
    Ja, han använder vanliga med inlägg i
    ok, finns det ens några speciella att köpa hos ortopeden?
  • Mamma till Simon

xmari skrev 2011-02-08 18:06:15 följande:
    Ja jag måste säga att man blir glad av att se honom springa runt i den. En tröja man blir glad av så den får stanna!!

Hmm, då blir minsta storleken 86 alldeles för stor på min lilla tjej på just nu 71-72 cm förmodligen även om det är ett tag kvar till hon ska använda den. Ja det priset är ju inte helt fel. Var däremot inne på Pop och klämde lite på deras overaller som är helt underbara men prisskillnaden är ju enorm och frågan är om de är värda det..

Tycker de känns som polarns i tyget, så där är det ingen större skillnad men den här är ju bara vattenavvisande så det återstår att se hur mycket den håller tätt

stl.86 på 76cm långa Molly, lång i ärmarna men bra kardborre som går att spänna åt där så det funkar bra, sedan finns det justerbar resår i midjan med

• Mamma till Simon
    xmari skrev 2011-02-08 18:40:54 följande:
    Åååh, vad fiiin! Enligt tjejen i Polarn butiken var deras totalt vattentäta så det är ju bra.... Måste nog fjäska lite för svärföräldrarna då för 2000 spänn tycker jag är lite väl saftigt för två skaloveraller...
    Och de här är ju minst lika fina och 86 kanske funkar ändå....

Gaaah, dessa ilandsproblem!!!  
    ja polarns är säkert bätte, vi har det med
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-08 18:43:17 följande:
    Vad e detta för overaller ni pratar om!?
    Ellos
  • Mamma till Simon
    solouniko skrev 2011-02-08 19:30:09 följande:
    Så söt hon är Nej jag räknar inte direkt med någon superduperkvalla men tyckte det var värt att testa iallafall. Milla är ganska så försiktig av sig ute också så den borde nog hålla hoppas jag Jag var ju så inne på en grön POP overall men blev som besviken på årets gröna färg, den var så mossig. Hade velat ha den från förra året helst. Men men vi har ju pops tvådelade set så nog vet jag vi överlever Den svarta såg förresten också jättefin ut!
    Tack

Ja den svarta blir nog bra till L, den blå såg med fin ut men tycker inte den är så praktiskt i färgen

Gillade inte pops alls i år med den grå dragkedjan

Har köpt en röd popoverall med avtagbart foder på T till M i superfint skick

Sedan har hon skaljacka och byxor från pop med, så hon klarar sig nog
  • Mamma till Simon
    Buttelina skrev 2011-02-09 20:32:46 följande:
    äsch sicket skit men jag gillar eg inte brunt så det känns ok ändå
    molly har den och den är underbart fin
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-02-10 18:00:10 följande:
    Köp den då
    eller så köper du till ella, molly och svea och så delar vi, eftersom det var tag 3 betala för 2 menar jag
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17