Inlägg från: 1 och 1 är 3 |Visa alla inlägg
  • 1 och 1 är 3

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Ser att ni pratar dagis.... Jag tillhör en av dom som skolat in sitt barn vid 12 månades ålder trots ekonomiskt möjlighet att låta bli.... FY mej!!

Detta pga att jag inte klarar av att vara hemma. Själviskt kanske i en dels ögon men jag resonerade som så att glad mamma ger glad dotter. Jag jobbade till dagen innan T föddes och jobbade min första dag när hon va drygt 3 månader. Sen var det ett evigt pusslande för att få ihop vardagen med mitt jobb/ Vs jobb och T. När hon "äntligen" fyllde 1 blev det hela mycke enklare. Hon började då på dagis 4 dagar i veckan, 6 timmar om dagen. Dessutom var hon ju helt ledig var fjärde vecka då V har frivecka. Nu har jag bytt jobb och vid en ålder av 2,5 går hon på dagis ons-fre, 3 veckor och ledig en. Så total 9 dagar i månaden. Detta är för mej och mitt psyke en nödvändighet  

Låter som sagt totalt vrickat i en dels öron, men inte älskar henne mindre för att vi vill jobba lite samtidigt. Att jobba lite nu gör ju att vi dessutom kan göra det under en längre period och på så sätt aldrig få någon tuff tid på dagis. Jag hoppas att jag kan fortsätta ha de såär till hon börjar skolan, jag/vi trivs sååå bra med detta!

080826 - Puma Teolin < truckerfrun.blogspot.com >
  • 1 och 1 är 3

Godmorgon!

Sitter på jobbet och snörvlar...

Ang småfolksoverall så var jag skeptisk men efter gårdagen på dagis så var T den enda unge som inte hade regnbyxor utanpå overallen... Å dessutom den enda ungen som inte var blöt igenom stort plus!!

• 1 och 1 är 3

Godmorgon tjejer!

Jag är sjuk, feber, dunderförkyld och helt matt i kroppen... det är såååå synd om mej! Ingen som pysslar om mej då V körde redan vid 7 i morse... endast en överaktiv 2,5 åring....

Någon som köper henne!? Drömmer

• 1 och 1 är 3
    SmillaMilla skrev 2011-02-05 08:59:36 följande:
    Fy! Hoppas att du inte fått den här långdragna febern. Sambon har haft 39 grader nu sedan i söndags/måndag.
    Säj inte så! Jag har ju 5 dagars jobb nästa vecka... detta är sååå typiskt! Dansk träff i helgen och allt ju..
  • 1 och 1 är 3
    ängeln83 skrev 2011-02-05 09:02:44 följande:
    Godmorgon flickor.

Åh så underbart att vakna och se att det regnar, trodde aldrig jag skulle säga det Nu är det inte mycket snö kvar.
    Visst är det härligt! Vår gräsmatta är numera grön och inte vit!
  • 1 och 1 är 3
    solouniko skrev 2011-02-05 09:06:08 följande:
    Åh herregud vad fuksigt, borde nästan ta en bild och visa hur det ser ut här
    Så mycke snö som vi haft denna vintern har vi nog aldrig haft... drivorna har varit HÖGA! Norrlandshöga lixsom Men sen blir de plus grader och då går de FORT! Frågan jag ställer mej nu är ju om någon där uppe tycker att vi ska hinna med en omgång vinter till... De hoppas vi INTE!
    ängeln83 skrev 2011-02-05 09:10:01 följande:
    Oj, underbart Riktigt så grönt är det inte riktigt här än men gräset skymtar ialla fall på sina ställen.
    Eller grön och grön.. brunaktit, men inte vit iaf!
  • 1 och 1 är 3
    Ocikatten skrev 2011-02-06 10:07:48 följande:
    Smilla: Åh vilken härlig smällkaramell i BT!! Hjärta Man kan ju inte annat än bli underbart glad av att se den färgkombon!

Jaha, ligger alla och snoozar hos lillronya idag måntro??
    Får snart ge mig iväg och sjasa upp dem!
    Jag har inte hört ett ord från dom men när jag begav mej hemmåt strax efter 22 var nästan alla ungar deckade... Smultron och Stormis hade med sej sisådär 5 flaskor vin och ett antal cider, Everlonn bidrog med Hotshot på riktigt vis med sprutgrädde och allt så det blev säkert en livad natt
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17