Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2010-06-30 09:03:01 följande:
    halloncollection.se/visa_produkt.asp?t=Baddr%...

Röd nutty så klart. Stl 98. Hade önskat 104 men får testa med 98. Den är ju bara sååååå underbar!
    Men det hade jag kunnat gissa om det inte var så att du skrev klänning innan
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Usch
    Igår när vi satt ute vid sjön så hörde vi ambulansen köra förbi med sirener (min svåger sa att det var ambulansen, han är brandman själv hör jag ingen skillnad) kom i alla fall flera stycken och man funderar ju på vad som hänt eftersom de även på tillbakavägen körde med sirenerna på.
    Så idag läser man i tidningen att en 10-årig ficka har drunknat vid en annan badplats i samma sjö. Usch så hemskt

• Busbellan

Hej hej, vad händer här då?
    Idag tog jag en sväng och kollade in halloncollection, var väl sådär. Kom i alla fall hem med lila/vit och blå/blå katvigklänning och en röd ESL nutty baddräkt, tror det var nån som ville ha en sån
    Blev ganska billigt i alla fall 384 kr för alltihop

• Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-06-30 19:32:04 följande:
    Buttelina skrev 2010-06-30 19:28:21 följande:
    ja isabel har fortfarande 110 som 106cm lång.. men nu köper jag 116 till hösten jag med
    men 110 funka helt klart när hon var 95cm
    Men oj! Köper ni så stora? Kanske dags att byta ut lurvarna då. Svea (94 lång) har 92 på sina o X på 104 har 98 på sin. Tycker att de sitter helt bra på.
    Jag köper inte heller alls så stora
    Ella har fortfarande nån i 92, sen några i 98. 104 känns ganska långt borta än.
    August som är 115 cm lång kan inte ha större än 116 och Nora har ju 128 i sin och hon är en bit längre än så
  • Busbellan
    ängeln83 skrev 2010-06-30 20:44:38 följande:
    Godkväll flickor.

Ser att ni pratar lurvar, men herregud så små ni köper Liam har 110 i sin gröna med turkosa kantband från våren och den är i minsta laget framtill, han får nog 116 i höst.
    samma storlek som jag köper till August då
  • Busbellan
    Tjollabolla skrev 2010-06-30 20:48:55 följande:
    Godkväll!

Jag kommer nog oxå köpa 116 till Milo i höst, han har 2 i 104 som verkligen är på gränsen och en i 98 som är alldeles för liten. Han är 102 cm. Dom blir ju så attans korta framtill! Åhhh vad jag ser fram emot nya lurv färger! Vi behöver verkligen 2-3 st till Milo, alla är för små egentligen men jag har inte hittat nån färg jag velat ha.
    Nu vill jag ha orange och gul och turkos! Ja, då får det bli 3 då Å Lia måste ha minst en lurvoverall till att börja med iaf Tungan ute Gul med råååsa... MMM!
    Alltså det måste skilja lite beroende på hur barnet är byggt
    Ella är ju bara 5 cm kortare, men större än 98 kan hon inte ha än. Har dock en i 104 köpt på salgen som ligger och väntar, får väl prova den framåt hösten
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-06-30 20:48:52 följande:
    Hej i tråden!!
    Hur mås det här??
    Bara bra
    Hur hade ni det i em?
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-06-30 20:59:43 följande:
    Vi hade det supermysigt, tycker jag.
    Grim skrämde slag på LJ2s lilla tös också. Himlans vilddjur.
    Annars var det väldigt trevligt!
    Men Grim då
    Men det ska nog bli hund av honom också till slut
  • Busbellan
    LJ2 skrev 2010-06-30 21:12:19 följande:
    hmm.. jag pratade med henne nu när jag va där..
    fick va lite längre, fast hon eg skulle stänga.. sa att jag kunde ta in barnen om jag ville kolla mer
    men hade jag gjort det så hade jag nog varit kvar än..
    men.. hon får in det nya molo i morgon sa hon
    rådjur kommer, flygplan med trodde hon, o nåt mer.. minns inte i alla saligheter..
    Ja, hon trodde det skulle kommit redan idag sa hon , men då kommer det väl imorgon. men det verkar som hon tar lite tid på sig innan det kommer upp i butiken.
    Hon sa att först ska det fotas och sen ska hon bli av med lite rea till först mm mm
  • Busbellan
    Tjollabolla skrev 2010-06-30 22:05:10 följande:
    Var var det?
    halloncollection i värnamo, men hon har samma kläder i webshopen som i butiken
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17