Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mawe123 skrev 2010-06-24 07:35:04 följande:

Gomorron!

Häligt med lite camping ängeln Solig

Jag håller som bäst på att försöka övertala maken om att vi behöver en Hobby 560,
    går väl sådär Flört

Ni som har flowerfield klänningen, vad har ni till, typ leggings eller så, vilka av passar bra till?

Kolla på sidan 1215 så ser du vad jag väljer mellan att ha till idag, har fortfarande inte bestämt mig
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Tjollabolla skrev 2010-06-24 07:52:46 följande:
    Stjärnorna var såååå fint till!!!
    Hur är molos leggings i storlek? Har inga änFörvånad. Skulle vilja ha dom till flowerfield!

Igår beställde jag lastbils t-shirt o knickers på rean på klkids. Milo tjaaaaatar varenda dag om att han vill ha lastbilarna men vår är ju långärmad.

Hääärligt med camping ängeln!
    de är nog ganska normala i storlek. 92/98 sitter precis på Ella, 98/104 funkar alldeles utmärkt det också, men är lite stora i midjan. Hon är 97 cm
  • Busbellan
    Mawe123 skrev 2010-06-24 07:53:54 följande:
    Ah toppen, har du köpt de byxorna så de är lite kortare då, typ nedanför knä´t, eller är de hellånga?

Letar kläder till lillkusinen, och märker att jag aldrig fått shoppa klänning för det kan jag tydligen inte ;)

Måste också tillägga att med de alternativen som finns i den garderoben kommer din lilla att vara sötast oavsett vad du väljer Hjärta
    Tack

Det är babybyxor så de går precis nedanför knät. 74 är prefekta som halvlånga byxor till Ella som har ca 98 i byxor annars
  • Busbellan

Ronya:
    Åh vad fin klänningen var till de randiga leggingsen, nu blev jag ju riktigt sugen.
    Säg till när du provat kläningen på henne så jag får veta om det är rätt storlek

• Busbellan

Gokväll i tråden, och här är det bara nya molo som gäller eller

• Busbellan

Sitter här och funderar på om jag ska beställa en sån där klänning med blommor och randiga leggings till. Ronyas lilla A var ju superfin i det och om hon tyckte klänningen var lite lång så kan man alltså inte ta större än den storleken till Ella heller, bara ärmlängden är tillräcklig

• Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-06-24 21:25:37 följande:
    visst är Ella runt 97 cm åxå? jag tog 98/104 i klänningen, bergis blir den toklång, vet du hur lång lilla A är?
    Japp, hon är 97 lång och A måste vara ungefär det samma, de såg jämstora ut när vi var där och hälsade på häromdagen
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-06-24 21:27:50 följande:
    Ja det var toppenfint!
    Antar att du sett bilderna med klänningen på A.
    RååSa BuBBlan skrev 2010-06-24 17:30:06 följande:
    Lillronya--- såååå fint!!! Hjärta Hur lång är A? Undrans om våra beställda klänningar blir för stora Obestämd
    Tack!
    Hon är 95 cm.
    ja, såg ju det, såååå fint!
    Sitter med den i korgen nu
    Hur var ärmlängden till A, ganska precis eller lite att växa i?
  • Busbellan

är det nån mer än Annacill och B&R som fått in nya Molo?

Har endel jag tänkt beställa från cillen, men det känns lite durt med frakt när man ändå beställer för en hel del pengar. det blir nog förresten precis samma kläder som du köpt ronya, men der är det enda jag gillar än så länge

• Busbellan
    lillronya skrev 2010-06-24 21:38:55 följande:
    Det är ju inte helt ovanligt att vi har samma smak.
    RååSa BuBBlan skrev 2010-06-24 21:34:41 följande:
    Jag får kallt räkna med att Bubblis växer en 2-3 cm under sommarn och att våra 98/104 blir bra

Jag har fått ny nojja på velourbyxa med klänning, såååå snyggt!!
    Då blir säkert den storleken bra.
    Jag måste sy upp vår lite. Är lite allergisk mot den längden.
    Nej det är ju inte det
    Men kom fram till att jag skippar leggingsen så länge, visst måste den klänningen bli fin ihop med både rosa/rosa och lila/vit katvig?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17