• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

1 och 1 är 3 skrev 2010-10-09 18:34:45 följande:
    Läser din blogg mellan varven, beundrar er starkt! Det är äkta kärlek efter allt ni gått igenom!! Fundilerar ni på en flytt till Sverige!?!?
    Noope-flytt till Österrike..för mig..på tiden kanske kan man säga
  • maugu
    Saraia skrev 2010-11-07 17:42:17 följande:
    fick en liten tjej Livia i tisdags!!!!!!!!!!  å idag fick vi finfina molopresenter t henne: kattbody+lila haremsbyxor o regnbåge/stars-filt!!!!!!!!
    Grattis och fint namn
    Min Livia fyller två den 21/11!!
  • maugu
    Lilla Ego 07 skrev 2010-11-19 15:28:04 följande:
    Hej allihopa.

Vet inte om jag fått en höstdepression över mig helt plötsligt eller vad det är.

Iaf, har börjat tänka mycket på vad jag ska bli när jag  blir stor Glad

Känner att det är dags att bestämma sig lite vad man villl jobba med men jag kan inte komma på vad. Har varit på samma arbete i 5 år nu. Var på en intervju idag på ett annat ställe och känner mig så deprimerad närjag kom därifrån. Får känslan att jag inte kan nåt alls liksom.
    De frågade om jag hade nåt i mitt liv som var som en passion. Det jag ville svara på men  inte kände att det passade in där var ju barnkläder Flört Det är jag bra på ju och något inom det området vore ju suveränt för mig.

Helt OT vet jag, men vad arbetar ni med här inne?? Behöver iite tips känner jag.
    Förstår ditt dilemma..jag hade en liknande "kris" när jag började närma mig 30..vet inte hur gammal du är..
    Jag kan inte säga att jag vill göra karriär, det är inte min drivkraft men jag vill finnas med i ett socialt sammanhang och vill gärna tjäna "egna" pengar. Jag har provat att vara hemmafru/hemmamamma och det fick mig nästan att helt gå under. Jag behöver mitt arbete men oxå mina barn men för tillfället är vår situation lite klurig men jag resonerar som så att nu är nu, vi kämpar på något år till med att pendla och sedan hoppas jag att ett nytt fönster kommer öppna sig.
    (Jag arbetar i sverige (har barn där som bor med sin pappa) och delar av min familj (make och två barn) bor i Österrike. Tycker det är spännande att höra hur andra familjer gör och det som är rätt för en familj är kanske inte det för en annan.
    Hoppas du finner ut vad DU vill göra och där du får ihop allt.
  • maugu
    Lilla Ego 07 skrev 2010-11-19 16:39:52 följande:
    Hjärta 
    Ja jag ska väl inte klaga egentligen då jag läser hur du har det.

Men jag är en sån rastlös person och jag har så svårt att komma till freds med vad jag vill göra så att säga. Sen så får jag dippar då och då och känner mig värdelös på allt medans andra dagen kan jag känna mig bäst i världen.
    Men det måste fungera tillsammans med familjen, arbetet alltså. Jag vägrar att acceptera att man i dagens samhäll inte ska kunna ha ett fungerande jobb så att man där kan göra bra resultat samtidigt som man kan ha en fungerande familjesituation.

Skulle vija var min egen arbetsgivare. Men då lär man ju inte sitta på arslet direkt. Fördelen är ju att man då arbetar med något som man själv brinner för.
    Så var det för mig oxå..provade att vara min egen dvs öppnade en webshop..otroligt mkt jobb för lite pengar..tror det är fler i tråden som kan skriva under på det
    Mina föräldrar var entrepenörer så kan säga att jag har det i blodet..dock så jobbade de 6 dagar i veckan och var alltid fokuserade på att överleva.. det är nackdelen när man är sin egen.. blir som ens bebis
    Min webshop fick dock ett hastigt slut (2 månader då jag fick en tumör i hjärnan). Men, det var kul men du måste sälja för ganska mycket pengar för att kunna ta ut en lön, skicka fort då kunderna blivit vana detta..
    Allt är så slimmat idag när det gäller arbete och min egen dröm är att oxå kunna jobba 75% men arbetsmarknaden i detta land (ö-rike) är tuff för en invandrare..har dock en bra arbetsgivare i Sverige som stöttar att jag kan jobba hemifrån så jag missar två helger av  två varje månad..Jag tycker att jag får det mesta av båda världar men sliter ont av att inte höra hemma någonstans utan bor i en resväska

Det är svårt med att kombinera två heltider och tro att man kan finnas tillgänglig för barnen..tror att man måste bestämma sig för att downsiza i något/några år och alternera, dvs maken jobbar mindre något år och tar hemarbetet och sedan får makan göra detsamma. Schysst för barnen men oxå för äktenskap och pensionspoäng
  • maugu
    Lilla Ego 07 skrev 2010-11-19 16:54:48 följande:
    Du låter så klok!

Ska ta till mig dina ord här känner jag.

Nä en webshop är nog inte något man kan överleva på, då ska man ha något riktigt unikt isf.

Får hoppas att jag bara har en dip så att säga och att allt känns bättre imorgon. Behöver ju itne stressa mig till nåt heller då jag har ett rätt bra jobb, dock tråkigt.
    Eller hur? Men klokheten har haft sitt pris Man lär sig på vägen..
    Gör dock inga hastiga beslut, speciellt inte om du är lite deppig..skriv listor på dagarna..dvs när det känns bra på jobbet-vad hände då?När du blir urless-vilka uppgifter är det?Kanske du kan se vem du är?
    Vet oxå att arbetsförmedlingen kan stötta med att göra ett test och se dina egenskaper och kanske du kan komma in på något annat. Ibland ser man inte skogen för alla träd
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17