Lilla Ego 07 skrev 2010-11-19 16:39:52 följande:
Ja jag ska väl inte klaga egentligen då jag läser hur du har det.
Men jag är en sån rastlös person och jag har så svårt att komma till freds med vad jag vill göra så att säga. Sen så får jag dippar då och då och känner mig värdelös på allt medans andra dagen kan jag känna mig bäst i världen.
Men det måste fungera tillsammans med familjen, arbetet alltså. Jag vägrar att acceptera att man i dagens samhäll inte ska kunna ha ett fungerande jobb så att man där kan göra bra resultat samtidigt som man kan ha en fungerande familjesituation.
Skulle vija var min egen arbetsgivare. Men då lär man ju inte sitta på arslet direkt. Fördelen är ju att man då arbetar med något som man själv brinner för.
Så var det för mig oxå..provade att vara min egen dvs öppnade en webshop..otroligt mkt jobb för lite pengar..tror det är fler i tråden som kan skriva under på det
Mina föräldrar var entrepenörer så kan säga att jag har det i blodet..dock så jobbade de 6 dagar i veckan och var alltid fokuserade på att överleva.. det är nackdelen när man är sin egen.. blir som ens bebis
Min webshop fick dock ett hastigt slut (2 månader då jag fick en tumör i hjärnan). Men, det var kul men du måste sälja för ganska mycket pengar för att kunna ta ut en lön, skicka fort då kunderna blivit vana detta..
Allt är så slimmat idag när det gäller arbete och min egen dröm är att oxå kunna jobba 75% men arbetsmarknaden i detta land (ö-rike) är tuff för en invandrare..har dock en bra arbetsgivare i Sverige som stöttar att jag kan jobba hemifrån så jag missar två helger av två varje månad..Jag tycker att jag får det mesta av båda världar men sliter ont av att inte höra hemma någonstans utan bor i en resväska
Det är svårt med att kombinera två heltider och tro att man kan finnas tillgänglig för barnen..tror att man måste bestämma sig för att downsiza i något/några år och alternera, dvs maken jobbar mindre något år och tar hemarbetet och sedan får makan göra detsamma. Schysst för barnen men oxå för äktenskap och pensionspoäng