Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

h80 skrev 2010-07-18 13:47:00 följande:
    92 junior funkar bra även om de är lite stora tycker jag. byxor har hon 86 o 92. De är lite stora, men det gör inget tycker jag, de blir ju bara pösiga.
    Har de gjort babyplaggen mindre nu eller?
    Jag har alldeles nyligen sorterat bort de sista baby92-tröjorna hos mina småttar och de är 95 cm långa.
    Köper junior 92 nu till de. Ibland 98 om de ska användas i höst eller så.

Blir bara nyfiken här om de ändrat på storlekarna nu.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2010-07-18 13:55:08 följande:
    Jag tycker det.
    Min tjej på lite över 2 år och ca 85 lång eller nåt, kan absolut inte ha baby 92 i dom tröjorna, ärmarna blir korta och tröjan blir tight.
    Vad skumt...
    Var tvungen att titta tillbaka på mina bilder och E hade på sej hajtröjan i 92 för en månad sen. På gränsen i ärmarna då men annars bra på alla sätt.
    h80 skrev 2010-07-18 13:59:49 följande:
    oj, det är kanske jag som har fått tag på små plagg. I vintras hade min tjej hand-i hand tröja o gitarr-tröja i 86 o de passade bra när hon hade 74 i andra kläder
    Vad olika det kan vara då.
  • lillronya
    Damien och Adrian skrev 2010-07-18 15:33:58 följande:

Hej, vi köpte hus i mars - och du? Kul med nytt kök, men sååååå jobbigt, vi rev ut allt och även en vägg. Nu målar vi huset, byter ut mkt på balkongen, byggde staket, sandlåda etc, det händer mkt. Kul men slitigt, vi ska inte fortsätta i samma tempo.

Grannflickan är 3 år och mammans favvomärke är Molo, man ser flickan leka med Damien ibland, båda iförda molos lurvisar el sommarkläder t ex.

Hej!
    Kul att se dej här igen.
  • lillronya

Har lite beslutsångest här...
    Köpte ju klänningen med penseer och gillar den jättemycket egentligen. Men är ändå rädd att det blir för mycket nattlinne av det för min smak.
    Kanske ska köpa knapptröjan istället?

• lillronya
    ChokladMoshin skrev 2010-07-18 19:09:18 följande:
    Behålla helt klart!! Den är ju sååå fin på henne.
    .
    stjärna4 skrev 2010-07-18 19:32:18 följande:
    Tycker också hon är jättefin i klänningen!Skulle absolut behålla den!
    .
    Love Isac skrev 2010-07-18 19:34:19 följande:
    amen va konstigt det blev med citeringen...ObestämdDen är iaf jättefin på henne klänningen!Behåll!!Skrattande
    Tack tjejer! Ni har övertalat mej!
    Fast det lärnog bli knapptröjan med.
  • lillronya
    Love Isac skrev 2010-07-18 19:31:12 följande:
    Tack!Den kollektionen ser jag fram emot!!Skrattande

JAg med!!

Håller just nu på att rensa i barnens garderob för att få in lite slantar till det nya fina.

Lägger nog ut på fb först. Är ju så mycket enklare än T.

• lillronya
    Busbellan skrev 2010-07-18 19:39:42 följande:
    Hej hej
    Kikar in en runda.
    Nyss hemkomna från Skara efter en bra helg, liiite regnigt i lördags, men det blev ju bättre på em
    Men det är skönt att komma hem också

Hej!

Borta bra men hemma bäst, heter det ju.

• lillronya
    etindris skrev 2010-07-18 19:55:26 följande:
    Testar att fråga igen. Någon som vet om katvigs regnoverall/ skaloverall är bra? har tidigare bara haft pop:s men vill hitta något nytt bra. Någon med tips/råd. Hur är katvig:s i storlek? Snälla behöver lite tips. Såg att reima har en skaloverall. Någon som testat den? Alla tips mottages gärna.

Lillronya: Jag tycker du skall behålla klänningen

Gollie: min flicka är ca 86cm lång. Jag har till hösten köpt 92 baby till henne och de passar bra med ganska mycket växmån. Har 86 från våren och hon kommer kunna ha de tröjorna länge till. Hela hösten i allafall. Dock fick jag höra att knapptröjan (junior)är något smalare än vårens och kan då passa lite tidigare.
    Vi har katvigs regnoverall.
    Jag tycker den är helt ok och snygg.
    Vi har haft pops innan och den gillar jag bättre, men det är egentligen mest för att skaloveraller inte har det där blanka materialet på utsidan.

Jag behåller klänningen.
  • lillronya
    etindris skrev 2010-07-18 19:57:07 följande:

Lillronya: Köp knapptröjan också. Färgerna passar din tjej så bra. Även jag rensar garderoberna. Hur kan det få plats så mycket kläder i en garderob!

Ja det är precis hennes färger. Måste ha till Nikita också. De är ju bara så himla fina!

Fattar inte heller hur mycket det får plats i en garderob? Har tagit ut allt nu för garderoben ska flyttas. Säger bara: JIsses vilket berg!
  • lillronya
    LJ2 skrev 2010-07-18 20:12:09 följande:
    ohh.. trevligt med rensande *nyfiken*
    Mycket fint är där. Både som ska stanna och flytta.
    Något som finns där som önskas?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17