Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2010-07-28 22:48:25 följande:
    Nej, det lät minst sagt lite stort
    Inte säkert att hennes fötter växer så mycket. Mina två äldsta barn har ju alltid haft minifötter som växt sakta, hade storlek 20 vid ca 2 år.
    Men just nu är jag van vid Ella som fick ska ha vinterskor i storlek 28 i vinter då hon är 3,5 år
    jag har plingat i din inbox
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Kristyr skrev 2010-07-28 22:55:45 följande:
    näe men det är okey. bara den inte kommit bort med posten. posta på söndag eller nästan istället så slipper paketet ligga nån stans i helgen
    hahah ok sööta barn i bildis såå goa kinder på lillan
  • Buttelina
    Kristyr skrev 2010-07-28 22:59:28 följande:

Han är vääääääääldigt stolt över lillesyster på det kortet. Hon börjar bli mindre och mindre läskig för var dag som går. Men såå mycket kan man inte ta på henne......
    jahaa så han har tyckt att hon är lite läskig så sött
  • Buttelina
    RååSa BuBBlan skrev 2010-07-30 15:08:31 följande:
    råd pliiis

har det ju lite stressigt sådär med huseländet o så, känt av rätt rejäla sammandragningar, men nu fick vi takleveransen o allt lastades av mitt i vägen så jag va tvungen att bära lite för tunga saker en stund.

Nu har jag kraftiga sammandragningar som gör ont emellanåt, sticker o trycker "där nere" obehagligt och ont att gå.

Är ju bara i v 17 liksom blir lite orolig.. ska man ringa nån eller?
    men vännen då du måste viiila och ta det lugt  du FÅR INTE bära!

kramar
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2010-07-30 15:12:54 följande:
    Jag tycker att du ska börja med att inta soffläge och avvakta..Håller det i sig så ring.
    Du måste tvinga dig själv att stressa ner,iaf lite
    smultron jag sticker hem imorgon istället.. hinner inte idag tyvärr. thea o grodan kommer hit och vi ska dela en flaska vin och käka grillat
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2010-07-30 15:39:03 följande:
    Heelt lugnt! Ha det så mysigt och gratta henne från migSolig
    ska jag göra
  • Buttelina
    CamillaJ skrev 2010-07-30 17:49:15 följande:
    Vad skulle ni köra med till 8 månaders i vagnen typ i december?`
    Overall el. lurv????

Nån som vet färgerna på molo lurvisarna?
    Var inne på Eleraff men dom ha ingen koll va som beställts :)
    hur gammal är hon i feb?
  • Buttelina
    Saraia skrev 2010-07-30 17:52:40 följande:
    ska man ha overall i vintern t 6åringen som börjar skolan el byxa+jacka? har varje år haft både och t tjejerna men overallerna har hängt på dagis så har de haft vinterjacka + byxor hemma. Hur gör ni som har skolbarn? overall e i o för sig kanske lättare o ta på sig men hon har ju inga problem m o ta på byxa o jacka själv heller....
    jag kommer köra med tvådelat på min 3½ och 5 åring from i år. tycker det är mer praktiskt speciellt på dagis.. finns ju dagar då det är kaaallt på morgonen och man behöver båda delar och sen på dagen blir det mildare och kanske bara jacka och skalisar behövs..
  • Buttelina
    Kristyr skrev 2010-07-30 22:07:03 följande:

4 små tjejer som är födda nästan samtidigt

Jag vågade inte riktigt 74 då  den  enligt stl tabell 6-9 för mig är 9 mån i feb. Är vintern som den var iår är feb nästan bara början på vintern Och det är ju i slutet som det är bra att ha overall när de börja röra sig osv.. i början kan de sitta i en stor bösig sak när de inte rör sig så mkt..

jag tror du köpte rätt. lillebror föddes i april och första vintern hade han en lurv i strl 80 lite stor i början så klart men han växte snabbt i den
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17