Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-08-06 10:37:18 följande:
    Jag tror det lutar mest åt den lila just nu, den har ju luva, det hade inte den bruna.
    Men nu velar jag på overall till Meja Hade bestämt mej för den rosa men nu kom jag på att det förmodligen skär sej totaaaaaaalt mot hennes barnvagn Men då har jag bara den lila att välja på och det känns tråkigt att köpa samma färg till båda.
    Äh...nu fick jag huvudvärk av allt grubblande
    till liam ska du köpa en lila jacka och en svart med röda till meja ska du köpa en gul overall (om det kommer) och en partypink jacka. -bestämt-
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    ängeln83 skrev 2010-08-06 10:37:18 följande:
    Jag tror det lutar mest åt den lila just nu, den har ju luva, det hade inte den bruna.
    Men nu velar jag på overall till Meja Hade bestämt mej för den rosa men nu kom jag på att det förmodligen skär sej totaaaaaaalt mot hennes barnvagn Men då har jag bara den lila att välja på och det känns tråkigt att köpa samma färg till båda.
    Äh...nu fick jag huvudvärk av allt grubblande
    eeeeeller så tar du lila jacka till liam och lila overall till lillan -p fint att matcha dom ju och en gul jacka
  • Buttelina
    ängeln83 skrev 2010-08-06 10:40:11 följande:
    Vilken storlek köper ni i jacka till era 3½ åringar?
    Liam har 110 i sin gröna från våren och den är nästan i kortaste laget, iaf framtill.
    O sen är ju frågan hur dom nya är i storlek, vårens var ju ganska små för Liam har ju bara 98/104 i kläder annars.
    lillebror kommer få 110 och isabel 116

isabel är 105cm och väger 18ca
    lillebror är 101 cm och väger 18.5 skulle jag tro
  • Buttelina
    ängeln83 skrev 2010-08-06 11:02:49 följande:
    Ha ha, ja jag behöver nog nån som kan bestämma åt mej just nu
    Gul overall hade varit nice men jag vill ju beställa nu
    Fast Meja får nog ingen jacka än, hon har redan 4 st höst jackor.
    Buttelina skrev 2010-08-06 10:48:18 följande:
    lillebror kommer få 110 och isabel 116

isabel är 105cm och väger 18ca
    lillebror är 101 cm och väger 18.5 skulle jag tro
    Jag måste prova 110:an på Liam men jag har för mej att jag tyckte att den var lite kort framtill i våras. Liam är nog runt metern men väger nog inte mycket mer än 15-16 kg.
    Ha ha, så lillebror väger mer än storasyster nu?!
    jajamensan han är inte alls tjock han är bara bred och grov i kroppen. tjollas gubbe tyckte att milo såg ut som en löpare och alexander såg ut som en brottare i kroppen
  • Buttelina

jag har med lurvbekymmer

vill ha en svart med röda till lillebror
    gul med rosa till bella
    men sen är ju lila med fiiin.. men jag har ju den grå med lila kantband sen innan.. ska jag syskonmatcha?

ska jag ha med eller utan luva?

GAHHH

• Buttelina
    ängeln83 skrev 2010-08-06 11:12:03 följande:
    Nu har vi provat, mot Liams vilja, han ville inte alls prova lurv i värmen
    Vad tycker ni, denna är 110, den är ju fortfarande för lång i ärmarna och var visst inte riktigt så kort framtill som jag fick för mej. Ska jag köpa 110 igen eller gå upp till 116?

sötis det är svårt men den ser ju ut att räcka hela hösten i alla fall! så tar du 110 nu aå blir det nog bra. sen vill du säääkert köpa nya färger till våren
  • Buttelina
    ängeln83 skrev 2010-08-06 11:13:36 följande:
    Är den med röda kantband svart?, jag fick för mej att den var mörk grå.
    Du måste ju absolut köpa en lila med, o den gula är ju giiiiiven till Bellan

Velar också angående luva, blev super glad när jag såg att en del hade luva men sen började jag tveka lite, jackorna sitter ju egentligen finare när dom är utan luva...men luva är ju mysig *gaaaaaaahar ihop med butte*
    nja mörkgrå är den nog.. måste nog ha den för jag köpte bilskorna till honom ju och sen köpte jag ett linne som jag ska sy mössa av i samma print..

gula är given..

MEN den lila alltså... sååå fin och fint att syskonmatcha. vi har ju en grå med lila hemma.. men det är ju det att vi har 10 lurvar här hemma
  • Buttelina
    Saraia skrev 2010-08-06 11:18:59 följande:
    Hur stor e Liam? Min lilla 4åring e bara 101cm o ca 15kg så kanske 110 räcker t henne
    då räcker 110 MEN 116 funkar.. det beror på hur du vill att den ska sitta..
  • Buttelina
    ängeln83 skrev 2010-08-06 11:27:39 följande:
    Nu står det mellan lila med luva eller brun utan luva...heeeeeeelp!
    Meja får NOG Party pink overallen, eller ev den lila, tror den lila är lättare att matcha med mössor och blir nog finare i vagnen
    haha svåårt fast den bruna är ju lite liam
    lillronya skrev 2010-08-06 11:34:08 följande:
    Hmm jag får nog ta och titta på lurvarna ändå. Har inte vågat än.
    Vilken shop har de flesta färgerna?
    bor, madsogmille.dk och babyshop
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2010-08-06 11:46:15 följande:
    Hade absolut tagit UTAN luva till stora barn, hur mysigt det än är med luva. Leka med luva är ingen hit och dessutom blir det bökigt med jacka över. Eller en "fin"lurv med luva och en lek utan luva

Butte, skiiit i den röda o ta en LILA!
    men isabel äääälskar luvor och lillebror gillar dom med. dom kan blir sura på mig om jag tar på dom en jacka och den inte har luva när det blir lite kallare "mamma den har ingen juuuuuva" sa lillabror när vi var o fiskade sist, skitsur var han vi har väldigt sällan molo fleece under skalisarna och jag har så många lurvar att det gärna kan bli en finlurv

jag tycker luva är så fint men utan är lite mer praktiskt..

jag vill ju ha den svart/röda för att matcha skor och mössa jag köpt. blir helcoolt ju

men det spelar ingen roll, innan säsongen är slut så bor här sääääkert en svart/röd, en gul och en lila och kanske nån fler haha
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17