Inlägg från: Lillkillen |Visa alla inlägg
  • Lillkillen

December Bebis 2010 :)

Hej alla i tråden!
    Har läst ett tag o känner nu att jag gärna vill skriva o följa er lite närmare.
    Har varit rädd för missfall men börjar andas ut nu.
    Är i v.21 - andra barnet. Lille Oliver är 2.5 år =)
    Har moderkakan i framvägg så känner väldigt sällan vår lilla PRINSESSA!!!
    Har gjort fostervattensprov därav att vi vet att det blir en liten tjej denna gång =)
    Hon är beräknad till 8/12 - var inte flyttad ngt när vi var på RUL för 2 veckor sedan.

Jag har gått upp 10 kg!!!! - men jag är en sån som äter allt jag kommer åt då jag är gravid. Vid förra graviditeten gick jag upp 20-22 kg....fick 3 veckor för tidigt, så jag vågar inte ens gissa på hur mkt jag hade vägt om jag hade gått ngn vecka till....
    Iofs så hoppades jag att jag skulle gå över tiden....denna gång får gärna det lilla pyret komma 3 veckor för tidigt. Vill inte så gärna ha en som fyller dagarna innan jul (om jag nu skulle gå över tiden) och en som fyller på nyårsdagen......

Om man kollar min mage så tror man att det är dags att föda snart - sjukt stor!!!!!
    God natt alla nya vänner =)

Oliver 080101 samt BF 8/12
  • Lillkillen
    Sandragumman skrev 2010-07-22 08:11:12 följande:
    Ja jag gick upp ungefär 25kg med sonen och fick oxå 3 veckor för tidigt, så denne gång försöker jag hålla mer på de onyttiga, men de är ju SÅÅÅÅ svårt!
    Välkommen förresten!
    Tack!
    Jag tänkte att: nästa graviditet ska jag inte vräka i mig.....men nu sitter man här o är större än någonsin o jag har inte alls motivation att tänka på vad jag stoppar i mig =(
  • Lillkillen
    blondinkermit skrev 2010-07-22 18:08:16 följande:
    fick reda på i förrgår att ja inte kommer att gå tiden ut.. pga ett septa.. livmoderkakan sitter en bit över de så de blir mindre näring till knodden... e i v 21 (20+4) så man får snällt börja packa sin väska runt v 27... tradit :(
    Vad menas med det?
    Du verkar vara lugn ändå....kommer det att bli ks eller sätter dem igång dig på ngt sätt? 
  • Lillkillen
    Smurfen83 skrev 2010-07-22 21:00:01 följande:
    Är de några fler i tråden som har några namn??
    Vi har bara 2 st flicknamn!
    Emilia och Smilla
    Tyvärr verkar de bara vada jag som tycker om Smilla... Men ja tycker att de e så otroligt sött...
    Jag gillar båda - Har själv Emilia på min lista. Men vi kommer inte bestämma ngt namn innan. För till sonen hade vi ett par namn men när han väl kom jut så var han ingen av dessa namn...så ligger väldigt lågt nu.
    Har dock ett namn som favvo - men det säger vi inte till ngn, vill inte att någon annan ska "ta" det innan oss, sen vill jag inte höra allas kommentarer om det heller innan.... 

Håller med alla att killnamn är sjukt mkt svårare!!!!
    NhjärtaD skrev 2010-07-22 21:27:25 följande:
    Hej, grattis & Välkommen

Har du haft lätt att gå ner efter grav?
    Jag e lite nojjig hur stor jag kommer bli nämligen, e juh inte riktigt van att gå upp så mycket 
    & har aldrig behövt träna ele nått för att hålla mej i form, blir nog helt annat nu!! 
     Hahahah, vilket skämt!
    Jag har alltid SJUKT svårt att gå ner i vikt - bara jag kollar på en chokladkaka går jag upp i vikt.
    Ingen hjälp fick jag av ammningen heller Gråter 
  • Lillkillen
    Minifer skrev 2010-07-23 01:18:14 följande:
    ang att gå ner i vikt var det superlätt för mig. Jag gjorde absolut ingenting för att gå ner i vikt, förlossningen tog bort 9 kilo, sedan var det typ 17 kvar att gå ner, de tio första försvann på en månad eller två,  sedan tog de sista sju kilona kanske 3 månader till, men då gjorde jag som sagt INGET för att gå ner, det ramlade av ändå. Var 1.7 kg över startvikten när jag blev gravid igen. så det känns godkänt =) (sonen kom ju i sept 09)
    Wow, impad!!! Men mest avis!!!!!
  • Lillkillen

Moma: Fick gåshud o blev tårögd av din mammas berättelse.

2 barn: Grattis till Lillebror!!!

Nhjärta: Nyfiken på er saga!

Fråga: Har någon av er "vågat" ligga på spikmatta nu när ni är gravid?

Fråga: Har någon av er 3 år mellan era barn, isf, hade ni syskonvagn?

Skulle måla tårna ikväll, hmmm REDAN svårt att komma ner å nå dem....likaså när jag skulle raka mig i duschen, ni vet vart....så här var det verkligen inte förra gången....4 more month to go.... 

• Lillkillen

Oj, vad ni skriver.
    Hemkommen från bröllop i Värmland i helgen - sambon fick nästintill dra av mig från dansgolvet... =) älskar att dansa!!

Har skumläst lite o tackar er som skrivit om syskonvagn......funderar o funderar....behöver verkligen ingen vagn till dagis iaf då vi har 150 m dit....

Imorgon ska jag till Mvc - dock har den Bm som jag skrev in mig för semester så jag ska träffa en annan.

Nu måste jag sussa, god natt.

• Lillkillen

Vill oxå till Ullared!!! Var där i våras, var då i vecka 6.....Var där med nga tjejkompisar o vill nu åka dit med sambon.
    Vi flyttade till en större lägenhet för 3 veckor sedan så jag skulle vilja åka dit ner o shoppa både bebisgrejor samt inredning. Skulle vilja åka i oktober så man kan passa på å handla julklappar o julgrejor oxå =) Vi kanske ska fira jul nu hos oss för första gången eftersom vi flyttat till större samt har en liten liten bebis....

Jag var till MVC idag - måsta börja äta Niferex....annars var allt bra.
    Lyssnade på lilltjejens hjärta Hjärta  BM fick "jaga" henne för att kunna lyssna för hon var så rörlig =)

Jessika82: Krya på er!!! 

• Lillkillen
    Momalicious skrev 2010-08-12 14:50:51 följande:
    Några fler som ska på såndär infoträff på FK? Ni som har barn innan, är det nåt bra man får veta? 
    Känner att det där med FP och allt vad det innebär är en jäkla djungel, så lite extra info där man kan ställa frågor känns lämpligt!

Jag var på en sådan info träff när jag väntade sonen (första barnet).
    Tyckte att det var jättebra att gå på en sådan träff MEN kan varmt rekommendera att man ska vara lite påläst så att man kan ställa frågor.
    Jag var själv påläst o kunde ställa massa frågor medans ALLA andra satt som frågetecken hela träffen...

Har vairt borta från tråden ett par veckor...så orkar inte läsa tillbaka så mkt.
    Men hoppas såklart att alla mår fint =)

Själv mår jag toppen!
    Har börjat jobba igen efter semester o det känns helt ok då man vet att man bara kommer jobba i ca 3 månader till =)
    Har även börjat handla lite kläder till lillasyster nu när mkt har varit på rea =)
    Har ff ångest om det blir en syskonvagn eller inte....men denna vecka har det lutat åt det. MEN har ju tänkt köpa en begagnad men vill nu ha UJ ny modell.....hmmm.
    Kommer inte få sambon tilltycke där inte =(
  • Lillkillen
    Stoce skrev 2010-08-12 17:35:34 följande:

Grattis MFJG till körkortet! Det är en sån frihet att ha det!

Jag kommer precis från en andlig vägledning som jag hade tillsammans med ett medium. Min mammas morfar August kom för att förmedla sig. Bebis mår gott och växer som den ska, graviditeten kommer flyta på lika bra som hittills sa han, och förlossningen kommer också gå bra. Han såg vatten och att jag kommer bada, och att det nog kommer räcka med lustgas. Bebis kommer vara frisk och må bra, och han visade en flicka, i exakt en sådan mössa som jag har stickat. Spännande! Han  nämnde också siffran 12 i samband med förlossningen, och mediumet frågade när jag var beräknad och det är ju den 13:e, så vi får väl se
    Han sa också att jag gjort helt rätt i att backa vad gäller svägerskan, jag ska ta hand om mig själv och bebisen. Han tycket att jag ska skratta mycket, för då skrattar också bebis och mår fint. Så det ska jag verkligen göra!

Vad tycker ni om detta? Jag har stickat de till sambons systerdotter som döps nästa lördag. Hon kommer också få ett vitt tennarmband med aprikosa kristaller i. Hoppas de uppskattar hemmapysslade saker

Nu ska jag iväg på kräftskiva med fyra tjejkompisar. Ska sitta och mysa i ett lusthus och bara ha det gott. Kommer bli underbart!

Superfint!!!!!
    Min son har ett sådant set + byxor i grått o vitt sen han var liten =)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)