Inlägg från: Lillkillen |Visa alla inlägg
  • Lillkillen

December Bebis 2010 :)

Mamal: Härligt att höra att din mammas saga fick sitt vackra slut till sist =)

MFJG: Vi bor oxå inne i stan - Sthlm. Hade våra funderingar att göra oss av med bilen då vi fick vår son. Pga att det kostar en hel del varje månad....men till slut så kom vi ändå fram till att ha den kvar, så skönt att bara kunna sticka iväg spontant. Samt storhandla och inte behöva passa tider, sen så tjänar man mycket tid oxå = tid är pengar =)

Majmamman: Jag gjorde väldigt många UL med sonen - det var INGEN som nämde att det skulle vara skadligt. Jag tycker du inte ska hålla på å tänka på det. 
    Jag skickade oxå in mitt moderskapsintyg till FK idag - har legat här hemma i nga veckor nu....

Stefanie: Stackare som har sådana sammandragningar - skickar en styrkekram!
    Dessutom säger jag som dem andra - dem svängbara hjulen går att låsa. Personligen skulle jag ALDRIG köpa en vagn med fasta hjul. Gå till en barnvagnsbutik å låt han prova skillnaden!!!!!

Sandragumman: jag är väl ingen typisk person som "boar" men igår kväll då sambon var ute på och jag ar hemma o tyckte synd om mig själv så plockade jag ram sonens urväxta kläder, 2 kartonger. Renasde o gick igenom - ska lägga ut på Tradera det som jag inte vill fortsätta att spara nu när vi vet att det är en lillasyster som kommer.
    Idag fortsatte jag med att knäskura golven här hemma.... har en måttligt stel rygg nu o ömma knän....

Linasmama: Men gumman låter inte alls bra, hoppas du börjar må bättre!!! Styrkekram till dig oxå. 
    Själv kan jag oxå känna mig ganska ensam i graviditeten fastän jag har en sambo.
    Han tar aldrig på min mage spontant eller säger att jag är fin eller vacker. (Dock är jag ju inte det, så det är ändå bra att han inte ljuger...)
    Frågar typ aldrig hur jag mår eller FRÅGAR om jag vill ha fotmassage eller ngt när man ligger i soffan om kvällarna....
    Tur jag har en son som kommer o kramar o pussar magen o säger att han älskar sin lillasyster....dock får hon inte låna/ärva ngt av honom....säger han =)

Oliver 080101 samt BF 8/12
  • Lillkillen
    Stefanie skrev 2010-08-15 22:41:33 följande:
    Vi ska åka iväg och provköra. Men jag tänker nog åka iväg och provköra själv först, peka ut de jag gillar bäst och så får väl han säga sitt sedan.

Han är så jäkla motsträvig bara. Jag vet att det mest handlar om pengar för honom nu egentligen, han är nojjig för vår ekonomi framöver och därför skjuter han upp allt som har med pengar att göra. När jag förklarade att det börjar bli dags att beställa en vagn snart säger han "Redan!?" och tycker att vi ska köpa en begagnad.
    Om vi hittar en vi vill ha som finns begagnad kan jag tänka mig det, men helst vill jag ha en ny. Och även om det blir en begagnad så kan vi ju inte vänta med det till december, då kanske det inte finns någon vi vill ha till salu. Jag vägrar köpa en vagn som inte uppfyller mina krav. Och om det nu är pengar han nojjar för så vet jag att det finns en massa mormödrar och farmödrar som gärna bidrar lite...

Om han nu ska tycka en massa kanske det är dags för honom att börja kolla upp lite fakta kan jag tycka.

Tack för era svar, skönt att få skriva av sig lite. Ska reda ut det där med honom sen, när jag hunnit lugna ner mig lite. Gravidhormoner är ju inte att leka med!

Känner igen det där från min sambo.....han är en snålis när det gäller barngrejor. Som tur är betalade min mamma o pappa båda våra vagnar...så då kunde han inte säga så mkt =) Dock älskar han oxå våran UJ.

Nu denna gång så har jag sagt att vi kan köpa en begagnad UJ syskonvagn....MEN jag har nu börjat ändra mig o vill ha en ny, pga att den nya modellen har delad sufflet.....men han kommer ALDRIG gå med på det....så nu ska jag sälja massa massa kläder på Tradera så jag har lite extra pengar att lägga till en NY vagn...(drömmer) för denna gång har jag inte mage att önska ett bidrag från mina föräldrar....
  • Lillkillen

Ojojoj vad ni skriver...

Mamal: Tänker på dig! Inte kul att få sammandragningar för att man går och är förbannad...

Jag äter oxå järntabletter, har gjort i en månad, 2 om dagen.

Har för mig att man börjar mäta SFmåttet from v 24.

Härom kvällen sparkade lillskruttan som bara den - hon sparkade mer den kvällen än vad sonen gjorde totalt hela graviditeten....skönt =)

Min mage har varit hård sen runt v 18-19 men denna vecka har den mjuknat - så nu känner och ser jag bara ut som en tjockis...inge roligt alls =( är nu i vecka 25.

• Lillkillen
    Momalicious skrev 2010-08-19 11:07:35 följande:
    Ja vilda debatter!  
    Tack vännen! Nae, känns jäkligt dumt faktiskt!
    Jag har helt missat att ni väntar en tjej, grattis!
    Tack, är fantastisk glad över att det är en liten tjeje!!!!

Härom kvällen lade jag upp en del auktioner på Tradera...vet inte om ni är traderare eller inte...men länk finns i min presentation här på FL Tungan ute
  • Lillkillen
    Sandragumman skrev 2010-08-19 14:08:05 följande:
    såg att ni nämde lite vikt i bildtråden....

jag tycker inte att era kilon är nå... hahaha
    jag har gått upp totalt 11kgKräks

dom 5 första kilona var för att jag slutade röka och resten har bara kommit så ungefär 6kg då.
    förra grav gick jag oxå upp 5 kg pang bom direkt jag slutade röka.... Demonde är bra att rökaTystHAHAHA (skoj)
    Jag har gått upp 11 kg FASTÄN jag inte slutat röka...röker ju inte =)
    Så jag är stor!!!

Gick upp 20 kg med sonen...vet inte vart det ska sluta denna gång.

Ang om jag är lik min mammas graviditet så är jag inte det.
    Iof sig är jag 15 år äldre än henne då jag fick mitt första barn o hon sitt....
    Hon gick upp 9 kg samt 12 kg....hmmpf.
    Medmig gick hon upp 9 och hade gått ner 12 innan hon kom hem från BB.
    Själv fick jag inte ens hjälp att gå ner i vikt av amningenDemon

Jag har lätt för att gå upp i vikt annars, så det verkar vara så nu oxå då....

Så jag är gärna med i en "stöttar grupp" i denna tråd sen när vi ska bli av med våra kilon Solig
  • Lillkillen

hmmm, undra om fostervattensprovet som är 100% säkert har fel......för enligt testet väntar vi visst en kille?

The day you deliver, outside will be sunny. Your baby will arrive in the mid morning. After a labor lasting approximately 7 hours, your child, a boy, will be born. Your baby will weigh about 15 pounds, 12 ounces, and will be 17 inches long. This child will have medium violet eyes and a lot of black hair.

Idag har jag stått på bakluckeloppis, så nu är jag 1000:- rikare =) ska köpa nya gardiner!!!
    Men är nu väldigt trött i fötterna o ligger i soffan o slappar bara.
    På ondag ska jag till Mvc - ska bli kul, var ett tag sedan =) 
  • Lillkillen
    Momalicious skrev 2010-08-22 21:53:15 följande:
    Lillkillen: det kan ju bli fel om de råkar få med några av dina celler. Då kan det visa på fel kön. Sen kan man ju få fel resultat pga de blandar ihop prov så heeeeelt hundra kan man ju aldrig vara.
    MEN jag litar bra mkt mer på ditt FVP än det där testet
    Måtte fvp vara rätt o  inte testet....nu är jag VÄLDIGT inställd på en lillasyster!!!!!!
  • Lillkillen
    Momalicious skrev 2010-08-22 21:55:26 följande:
    Förresten glömde jag säga att vi är 3500 spänn rikare idag då vi fick sålt sambons trummor som bara samlat damm! Underbart. Pengarna ska såklart brukas på bebisgrejer och ett ultraljud! :)
    KUL!!!!
  • Lillkillen

Här är en till som tycker det är lite tråkigt att man är så deppig när man är gravid - vill ju vara den där gravida kvinnan som är fin, har energi, utstrålar osv.

Min första graviditet var jag mer eller mindre deppig av olika orsaker fram till månad 7 - sen mådde jag toppen. Dock mkt sammandragningar så jag fick gå i myrfart o orkade inte så mkt.

Nu hade jag gett mig tusan på att må bättre, vilket jag har gjort men så kommer det stunder då all luft går ur en.
    Idag har jag varit totalt orkeslös, helst av allt har jag velat ligga i sängen ihop krupen o grina....men men man måste ju jobba....

Kan även berätta för dig SaraKlippan att när jag väntade min son, så kände jag heller inte knappt nga sparkar. Min sambo kanske kunde känna 2-3 sparkar under hela graviditeten. Dock tog min barnmorska mig på allvar så jag fick åka upp till förlossningen ett par gånger för att kolla läget bara. Minns faktiskt inte om jag hade moderkakan i framvägg eller inte... MEN det visade sig sen efter förlossningen att min livmoder är hjärtformad så sonen hade "fastnat" på ena sidan.
    Till denna graviditet vet jag nu det samt att jag har moderkakan i framvägg. Men känner på kvällarna (inte varje kväll) att hon sparkar som den. En kväll sparkade hon så mkt, så det var mer på en kväll än vad sonen sparkade på hela graviditeten....

• Lillkillen

Hej alla i tråden.

Har varit till MVC på morgonen och allt såg perfekt ut. Mina blodvärden ahde stigit från 105 till 116 så mina 2 niferix om dagen har hjälp och jag ska fortsätta med det. Mitt SF mått var 24cm och jag är i 25 hela veckor , så jag låg på "normal, medel kurvan".

Ska få en remiss till läkaren på SÖS för ett samtal, då jag vill försöka få planerat ks. Få se hur det går.

Dock har jag börjat få rejält ont i ljumskarna sista veckan samt lite bak i ryggen. BM sa att det var vanligt nu dessa veckor o att det är ligamenten som töjer sig. Om jag blev värre skulle jag gå till sjukgymnasten....
    Hade inget av detta i min förra graviditet. Hade bara rejäla sammandragningar då....

Ang vänner som bara tar energi av en så har jag börjat "göra mig av" med dem. Orkar inte ha sådana har heller bra vänner o få =)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)