Inlägg från: Lillkillen |Visa alla inlägg
  • Lillkillen

December Bebis 2010 :)

Skogsbollen: Känner igen mig i allt du skriver. Det är andra graviditeten för mig oxå. Men när jag säger till sambon o till mamma min att jag känner mig bla mkt tröttare o mer sliten så säger dem att de tyckte att jag var mer så förra graviditeten....? Så jag måste kämpa bra ändå o inte visa så mkt....?!

Vi kommer att ha acta gracos babyskydd - toppen bra tycker jag. Hade tänkt köpa ett sådan till sonen men hade tur att få låna av en annan familj. Och nu har dem även erbjudit sig att låna ut den igen =)
    Sonen kunde sitta i den tills han var 13 månader, han var/är liten.
    Vet att ett ställe här i stan har erbjudandet att om man köper ett babyskydd där så får man tillbaka en viss summa (min ej hur mkt, men typ 1000 om man köper nästa bilbarnstol där.

Har inte köpt ngt ännu, men har det mesta från sonen, bara lite mer "tjejiga" kläder - har börjat köpa lite.
    Samt att jag vill köpa nga nya goa filtar, nya sängkläder.
    Men tyvärr är inte ekonomin den bästa just nu - mkt går till att köpa nya grejor till nya lyan. Köpte gardiner till köket + vardagsrummet + gardinstänger för 2600:- i helgen!!! Pengarna rullar....

Ondar: Självklart ska du sätta upp sägen om du vill!!! Hejja dig =)
    Kan av erfarenhet säga att man inte ska vänta med allt till slutet - man kan ju få för tidigt!!!!

Moma: Jag ser såååå mkt av mig i dig från min första graviditet - jag var som ett levande uppslagsverk vad det gällde ALLT i graviditeten, min sambo sa tom att jag hade mer kunskap än min BM. Ställde nämligen lite frågor till henne som jag redan visste bara för att kolla henne - har varit ett mkt kontrollfreak av mig.
    Dock har jag blivit bättre där sen sonen föddes för så var det svårt att ha kontroll på allt - för det var han som bestämde o det var tack vare honom jag var mammaledig. Det ha jag nu tagit med mig =)
    Nu hinner man inte med samt ha släppt på att måsta kunna allt o ha kontroll på allt...så denna graviditet så bara är jag "go with the flow" och jag MÅR bra av det, vilket jag inte skulle ha gjort för 3 år sedan!!!!
    Oliver 080101 samt BF 8/12
  • Lillkillen
    skogsbollen skrev 2010-09-02 22:11:58 följande:
    @Lillkillen:
    Vad kul att läsa din kommentar till Moma. Jag var nämligen precis likadan som ni. Jag var oxå påläst om precis allt i graviditeten och gjorde, precis som du, likadant med min BM. Ställde frågor som jag redan visste svaret på, för att kolla om hon var med i matchen eller för att själv få det bekräftat. Vad jag däremot var sämre på var att läsa på om livet med en nyfödd, om allt EFTER förlossningen. Förlossningens alla faser hade jag såklart järnkoll på :)
    Men nu, med en 2-åring hemma, så finns det varken tid eller ork att sätta sig in i allt, så jag flyter oxå bara med. I början hade jag lite dåligt samvete för det, dåligt samvete för att inte engagera mig lika mycket i bebisen i magen som jag gjorde med sonen, men nu känner jag det mer relevant att lägga energin på den lille krabaten utanför magen.
    Samtidigt är man ju mer säker i sig själv då man har gått igenom allt en gång redan =)
    Jag har en krabat som är 2 år 8 månader här hemma - full fart mao =) 
    Vart bor ni? 
  • Lillkillen

POP har en windfleece overall - den hade vi till sonen.
    Nu är jag inne på att köpa Molos lurvoverall.

Om vi plockar upp lillasyster o vill ha henne i bärselen så har vi ett överdrag:
    http://www.babybjorn.se/produkter/barselar/tillbehor/overdrag/

Denna vagga har vi till lillasyster oxå - sååååååå sjukt bra!!!
    Hade först en vanlig vagga som gått i släkten men sen när vi fick denna så hade vi den tills sonen växte ur den o vi började med spjälsäng - personligen tycker jag att en spjälsäng blir alldeles för stor till ett liten bebis...
    http://www.babybjorn.se/produkter/sova/babybadd/harmony/

• Lillkillen

Sömn är verkligen A o O för mycket. Själv har jag oxå sovit dåligt denna vecka, men så i natt fick jag äntligen sova bra.
    Sonen o jag är hemma hos mina föräldrar medan sambon är hemma o börjat lägga golv.
    Vi har varit på marknad idag - Oliver har åkt massa karuseller o vi har haft det jätte mysigt. Dock får jag VÄLDIGT ont i fötterna av att stå o gå.
    Igår var jag o fick fotvård - underbart!!!!

Måste säga att många i denna tråd har "problem" med diverse graviditetsbesvär samt att många har fått hp eller sjukskrivningar. Vet inte om det beror på att många av oss är omföderskor....jämför med FL tråden jag var med i när jag väntade Oliver....
    Själv har jag mått fillimang hela veckan - tom varit o tränat 2 pass =)

Har nu fått remissen jag väntat på - tid för ett läkarsamtal ang planerat ks. Få se hur det går!

Fick ju massa papper från fk ang att man skickat in moderskapsintyget o jag blev lite förvånad att jag måste skicka in nya uppgifter då jag ff tar ut 10% föräldraledighet på sonen så jag ringde dem o fick till svar att jag naturligtvis inte behöva skicka in nya uppgifter utan detta gick ut till alla som dem får moderskapsintyg av. SKÖNT!

På fredag åker jag till Ullared =) längtar.
    Jag o mina föräldrar ska ner o hälsa på min lillebror som just flyttat ner till Halmstad =)
    Så då blir det lite bebisshopping, inredning, julklappar, leksaker mm mm.
    Hade helst velat åka lite senare typ om en månad då dem fått fram julgrejorna - men nu åker jag ju iaf gratis då jag hänger på päronen - får vara lite nöjd =)

• Lillkillen
    SaraKlippan skrev 2010-09-12 00:43:56 följande:
    Lillkillen: Julsakerna är redan framme! Var där för två veckor sen o då fanns där julsaker!
    VA är det sant!!!!!
    ÅÅÅÅ, vad glad du gör mig nu!!!!
  • Lillkillen

Ang musik så tar vi väl med datorn o då är det ju bara att köra Spotify =)

Delfi2: Gissar på pojke!

Linn78: Är det nu på fredag den 17/9 ni ska på Ullared?
    Ang er resda så tycker jag att ni ska åka - det hade jag gjort iaf, ni får göra det bästa av hur situationen är just då!

Mailade Ullared o frågade om julgrejorna o fick till svar att det börjat komma in men inte fullt sortiment förrän i slutet av september.
    Jag ska ju dit med mina föräldrar - ska bli såå mysigt att få umgås o ha dem för sig själva =)

På onsdag är det dags att besöka MVC igen sen nästa tisdag är det samtal inför ett ev planerat ks.

Idag ska jag iväg o prova ett Zumba pass - få se hur jag klarar det....

• Lillkillen

Cissi7006: Säger som dig, när det väl händer så tänker man - vaför gör man inte detta oftare....kan säga att här ligger det verkligen på is.

Moma: Grattis på ett årsdagen =) Hoppas nifår det mysigt ikväll!!

Har jsut kommit från BM. Allt såg bra ut =)
    Mitt järnvärde låg tom högre nu än inskrivningen!
    Mitt sf mått var 28 (är i 27+6) - så om BM fick "gissa" efter endst 2 mätningar så tror hon att denna bebis kommer blir större än förra!!!!!

Nu ser jag framemot tisdag då vi ska träffa läkaren för ett samtal om planerat ks....
    MEN först blir det Ullared på fredag!!!!

Ang sambos....vi har det väldigt jämställt annars....men vill väl nu ibland att han kanske ska göra mer än vad jag begär...är en liten "bitch" av mig annars och är väl ännu värre nu men försöker knipa så mkt jag orkar...

• Lillkillen
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-15 09:37:22 följande:
    Sf mått har ingen betydelse utan Sf kurvan
    Hoppas du får den storleken du önskar dig
    Det är ju sf kurvan Bm går efter - men får att få en kurva behövs ju ett sfmått =)

minns inte hur det var med förra graviditeten - men har för mig att jag låg ganska högt då oxå....men fick en liten rackare....

Nu gissade BM att bebisen kunde landa runt 3.5kg...vilket för mig är stort - men är normalt =)
  • Lillkillen

Får väl oxå bjuda på en bebisbild =)
    Min lilla Oliver bara nga minuter gammal - nu är han 2 år 8 månader!!!!
  • Lillkillen
    ondar skrev 2010-09-15 17:49:24 följande:
    Lillkillen: Å SÅ FIN:). Hur stor var han när han föddes:)?
    Han var 48cm o 2 790g.

Stefanie: Men stackare, ändå tur att BM tog det på allvar från början - lycka till imorgon.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)