Inlägg från: malinsmurfan |Visa alla inlägg
  • malinsmurfan

December Bebis 2010 :)

Hej allihop! jag är ny i detta,32år, gift och  väntar 3e barnet 20 dec. Har en 10åring och en 7åring.

Hur mår ni i eran grav? Denna gång har jag fragminsprutor mot blodpropp, nån mer? Jag provade ut stödstrumpor hos sjukgymn. igår, de ena benet var flera cm större pga svullnad, inte klokt.
    jag fick även mitt fogbälte, så skööööööönt!! Har sluppit foglossning tidigare, så jag inser nu vilken tur jag hade med de andra grav. Ska till läkare på måndag för att diskutera sjukskrivn, jag har fysiskt tungt arbete, och det gåt bara inte längre.....tyvärr.
    huvudsaken är att bebben mår bra!
    Ha det gott allihop!

• malinsmurfan
    Jaya skrev 2010-09-23 17:29:29 följande:

Hej hej! Välkommen!

Jag mår faktiskt väldigt bra, ligger bra till i HB och blodtryck.  Men har börjat samla på mig vatten i benen så nu är det stödstrumpor som gäller. ´Detta är mitt första barn och jag har inte kännt av foglossning, men vad jag har förstått så är det mycket jobbigt!

Hoppas du blir sjukskriven för det, det är ju meningen man ska njuta av sin graviditet.

ja, jag hoppas oxå att jag blir sjukskriven, och sen havandeskapspenning....när det nu var den började gälla......har glömt ..igen

Är det någon här som har erferenhet av sen avnavling alt. bemötande på förlossningen om ni önskat sen avnavling? Jag har ingen erfarenhet, men har läst om det här på FL och tycker det låter vettigt att vänta en stund....
  • malinsmurfan

Är det någon som äter Lanzo eller vet om det är ök att äta Lanzo mot halsbränna vid graviditet? Jag har nu provat ALLT annat, men halsbrännan är ständig..........sitter och sover sen en tid tillbaka. Hittade en karta Lanzo hemma, som jag vet funkar, men vågar inte ta dem innan jag vet om de e ok. Jag får ej tag i doktorn och på apoteket svarar de ej. Så jag chansar här, i väntan på att läkaren har tid. Kram till Er alla

• malinsmurfan
    mamma smurfen skrev 2010-10-06 09:57:35 följande:
    Så här stog de i fass:

Graviditet (Läs mer om graviditet)

Begränsad erfarenhet av användning under graviditet. Rådgör därför alltid med läkare vid mer än tillfälligt bruk av Lanzo under graviditet.

ja jag såg att det stod så, det gör det på i stort sett alla mediciner, det är det som är så frustrerande.....samtidigt så förstår jag att det är svårt att få tag på gravida som vill testa mediciner för forskning.
  • malinsmurfan
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-05 19:39:12 följande:
    JA de e synd att de på BVC (vissa får jag väl tilläga ) ska vara så inrutade o gammelmodiga att man ska amma till varje pris. E inte säkert de e den bästa lösningen för alla! Och trist att man ska behöva känna sig värdelös som mamma. Men man måste intala sig att man är en lika bra mamma trots amning el inte!
    Precis,jag tänker försöka men går de inte så tänker ja inte stirra mig blind på de,utan då löser jag det på mitt sätt
    NhjärtaD skrev 2010-10-05 16:18:01 följande:
    Här har de aldrig gnällt om ersättningen...de kände väl att jag var rätt bestämd

Nova gallskrek när jag la henne vid bröstet, hur kul var liksom det.....
    Elliot var ett matvrak, så tillslut räckte det inte för honom...

Jag har aldrig kännt nån panik med amningen, funkar det så funkar det, annars finns annat alternativ...både mamma & bebis ska må bra...
    Alla kanske inte är så på BVC,men de kändes så just då...de va lixom de enda rätta tyckte hon. Sen att man själv tjöt varje kväll och va helt slut efter en dag och mådde pecka,de va de ingen som brydde sig om! Va bara AMMA annars e du ingen bra mamma!
    Inte gjorde de,de lättare heller att alla i min omgivning kunde amma sina barn så smidigt! Då skämdes man ju ännu mer! Knappt så man vågade gå på ÖF,för alla glodde ju som tusan när man skulle ge ersättning m,m!
    jag har inte heller bra erfarenhet ang amning och BVC, när jag ammade min son hade jag hur mycket mjöjk som helst, sålde till neo-avd här. men det var mycket problem, mjölkstockning flera gånger om och rejäla sår......lyckades hålla ut i 6mån.
    När dottern kom 3 år senare var allt ännu värre, flera mjölkstockningar på en månad, var så otroligt sjuk, det blev tillslut bröstböld, som de vill operera, men jag klarade mig undan.....jag fick höra från BVC att jag skulle fortsätta amma, men dottern fick ju var i munnen istället för mjölk, hon spydde som en gris såklart, då klarade jag inte mer...så 6 veckor ammade jag henne....de sa på BVC att hon nu skulle få allergier etc om jag ej fortsatte amma...................jag mådde fruktansvärt dåligt över mitt beslut att sluta amma. Min dotter mådde prima med ersättning, jag blev en friskare och gladare mamma, hon har inga allergier...........denna gång tänker jag försöka amma, men inte till vilket pris som helst!
  • malinsmurfan

Är det någon som upplevt sen avnavling, eller har ni tagit ställning till det? Läst öite här på FL, och inser att det skapat debatt....

Väntar  nr 3  20dec

• malinsmurfan
    MFJG skrev 2010-10-07 10:50:58 följande:
    Min son avnavlades sent (eller hur man nu säger)..
    hur sent är sent? Skrattande jag kan inte detta så bra.
    håller med er andra att det verkar vettigt att göra det senare,!
  • malinsmurfan

Var går koffeingränsen? Jag minns ej vad den rek. högsta dosen på koffein är.....jag har fått cravings på kaffe, inte alls så här underbart gott annars.......men jag vill inte koffeinchocka bebben...........

• malinsmurfan

tusen tack för koffeinhjälpen, hade för mig att det var 3 koppar ung.  tusen tack!

• malinsmurfan
    Ninnie81 - Grattis till ert lilla underverk! 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)