Inlägg från: pickaboo |Visa alla inlägg
  • pickaboo

December Bebis 2010 :)

Åh vad spännande detta är! JAg vill OCKSÅ ha vattenavgång!!!

JAg är också kass i magen och har massa mensvärk men ingen bebis i sikte. Så är det ju också 3 veckor kvar...

Så jävla tråkig väntan...

• pickaboo
    Emelle skrev 2010-12-08 10:45:42 följande:

I natt har jag och sambon inte sovit många timmar alls.

Jag har haft hemsk "mens"värk och ont ont ont.

Känner tryck idag och som om jag behöver gå på toaletten, fast jag inte behöver...

Molar och värker hela tiden. Inga värkar dock (som vanligt) utan bara molande...

HINNSVPNING i morgon bitti, så då får man ju veta om jag är något öppen iallafall!

I morse hade jag genomskinlig seg flytning, istället för den "vanliga gryniga vit/gula" kanske lite slempropp???

Vill också ha hinnsvepning! Fnns det något speciellt skäl till att du får det så här "tidigt"?
  • pickaboo

Grattis alla!!!

Jag sitter också på förlossningen. Jag läckte som vatten igår under dagen och sen på kvällen slutade det.

De ville att jag skulle kolla upp det idag så nu har de kollat. De ser inget vatten i slidan, men man ska ha 50-250 mm vatten och jag har 57 så ligger rätt nära undre gränsen.

Jag som absolut inte vill ha kejsarsnitt har nu blivit lite förvarnad om att det ändå kan bli så.

Bebisens hjärtfrekvens är hög och jag känner minskade fosterrörelser.

Det blir ctg varannan timme nu i natt och sen bedömning...

Är jätterädd och orolig för vad som händer nu...

• pickaboo

DElifi och 2barnsmamma: GRATTIS!!!

Delifi: jag har ocskå gjort snitt och jag blev lite blå, som ett blåmärke men det försvann ju jätefort. Tycekr itne ditt låter normalt, men det kan ju bero på att de rotat så in ihelvete i dig...?

Lägg gärna upp bild!!!

KRAM

• pickaboo

GRATTIS till alla barn som föds!!!!

Jag har uppdaterat i bloggen om vad som hänt (och inte hänt) för de som är nyfikna. JAg orkar inte skriva allt här, men jag har förmosligen läckt vatten, bebeisen har vairt stressad men mår nu bra och jag är hemma igen. Ingen förlossning på gång

• pickaboo
    MrsHelgesson skrev 2010-12-10 16:34:33 följande:
    ÄNTLIGEN är väntan över för min del. I onsdags kl. 21:35 födde jag en pojke på 52 cm och 4380 g. Han ska heta Alexander och är världens sötaste pojke.
    GRATTIS!!! Kom det igång avsig själv???
  • pickaboo
    Maria Larsson skrev 2010-12-10 18:59:15 följande:
    Så underbara och söta små bebisar, grattis ni lycklicka nybliva för'ldrar..

En lite fråga, till er som är beräknade runt 25 dec har era magar sjunkit ned än? Min har sjunkit ca en dm på två dygn. Inga förfärkar än så länge. bara öm i bäckenet men så länge jag går sakt aå kan jag inte klaga på foglossning heller "tror " jag. Blivit lite skvättig, det är nog enda skillnaden när den lille sjunkit ned.

Längtan är så STOR nu!

Lycka till alla ni som är på gång
    Jag är beräknad den 27e och magen sjönk ner för en vecka sedan. Idag är det ett enormt tryck neråt. Som att jag måste göra nummer 2, men det går inte... kroppen är verkligen satt ur spel nu....
  • pickaboo
    Emelle skrev 2010-12-11 10:50:05 följande:
    Godmorgon!!

Härligt med allas förvärkar SD och allt.
    Skitjobbigt att inte få sova och de sista veckorna är ju tuffa, MEN de för oss ju närmare vårt mål: BEBISAR!!

Hejja hejja alla er som står på tur nu!

Jag har faktiskt sovit bättre de sista nätterna. (jag närmar mig nog alltså inte mitt mål i samma snabba takt som ni andra, jag verkar ju vara lite tvärtom som känner mig lite piggare och positivare än vad jag gjorde för nån månad sen... )

Har fortfarande samma starka SD, som uppenbarligen inte gör någon nytta= onödiga. Slemmisen fortsätter släppa och det kom mer igår av den.Japp, min mage har sjunkit betydligt. BF 23/12
    (hemsk historia med er bilolycka, vilka idioter det finns, tur att ni klarade er så pass bra som ni trots allt gjorde!)
    Här är en till som sover som en stock, mår oförskämt bra just nu, jättepigg och nu har bebisen också vaknat till liv och lever rövare dag som natt

Vankas nog inte förlossning än på ett tag!
  • pickaboo

Kul att se att det verkar vara på gång lite för en del. Här är det fortsatt kavlugnt! Men det är okej så länge det är helg för då är mannen hemma och avlastar mig Helgmys med damiljennär det bästa som finns!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)