Inlägg från: pickaboo |Visa alla inlägg
  • pickaboo

December Bebis 2010 :)

Är det inte väldigt många som fått innan bf i den här tråden?
    Jag vill också ha nu, men räknar med att vara en av de som har en kropp som inte vill föda...

• pickaboo

Jag är så avundsjuk, ni anar inte. Jag kommer inte fixa en vecka till så här. Jag har så ont av ischias och kan knappt röra mig...

Känner mig som en skadeskjuten duva och ser ut som ringaren i Notre Dame...

Hejja hejja moma!!! Hoppas det sätter ordentlig fart för dig iaf!

• pickaboo

Jag är också kvar, Bf i morgon. Känns sådär att det kan vara tre veckor innan bebisen måste ut

• pickaboo

Moma: be personalen titta under amningstiden. En del barn lägger tungan mot gommen och får inte rätt tag. Viktigt att öva in rätt teknik från början.

Du jan också prova amningsnapp ett tag. Det hjälpte för mig. Min dotter tog alltid ett bra tag runt hö bröst men runt vä gapade hon inte tillräckligt så det blev amningsnapp på den tutten. Efter några veckor kunde vi avveckla den!

Hormonprickarna är helt normala, dottern hade nästan inga men hennes kusin hade massor. De försvann successivt under de första veckorna.

• pickaboo
    Haligh skrev 2010-12-27 09:26:56 följande:
    Vet inte vad det som händer här; har ju känt konstigt i kroppen i några dagar och inatt fick jag onda värkar. Har knappt sovit ett dugg och var så jäkla trött innan men minsann nu på morgonen så  är de puts väck. Bara de vanliga jädra sammandragningarna...
    latensfasen kan ju vara så. Värkar, vila, värkar, vila... Men det är säkert på gång!!!
  • pickaboo
    nikka skrev 2010-12-27 09:52:22 följande:
    Jag tycker också att det här med ammning är jätte svårt..
    Känns som att så fort jag lägger henne vid bröstet så börjar hon skrika. Tar jag henne därifrån blir hon nöjd.
    Jag använder ammningsnapp för hon får inte grepp.
    Imorgon kommer dom från BVC och gör hembesök och det känns riktigt skönt. Har så många frågor som bubblar i mitt huvud.
    Sen så sover hon jätte mycket. Jag måste väcka henne för att amma och få ihop över 6ggr per dag.
    Det är inte lätt..
    Men väger hon för lite??? Jag har jobbat på neonatal och det är bara sjuka eller bebisar med låg vikt som man behöver väcka för att ge mat. Klart att skulle det gå mer än 5-6 timmar mellan målen är det för lång tid, men annars ska det inte vara något problem.
  • pickaboo
    NhjärtaD skrev 2010-12-27 15:00:01 följande:

Ja det är helt underbart att vi fått dessa små liv vi haft i våra magar, helt ofattbart, jag var rädd att min kärlek inte skulle räcka till en till, men oj vad fel jag hade mmmm, finns inget undebarare än mina barn & samboHjärta

Jag är opckså rärdd för att kärleken inte ska räcka till :-O

Känns nästan som att jag överger min dotter oc hatt hon inte kommer tycka om mig mer eftersom jag måste ta hand om bebisen... Mår faktiskt riktigt dåligt över detta just nu och hoppas att det går över i samma stund som bebisen är här...

Är jättenyfiken på vad det blir för något iaf
  • pickaboo

JAhopp. Ringde hem mannen som var ute med polare... Det började bli jobbigt och värkarna gjorde ont.
    Han blev sur för att jag ringde när jag i princip inte låg hemma och födde.

Blev ett medgabråk och nu har allt avstannat.

Om det beror på bråket eller att det helt enkelt bara var frövärkar vet jag inte, men jag är nu totalt sönderstressad och mår skit.

Jävla helvetes skit vad jag mår dåligt.

• pickaboo

Nu har jag kopplat på TENSen. Är relativt säker på att det är värkar jag har. Känner inget mellan dem men oj vad ont det gör i ryggen när de kommer.

De kommer fortf glest så pallar inte klocka. Hoppas hoppas det snart är dags!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)