December Bebis 2010 :)
Hej alla och grattis till magarna! Har bf 17 dec och hakar gärna på här! Bor i stockholm, ett år till, sedan flyttar vi upp till umeå. Har en dotter på 19 månader, Beata. Mår fina fisken, förutom trötthet och hunger!
Hej alla och grattis till magarna! Har bf 17 dec och hakar gärna på här! Bor i stockholm, ett år till, sedan flyttar vi upp till umeå. Har en dotter på 19 månader, Beata. Mår fina fisken, förutom trötthet och hunger!
linn78
Har också känt bebis! Kände m dottern i v 18, nu är jag bara v 15!! Satt m tighta brallor i bilen, och det blev kanske trångt. Kände flera små "duttar" och när jag flyttade och lättade på trycket lugnade det ner sig. Mysigt! Ang. sexlusten så är jag inte heller sugen alls. Skittråkigt!
Ondar
Håller inte med de andra råden du fått. Tycker att du inte ska påverka pappan till att gå med på enbart umgänge och inte delad vårdnad. Du gör det för ditt barn och inte för dig själv. Klart att det blir smidigast för dig om du har det rättsliga på din sida och kan "bestämma", men ni är ju föräldrar till lika stor del, och ni borde istället pusha varandra till lika stort ansvar, lika stora rättigheter och skyldigheter, och till att få lika stort inflytande och vikt i er dotters/sons liv. Klart att problem kan uppstå, men det kan det ju i alla mänskliga relationer, och borde inte vara något man använder som motiv till att ändra maktförhållanden i något så viktigt som föräldraskap. Ert barn behöver er båda lika mycket! Hoppas ni får ett bra snack!
Skogsbollen
Jag kommer också ihåg dig
Själv har jag följt tråden en hel del till och från men nästan aldrig kommenterat. Håller iaf med om det du också beskriver som andra graviditeten. Det gick mycket fortare allting. Känner mig ungefär som med min första tjej iofs, hade väl alla grav.kramper man kan ha då
Men de har kommit mycket tidigare nu och jag blev större snabbt. Nu tror jag att magen lugnat sig lite och börjar vara nästan samma storlek som den var vid samma tidpunkt med henne. Hade många sammandragningar med henne också, iaf från ca v 30. Nu är jag i v 25 och har väl haft några veckor sammandragningar då och då. En kombo av att kroppen startar tidigare med förberedelser och att man själv känner igen känsan och vet vad det är kanske?
Nyfiken, varför har du fått order av BM att vila och inte promenera? Är du sjukskriven?
Stefanie
Ja, skit med tajming verkar det som, men ta läkarens rekomendation verkligen på allvar. Min sambos kollega förlöstes akut förra veckan, i v.26, efter att som du känt att hon egentligen inte hade tid att varva ner. Hon började få sammandragningar och de kunde bara skjuta på födseln ett par dagar. Inge kul om man på något sätt kan fördröja det! Ta hand om dig!
Tack alla för era svar!
Jag ringde och fick komma in. Hade fortfarande 160/90 då, och en puls på 112. Efter att ha vilat på brits i 40 min sjönk trycket till 135/85 och pulsen till 100. Hade ingen äggvita idag! Fick träffa en doktor som pratade dålig svenska, vi missförstod varandra hela tiden, men hon sa iaf att det låg normalt och att jag kunde åka hem (efter att hon kollat mina reflexer i knäna HAHA! och frågat hur bebisen mår, som om jag skulle kunna svara på det?) Ska försöka ta det lugnt och höra med min bm om att kolla trycket efter helgen igen tänkte jag. Tack för era svar!
Stoce
Blev också sjukskriven idag, men bara två veckor till en början. Pga av att mitt blodtryck stiger. Nu hade jag 150/100. Funderar också på vad man kan göra. Skulle vilja vara duktig på att sticka!