Inlägg från: Saliva123 |Visa alla inlägg
  • Saliva123

December Bebis 2010 :)

Kan tipsa om man har problem med magen, att köpa Niferex i droppform. Det har jag gjort och har tagit ungefär halv dos. Det har räckt för att ha fina värden och samtidigt hålla magen normal

• Saliva123

Hade jag lite fetare konto skulle jag köpa en bärjacka. Den kan man ha som gravid, att bära barn i sjal under och även ha som vanlig fin jacka! Ska önska i julklapp

• Saliva123

Oj, redan bebisar på g! Lycka till blivande mödrar

• Saliva123

Det är ju inte nya rek från livsmedelsverket utan ett resultat av en väldgt omfattande studie som visat att en liten mängd alkohol i veckan gör barn generellt lugnare i temperament och mindre representerade bland barn med koncentrationssvårigheter och hyperaktivitet och olika bokstavskombinationer. För mycket alkohol ökar ju som bekant risken för detsamma. Själv har jag i bägge mina grav smakat lite vin vid festliga tillfällen mot slutet. Kommer nog smutta på lite god glögg!

• Saliva123

Momo
    Lycka till, skönt att du har med dig sambon.

Angående vintern, det räcker tydligen inte med 100 år utan de säger att det ska bli kallaste vintern på 1000 år! Upplyftande tanke  

• Saliva123

jessica 82
    jag misstänker också att jag läcker lite fostervatten, gjorde det i min förra graviditet, dock började det senare än nu. Tog upp det när jag var inne på spec mvc av annan anledning och då trodde de också att det var urin. Jag sa att det inte luktar kiss osv, fick på mig en binda. Trots att jag låg ner så kom det så att de kunde konstatera att det faktiskt var fostervatten. Den här grav nämnde jag det för min förra bm (har bytt för ett litet tag sedan) och hon avfärdade det och var ganska nonchalant. Tycker att det är lite olika olika dagar, men lite varje dag. Klarar mig inte utan skydd! Men jag går på det de sa förra gången på spec mvc, att det var så lite och ingen fara. Har inte nämnt det för min nuvarande bm, vill inte känna mig dum igen. Tror vad jag tror. Prova nämn det för din bm vet ja och se vad hon säger!

Ang magen så tror jag att min sjönk i typ v 38 förra grav. 

• Saliva123
    Haligh skrev 2010-10-27 22:29:30 följande:
    här är iaf en som kikar in och läser varje dag, men inte så flitig som skribent fascinerad över att bebisar redan trillat ut, har inte riktigt fattat att det kan sätta igång redan (bf 25/12)... Grattis till er! Magen växer så oerhört snabbt nu, stor skillnad från vecka till vecka. Har en riktigt livlig en som inte låter mig sova på nätterna(kan inte bara skylla på bäbis, sömnproblem innan också) men inte så kul att sova 4-5 timmar splittrad sömn natt efter natt när man jobbar heltid... Sover ni bra? Tips mottages tacksamt
    Jag läser också varje dag Känns som att ni vet mer om mig, men jag skriver ju nästan aldrig... Har tyvärr inga sovtips Vissa nätter funkar hyffsat för mig, men vet inte riktigt vad som gör skillnad. Är så förbannat tät i näsan och har varit i princip hela graviditeten och sedan gav tusan i alla höjda fingrar och numera tar nässprej varje kväll sover jag iaf bättre än vad jag gjorde förut. Har också väldigt kallt i sovrummet. Sen, the usuals, med sidoläge, kudde mellan benen, öronproppar (då jag sover VÄLDIGT lätt numera), ingen dricka efter typ 20, äta något innan jag går och lägger mig... Min lillskit vaknar ofta med mig på kisspauserna, men lugnar ner sig ganska snabbt så vi somnar om ungefär samtidigt

Mysigt att vi närmar oss målet, och att några redan nått fram. Heja oss! 
  • Saliva123
    linasmama skrev 2010-11-02 21:00:41 följande:
    Vi har sovit med snuttefilten en vecka nu ungefär
    Vi med!
  • Saliva123
    MrsHelgesson skrev 2010-11-03 08:30:23 följande:
    Normalt att ha så ont att man mår illa och vill spy? Borde jag kontakta förlossningen eller nåt?
    Ingen aning vad du kan ha drabbats av, men ring och rådfråga dem! Lycka till, hoppas det släpper snart!
  • Saliva123
    Haligh skrev 2010-11-04 20:22:02 följande:
    Hej tjejor, måste höra lite med er som kan mkt mer än mig som förstagångsmamma vi har fått en barnvagn av några kompisar som de har använt till ett barn. Allt lät så bra, trehjuling och vi såklart glada att slippa lägga massa tusenlappar på en ny barnvagn. Så inte förrän ett par veckor sen var vi och tittade på den. Den är ett för mig helt okänt märke, ganska stor med rejäla hjul. Men inte svängbara fast det är tre! Vi bor mitt i stan och åker buss och tåg överallt (ingen bil) så man lär dra runt en hel del på den. Har inte heller hiss så vi behöver ha en smidig lift till att börja med... Var idag inne och kikade på en lift och då hade de en Teutonia Cosmo till rätt bra pris och jag blev såååå sugen! Fick lägga undan den till imorgon. Snälla jag behöver verkligen goda råd om hur jag ska göra!!! Stor klumpig billig vagn utan svänghjul eller dyr smidig som man kan ha ett tag??
    Vi köpte en Teutonia Spirit (med tre rejäla däck och svängbart fram) på blocket för 2500. Röd och superfräsch! Mitt råd är att fixa en vagn ni vill ha, annars kommer ni ändå att känna att ni vill köpa ny snart! Gjrde vi med dottern, köpte billig okej vagn först som när vi använt den ett tag bara kändes sämre och sämre. Bytte två gånger till... Nu har vi en som inte kostade skjortan, men som vi ändå kan ha ett bra tag och vara nöjda med! 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)