Inlägg från: Saliva123 |Visa alla inlägg
  • Saliva123

December Bebis 2010 :)

2barnsmamma: akta dig för att dricka apelsinjuice, det sura ökar halsbrännan! Mjölk är bättre, det väger upp.

Har fått ont i sittknölarna som jag tänkt kanske kan höra till foglossningen, men nu har jag också ont bak analöppningen och hela mellangärden känns svullen som en babian och ömt. Någon som känner lika? Svårt att sitta... Känns som EFTER förlossningen

• Saliva123
    mamma smurfen skrev 2010-11-09 10:20:52 följande:
    =) ja här skrivs de flitigt*ler*

Ang hur din bebbe ligger så känner jag samma, fast spegelvänt*S*
    När Bm kännt så e huvudet ner, men ruckbart, å jag känner rygg å rumpa på  min vänstra sida, å har en fot som drar vid naveln, utåt sidan på min HÖGRA sidaGlad ...ligger jag ner på högersidan så känns de som att hon "hoppar" med madrassen som "sviktbräda" *S*

Å när hon hickar så känner jag det nere på min VÄNSTRA sidaSkrattande

Har läst någonstans att hicka känns som tydligast i bebbens rygg, så jag antar att huvudet verkligen ÄR neråt, eftersom ryggen ligger så långt ner, om man ska gå efter hickan då.....

Liiiite veligt beskrivet, men du kanske kan förstå ändå=)
    Min ligger precis som din lillfis
  • Saliva123

Jag har också hallonbladste på lösvikt. Tycker att det är lite "juligt" och gott att ha lite kanel i. En liten puff kanel gör susen för smaken

• Saliva123
    ludicrous skrev 2010-11-09 14:23:54 följande:
    Haha nä om den skulle lägga på sig två kilo på en dag tycker jag det är dags att den får komma ut nu ;P
    Åt pepparkaksdeg igår, det lär ju ha hjälpt :/ Å idag har vi ju så vackert väder här i stan.. Blir galen om jag inte får gå ut och gå min långpromenad snart!!
    Jag gick ju upp 25 kg med Nova, men då var jag sängliggande i tre månader, och så slutade jag röka :P Då hade jag ju lite att skylla på iaf :P

Har legat still på (ca) +9.5 kg i flera veckor och varit väääldigt nöjd så, men ja,+ 2 kilo till blev ju 11 kg (duktig jag e på huvudräkning ;D )

Vi kan ju ut å gå med våra tjockismagar redan nu ;D
    Åhhhh... pepparkaksdeg! MMMMMMM
  • Saliva123
    MrsHelgesson skrev 2010-11-09 18:41:54 följande:
    Jo men det var något sånt som barnmorskan på förlossningen sa och jag har sökt på google om yttre hinna. Flera har varit med om att den har brustit, men att förlossningen har startad flera dagar senare. Jag vet inte riktigt vad det innebär när den yttre brister. Var sitter den hinnan någonstans? Innebär det att min livmodertapp är utplånad?
    Jag fick det konstaterat när jag väntade min första. Ingen trodde mig när jag sa att jag trodde att jag läckte fostervatten. "Vattninga flytningar eller urin" sa alla. Var inne på spec mvc av annan anledning och då fick jag ligga med binda och först inget alls i trosan och de sa ungefär, "när vi trodde väl det", men en timme senare när jag legat med ctg och reste mig kom det lite och de kunde konstatera att det var fostervatten. Det kom så lite varje gång och de sa att iom att bara den yttre hinnan hade ett hål så var det ingen fara för infektioner. Då var jag i v.38.

Har sedan typ v. 30 denna grav haft likadant. Ofta när jag legat och reser mig blir det blött. Samma läkare jag hade då gjorde en gynundersökning för hon sa att det är bra att få det konstaterat om det skulle vara så. Men hon sa att hon sa att såvitt hon kunde se var hinnorna intakta. Don´t know... Tror inte att det betyder att det måste vara på g dock, iaf inte vad gäller mig.  Min tapp var då inte utplånad. Vet inte varför det gick hål på den heller. 

Inte mycket hjälp, men liknande erfaranheter iaf... Tror det var vatten i ditt fall med. Man känner skillnad! 
  • Saliva123
    Stefanie skrev 2010-11-09 22:25:12 följande:
    Sambon var lite nere i kväll, trist dag, grå himmel, tidig morgon framför oss i morgon, lite tråkigt i skolan...
    Han åkte iväg till replokalen en sväng för att spela lite en stund och jag sitter i soffan och lyssnar på världens finaste musik och inser hur mycket jag älskar honom. Tänk vilken tur jag har som får vara tillsammans med världens finaste man. Och jag har ett litet barn i min mage som är en blandning av oss två. Det kan nog inte bli finare än så. 

Och som jag älskar det lilla barnet redan. Är det inte konstigt hur man kan älska någon så fantastiskt mycket utan att ens ha träffats....
    Nyfiken... Vilken är världens finaste musik enligt dig?
  • Saliva123
    Stefanie skrev 2010-11-10 00:07:34 följande:
    Det är en massa olika. Men två nya favoritlåtar är Babys och Woods med Bon iver...

Jag är svag för stämmor ch halvakustiskt, men lyssnar på det mesta. Har alltid hållit på med musik själv och stämmor och havlakustiskt gör jag bäst, så det hänger väl ihop det där!
    Okej, kul att höra. Inte min grej, men. Är ni musiker bägge två? Min kille är.
  • Saliva123
    Stefanie skrev 2010-11-10 16:02:56 följande:
    Ja, vi träffades när vi började spela i samma band. Bandet splittrades tyvärr i mars och eftersom att jag blev gravid och inte har mått riktigt toppen sedan dess så har det inte blivit så mycket alls för mig senast månaderna, det är tråkigt. Hoppas på att kunna dra igång något projekt snart igen, får se vad det blir då!

Vilken typ av musik gillar du? Och vad spelar din kille? 
    Okej, trist. Förstår att man saknar både det kreativa och kicken med publik. 
    Jag gillar, ja hur fan ska jag säga det begripligt?! Typ alla genrer... Kanske mest rock... Men har pärlor i countryn, soulen, singer/songwrite, disco, metal, pop, indie... Ja, hrm... Du blev nog inte så mycket klokare kanske  
    Min kille har trummor som huvudinstrument men gitarrist  i sina band. Han spelar ganska rak, modern rock. Riktigt bra!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)