Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

December Bebis 2010 :)

Kan man hoppa in här och tjata med lite andra som ska ha barn i december, såg att det var mycket skrivet redan Glad

• April barn
    Stefanie skrev 2010-11-01 20:13:54 följande:
    Klart du kan hoppa in!

När är det dags för dig? vet du om det är en tjej eller kille? Har du barn sedan innan? Hur mår du?

Korsförhör Glad 
    hehe :D
    5/12 är det beräknat, men vi hoppas ju såklart den vill komma lite innan :D första barnet och h*n ville inte visa för oss om det var en flicka eller pojke så det blir en rolig överaskning :)
    Mår lite sådär har väldigt ont i rygg och svank men har fått en TENS som ska hjälpa, men jag är nöjd ändå eftersom jag inte haft några problem tidigare med illamående eler så :)

Hur är det för dig i dessa frågor ? :)
  • April barn
    Stefanie skrev 2010-11-01 20:40:50 följande:
    Hoppas att tens hjälper, inge kul att ha ont!

Jag är beräknad 28 december. Har haft sammandragningar sedan vecka 15 och förväntar mig inte att gå hela tiden ut, men vi får väl se.
    Jag mår lite illa på kvällarna nu mera, mådde illa första månaderna också men sedan har det varit bra med den biten. Mitt stora problem är alla sammandragningar/förvärkar som jag får i princip så snabbt jag rör mig och ibland när jag är still också. Har ont i ryggen och tycker att det är tungt att andas nu när bebis fortfarande ligger rätt högt, men allt utom förvärkarna känns okej!

Jag vet inte om det är en tjej eller kille, bestämde oss för att inte kolla i början och sedan har vi hållit fast vid det beslutet trots att jag varit på väg att fråga flera gånger.. 
    Ja det hoppas jag också.
    Urs då det låter inte så trevligt, hoppas det går ganska bra ändå för dig, det är ju tur att man får ut så mycket utav det iaf :)
    Då kan ni ju även få en julbebis ;)
  • April barn

Hejsan alla, får man hoppa in här (tror jag varit med och pratat under graviditeten om jag inte minns fel) har en son som föddes den 8e december 2010 Glad

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn

Hejsan och tackar Glad
    2 barn mamma ja juste vad kul, jo här är allt bara bra dagarna rullar på och marcus har blivit så stor tycker jag kryper och står överallt helatiden idag stod han några sekunder utan stöd när vi var i affären Skrattande, och kanske ska han bli storebror i maj nästa år Skrattande
    Hur har allt gått för er andra under denna tid?

• April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-05 22:25:24 följande:
    Ja juste hihi du är ju gravid vi har ju pratat med varandra innan i en annan tråd
    Åh vad härligt !!
    Hur känns det shit jag skulle ha blivit orolig av att ha en i elias ålder och en som skulle vara mindre när han skulle vara ca 1 år o månader.
    Tvilling vagn haha
    Näh nu e jag inte gravid liiiiider av en kraftig ägglossning herregud haha men jag försöker inte nu jag vill inte sambon vill men fan inte jag

Så gulligt !! stå o krypa hihi
    Elias han kryper älskar att stå men bara då jag håller i honom och älskar att gå när man håller i honom
    Sätter sig från ålandet eller krypandet och är så förbannat GULLIG när han sätter sig ner och
    ''klappar händerna''        och säger mamma o pappa och dada vad det nu betyder hihi
    Ebba o amadeus växer på pris som ogräs igen stopp på dem alls om man bara kunde vrida klockan till 04 och vara gravid igen med ebba    
    Nja jag har ju inte testat än men förhoppningsvis så lätt jag blir gravid så ska det bli bebis i maj :) vilken tråd då, har varit med i så många december trådar haha. Det jag oroar mig över mest är hur det blir med sömnen sen marcus sover ganska dåligt på natten och har gjort det sen han var ca 5 månader, men det löser sig väl alltid när man väl är där. Annars längtar vi mest härligt att se sen när de kan växa upp tätt ihop :) Ja vi har funderat lite på det där med vagn men är lite osäkra så vi får se hur det blir med den biten :)
    Jasså din sambo är sugen på fler haha hur många barn vill ni ha i framtiden då :)

Ja han älskar också att få gå när man håller i han, synd att ryggen får lida för det sen åh har han lärt sig klappa händerna mysigt :D marcus har kommit på att man kan dra fingrarna på läppen så det låter "blubb blubb" haha om du förstår :) mamma pappa och ajaj har han börjar säga. Ajaj fick vi höra häromdagen när vi sa till han att sluta Ja de är underbara de små liven. Ja gud tänk att när man väntar på ett posetivt test eller på bf så går tiden sååå långsamt men sen när man ser tillbaka så har tiden bara rusat iväg :) Ojoj vilken inlägg det blev haha Glad
  • April barn
    Mama Jessie skrev 2011-09-05 22:48:42 följande:
    Anton tycker det är jättekul att dra fingrarna över läpparna och "blubba", han vill gärna prova på mina läppar med, haha
    Haha ja Marcus också, och sen gärna gräva lite extra inne i munnen
    LillSnurr82 skrev 2011-09-05 23:24:17 följande:
    Aprilmamma: min dotter är oxå född 8/12 2010 :) och kanske oxå blir storasyster i maj :) har inte testat än då det är för tidigt. Blev gravid på första försöket med dottern, så hoppas det går lika fort denna gång. Då blir det majbebis :)
    Åh vad kul, hoppas verkligen vi får plus båda två nu då när har du bim? Skrattande Ja mina två första graviditeter har gått på första försöket så jag har stora förväntningar :)
    nikka skrev 2011-09-06 08:48:22 följande:
    Jag undrar en sak. Sover era små i sin säng under natten eller med er?
    Vet inte riktigt vad Tove har börjat med.. Hon somnar alltid som en stock kring 19:30 eller 20.00 beroende när hon får sin kvällsvälling. Men sen vaknar hon alltid upp inom en timme och vägrar somna om fast man försöker allt möjligt och tillslut så blir det att hon sover mellan jag och sambon.
    Det kanske är nån fas dom går igenom nu men jag har som ingen koll på faserna!
    Marcus somnar i min famn runt 19-20.00 sen lägger jag ner honom i sin säng som är precis brevid våran då sen brukar han vakna vid 3 och komma över till oss, men han har precis kommit ur en period där han vaknade ca varje/varannan timme hela natten ;)
  • April barn
    LillSnurr82 skrev 2011-09-06 20:47:16 följande:
    Aprilbarn: jag har bim den 14:e känns som en evighet tills dess. När har du? Eller du kanske redan haft? Jag kommer nog inte kunna hålla mig tills bim med att testa, men måste hålla mig i alla fall till på söndag, då är det bim-3 det var då jag plussa med min dotter. När har du tänkt testa ?
    Åh men gud vad roligt, jag har bim den 15e haha Skrattande känns verkligen som en evighet men jag vågar inte testa tidigare, sambon tycker vi ska vänta tills lördagen den 17e men det kommer bara inte gå
  • April barn

Lillsnurr: Ja verkligen det vore ju jättekul faktiskt Skrattande har också två test som ligger här hemma och bara väntar :D men jag vill inte testa inna den 15 då jag bara haft en mens så vet jag inte exakt vilken dag äl kommit, skulle vara så surt att få ett neg för man testat för tidigt :)

Har också lagt märke till att jag kissar mer och sambon tycker jag har fått humörsvängningar Bara hoppas att det inte är inbillade tecken :)

Åh babysim är så mysigt, det blev aldrig av att vi gick på något sånt glömdes bort, men vi har varit i badhuset en gång och det var kul :)
    Va smart tror nog jag också ska åka iväg och köpa regnställ så han kan vara ute och krypa även när det är blött, som du säger de vill vara ute :) Marcus blir heltokig de gångerna vi bara suttit inne hela dagen så ett regnställ få vi att köpa. Skönt att ni bor på en gård med andra barn iallafall vi bor just nu i en lägenhet utan tomt och med 99% pensionärer Men det är som tur var inte långt till lekpark släktingar med hus och andra bekanta med barn, men vi letar som tokar efter radhus som inte är allt för dyrt..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)