Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

December Bebis 2010 :)

Haligh skrev 2011-09-26 22:53:23 följande:
    Ska man "göda" extra nu när de blivit så aktiva? Hur gör ni, extra mkt olja i maten? Min flicka har gått så snabbt från att vara väldigt rund till att bli en smalis. Hon är ju igång 24/7 så inte så konstigt, men hur mkt är ok att de går ner??
    Vi brukar ha vispgrädde i vällingen på kvällen inte för att han går ner i vikt precis men det blir godare och matigare :)
    Men det är något man kan ha om de går ner i vikt för mycket.
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    Stronza simpatica skrev 2011-09-27 13:16:58 följande:
    Ni som bor i tvåor, delar ni alltså rum med era 2 barn?? Hur gamla är dom?? Eller sover du och mannen i vardagsrummet kanske?
    Om inte, blir det inte nästan så då att man bara blir föräldrar och inte har ngt par liv nästan, eller? Hur får man det att funka liksom?
    Vi har ju bara 1 barn än men håller på för fullt för att få syskon. Jag ser inga problem i det utan tycker det är helt naturligt, oftast somnar Marcus i min famn så lägger jag han i hans säng som står bredvid vår, när han vaknar på natten kommer han över och sover bredvid oss privatliv har vi då haft ända sedan han somnade kl 19.30. Han sov hela natten bredvid mig i sängen tills han var runt 6 månader då började det gå bra att lägga ner han i sin egen säng efter han somnat. Sen när vi får 2an har vi planer på att ta bort spjälsängen helt och istället ta dit en till 120 madrass så vi får 3m säng över sovrummet Flört
  • April barn
    Momalicious skrev 2011-09-27 13:26:04 följande:
    Vi hade Elliot inne hos oss när hans rum blev tapetserat och fy vad jobbigt det var. Vi fick smyga in i mörkret och försöka vara tysta. Vi brukar alltid ligga och prata innan vi sover liksom, så det var ingen hit. Vissa kanske inte stör sig på det, men både vi och Elliot sover mycket bättre i separata rum. Dessutom behöver man inte vara tyst vid sex ;)
    Marcus vaknar inte även fast vi pratar rör oss eller har sex, han är van med ljud :)
  • April barn

Moma: Jag känner nog helt tvärtemot dig :) Jag skulle ha jättesvårt att sova om Marcus låg i ett annat rum, sen skulle jag tycka det var fruktansvärt jobbigt att behöva gå iväg till ett annat rum mitt i natten när han vaknar så kanske jag inte hört han på en gång så han är helt vansinnig sen gå runt och försöka få han att somna om sen lägga tillbaka han i sitt rum för att kanske behöva springa dit efter 2 timmar igen. Nej fy det passar absolut inte oss iaf Skrattande

• April barn

Magda det är inte en fas då, vissa faser är otroligt utdragna.
    Marcus har också varit så där till och från just nu har han precis slutat äta bra igen, igår åt han en halv vällingflaska tills klockan halv fem då han petade i sig några smörgåsbitar :/ Men på bvc brukar de säga att man får se på allmäntillståndet att dom mår bra i övrigt (gnälliga är de ju såklart) men att de inte verkar vara sjuka eller ha ont så är det bara att vänta ut det :(

Kan tipsa om en sak som alltid går ner på Marcus nu är det väl inget man kan leva på föralltid men det är ju skönt om de kan få i sig nått så de inte är jättehungriga, såg att han gillade youghurt.
    Hipp har en burk från 6 mån med röda bär äpple och youghurt, Marcus slukar en hel burk (stor!) åt gången den kanske du kan prova :)

• April barn

NhjärtaD:
    Vi har en ullpläd i vår vagn har en stor rymlig emmaljunga så han har oftast bara tröja och byxor på sig annars smälter han. Men om vi ska ut och leka och det är ca 10-13 grader får han ha sin vindjacka. Men han är väldigt varm av sig precis som mig så vi har oftast inte så mycket kläder på han än.

• April barn
    LokesMammi skrev 2011-09-28 15:58:29 följande:
    Loke har också problem o äta, just lunchen strular han med. Han kan inte äta gröt (som han äter bra av) 3ggr/dag. man måste få i sig kött också! =) Går ibland bra o äta o vissa dagar går det åt skogen. Då vill han inte heller ha ngn mellis.
    Det är så synd att han har sina allergier, jag kan inte ge honom yoghurt som alla andra kan!  :( 
    Vad jobbigt, just yoghurt brukar ju annars vara populärt. Men det gör ju inte så mycket att han inte äter kött under några dagar om han inte vill ha det, min mamma tipsade mig om att köpa de burkarna med mycket tomatpuré (alltså att tomatpuré kommer tidigt i innehållsförteckningen) många barn tycker tydligen om det eftersom det är sött :) Har du försökt med fisk eller vegetariskt? Marcus äter som bäst när han får hipps vegetariska alternativ tex grönsakslasagne är en stor favorit. Fast just nu äter inte han heller något mer än lite välling som han oftast spyr upp på en gång :(
  • April barn
    LokesMammi skrev 2011-09-28 22:16:51 följande:
    Jag ska undvika rött till Loke, fisk vågar jag inte ge honom då jag själv än i dag inte tål fisk o lasagne kan jag inte ge honom då han inte tål vete! =)
    Oj vad svårt vad har han för allergi/er?
  • April barn
    LokesMammi skrev 2011-09-28 22:26:03 följande:
    Han är allergisk mot all sädesslag, mjölk, ägg o soja. Vi ska dit i november o ta prov för kyckling. Ska fråga om vi ska fortsätta undvika rött o hur det är med citrus o fisk! =)
    Mysmamma70 skrev 2011-09-28 22:20:33 följande:
    Suzzy, du kan göra veg lasagne, finns jättegoda spenatlasagneplattor
    Finns dom i affären? Är dom utan sädesslag?
    Jobbigt för er :/ jag vet hur jobbigt det är med bara mjölkallergi som min lillasyster hade tills hon fyllde 4 man fick trixa och krångla med allt kan bara tänka mig med detta. Hoppas verkligen att han växer ifrån dem när han blir lite större då.
  • April barn
    Stronza simpatica skrev 2011-09-28 23:07:24 följande:
    Igår köpte vi syskonvagn:)!
    Mysigt vad blev det? Vi har också kollat massa även fast jag inte är gravid än haha jag älskar emmaljungas vagnar, också måste det vara så man kan ha båda barnen mot sig Skrattande
Svar på tråden December Bebis 2010 :)