Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-09-24 12:57:12 följande:
    Lillsnurra: Jag vet exakt hur det är hahaha en som vägrar ligga still vid blöjbyte + klädbytning så han ska stå upp fast han inte har någon bra balans
    Sen att bada ojojoj det är en kamt mellan svett och glädje när han har badat är det också jag som har badat hihi ,,
    Har inte tagit fram babybaljan då han ska envisa sig att rulla runt på golvet så han duchar bara utan med en liggunderlägg under sig.
    Så han sitter och duchar och ska vänta och snurra sig hela tiden.   
    Haha samma här, Marcus får vansinnesutbrott och slänger sig i väggarna när vi ska byta blöja och kläder Obestämd Men up&go är ju ofta skönare för barnen också :)
    Vi badar aldrig längre utan sköljer han med bara vatten i duschen det tycker han är jättekul :)
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn

Hehe vi bor granne med ett jättestort loppis hus som har auktion iof varje vecka, men vi har lixom aldrig gått dit. Är väl för nära Fast jag handlar bara på tradera ist, färdigurtvättat, billigt och miljövänligt (fast ofta tvättar jag dem ändå för de stinker parfym  :/  )

• April barn
    Jenni78 skrev 2011-09-25 20:39:39 följande:
    Ha! Ja, det brukar vara så. Där mina föräldrar har stuga ligger det ett auktionshus där vi åkt förbi många gånger när det varit auktion men aldrig varit in. Fast man måste ju ha plats för allt skräp man släpar hem också. Skrattande
    Jamen precis, vi bor ju än sålänge bara i en liten tvåa så vi har inte plats för en pinal till känns det som
  • April barn

Tog nytt test imorse men det var helt neg, fick åka till vårdcentralen för att ta ett hcg blodprov istället så får jag det verkligen svart på vitt imorgon om jag är gravid *hoppas* Skrattande

• April barn
    Jenni78 skrev 2011-09-26 08:35:19 följande:
    Ja, samma här för vi har inte renoverat Vanjas rum än. Det är verktygsförråd just nu... Obestämd Ska bli jätteskönt när vi får klart det rummet men målet att bli klar innan Vanjas födelsedag känns avlägset just nu. Det blir hallen före.
    Nej vi har ju bara ett rum, han sover ju ofta i vå säng men det skulle vara så skönt att ha ett rumt till att ha alla hans saker och typ dator/kontor och sånt.. Men men som vi säger finns det hjärterum finns det sjärterum Flört Bor ni i hus? :)
  • April barn

Såg ni pratade tvillingar. Jag och sambon vill jättegärna det ska bli tvillingar nu men oddsen är väl inte så stora. Trillingar är väl inget jag skulle önska precis men jag skulle inte misströsta heller Skrattande

• April barn
    LokesMammi skrev 2011-09-26 15:58:35 följande:
    Varför vill ni ha tvillingar? Finns det i eran släkt?
    Jag vill inte ha, hoppas inte det var en sanndröm! =)
    Njae inte direkt min mammas kusin och hans fru har tvillingar men jag tror inte det är på naturlig väg, det känns så härligt med tvillingar tycker jag (och ansträngande såklart) men det är ju inte bara dubbelt så mycket jobb utan dubbelt så mycket kärlek också ;)
    Momalicious skrev 2011-09-26 16:49:38 följande:
    Trillingar är ju världens riskgraviditet så förstår inte hur någon kan önska sig det.
    Nej trillingar är inget jag direkt skulle önska...
  • April barn

Marcus har också börjat använda en del kläder i storlek 80, men han vågar inte riktigt på att ta steg än. Han står utan stöd lite men så fort han upptäcker att vi släppt han så sätter han sig ner på en gång :)

• April barn
    Jenni78 skrev 2011-09-26 22:07:28 följande:
    Nej, vi har köpt en 3:a. :) Ja, V kommer sova i vårt rum även om vi skulle fixa hennes rum nu. Men det vore skönt med ett lekrum om inte annat. 
    Vi står ju på kö till en 3a i huset bredvid oss som vi hoppas blir ledig inom en snart framtid men chanserna är väl inte så stora tyvärr, vi får stå ut med leksaker överallt ;)
  • April barn
    LillSnurr82 skrev 2011-09-27 08:43:37 följande:
    Moma: vi bor också bara i en tvåa( räknas dock som en trea. Men köket sitter typ ihop med ett av rummet. Så det använder vi som matrum/allrum) och försöker få ett syskon. Dessutom bor här en hund( Labrador) och en katt. Vi har tänkt bo kvar här ett bra tag till. Tills vi köper eget, vilket lär dröja. Barnen behöver ju inte egna rum förns dom är några år, typ 4-7 år. Själv hade jag inget eget rum som liten förns jag säkert var 10 år. Sov hos mina föräldrar och hade ett lekrum, då min mamma var dagmamma fick jag dessutom dela detta lekrum med MASSA andra barn. Inget jag mår dåligt för i dag :) Så inte behöver man bo stort.. Litet är mysigt :)
    Vi har också djur fast tre katter Skrattande

Moma: jag tycker det är lite mysigt faktiskt, barnen ska ju sova hos oss även fast vi haft fler rum så det spelar ju ingen roll, leksaker har vi ordnat väldigt bra med en sån där bokhylla med massa ihåliga småfack från ikea, vi kommer flytta till en 3a eller 4a om kanske 1-3 år men kommer då bara använda extrarummen som leksaksrum och kontor så vi känner ingen brådska, sen när barnen inte vill sova i vårat sovrum mer ska de få dela rum allihopp :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)