andypandyy skrev 2010-04-23 13:04:36 följande:
Hej! Jag skulle gärna vilja vara med här! Enligt fl:s graviditetsuträknare har jag bf den 28 december! Det blir andra barnet för mig, dottern är född i september 08. Hemma och vabbar idag. Har fått tid för vul den 31 maj, ska bli så spännande! Har inte mkt symptom ännu... Med dottern mådde jag illa och kräktes halva graviditeten, riktigt jobbigt! Så jag vet vad jag har att se fram emot! Kul att följas åt såhär! Jag och en kompis blev gravida med två dagars mellanrum förra gången så då hade jag henne att prata med under hela graviditeten så känner mig lite ensam den här gången... 
välkommen!! =) Och GRATTIS!
MajMamman08 skrev 2010-04-23 13:13:39 följande:
Jag skulle inte säga nej om vi fick en liten tjej då vi har en son nu!!    Vi tänker nog att ta reda på barnets kön,dels för att vi inte gjorde de med första barnet och sen för jag e så nyfiken och att man kan planera lite mer     ja de efterlyser jag med,inget smakar ju bra nu,inte suger på något o blir man de så mår man ju typ ännu mer illa efter första tuggan!!! E sjukt hungrig hela tiden men kan knappt äta nånting förrän jag mår illa!!   SEN UNDRAR JAG OM DET ÄR FARLIGT ATT SOLA SOLARIUM NU SÅ TIDIGT I GRAVIDITETEN???
Det är inte farligt att sola solarium, men hormonerna gör att man kan få oönskade pigmentfläckar som inte går bort efter graviditeten. Det gäller ju även vanlig sol. Själv är jag hellre blek än riskerar ännu mer fläckar, har så det räcker redan=)
har hört att ingefära ska hjälpa mot illamående. Själv har jag aldrig mått så illa, men de tillfällen jag kände mig ulkig sist ville jag ha köttbullar eller chicken nuggets från max. Helt obegripligt, men det hjälpte. Börjar få liiiite problem med att ge sonen burkmat, uääää så äckliiiiigt ser ut som krääääääääääääk