-
Åh fy, jag beklagar! Då är det verkligen inte mer än rätt att ni blir erbjudna det! Usch.. Men för att vara lite positiv så måste jag hålla med dig om att risken att ni får en till med något sånt hemskt är ju så liten. Men skönt ändå att slippa vara orolig :)litenskatt skrev 2010-05-06 23:06:28 följande:Jag är i riskzonen då vår förstfödda hade Edwards Syndrom. Tycker det känns skönt att vi blir erbjudna detta även om risken är liten att vi får ett sjukt barn igen men ändå mycket större risk än hos kvinnor som inte redan fått ett sjukt barn. Det känns TRYGGT med andra ord :) -
Var tvungen att läsa ikapp mig lite. Igår låg jag bara helt utslagen. Idag med egentligen. Mår såå illa hela tiden. Enda som hjälper lite är att äta, och jag kan ju inte äta hela tiden. Så det suger. Särskilt nu när det är sista veckorna i skolan och man har övermänskligt mycket att göra.. Fy fan. Idag går jag in i vecka sju. Min mamma, den eviga positiva källan, sa att då är det ju "bara sju månader kvar". Vadå bara?! Jag tycker det känns som en evighet. Sen sa min kära sambo igår att han minsann vill att bebisen ska vara ute redan. Jag sa att jag gärna vill få vara gravid först. Sen är det väl smart om man har NÅGOT innan bebisen kommer också ;) Hoppas att mitt illamående släpper lite, annars blir det att åka till apoteket och köpa på mig allt som kan hjälpa och funkar inte det så blir det att storma en läkarmottagning och kräva droger haha. Hoppas ni mår bättre än mig :)
-
Vad skönt att det inte bara är jag som är gravid"sjuk". Herregud, kan man vara så här trött alltså? Skulle vilja ligga i sängen och sova dygnet runt. Och kanske äta en riskaka emellanåt. Illamåendet sitter i och jag vaknade med det i morse igen. Nu har jag laddat upp med olika lättätna saker och mineralvatten på sängbordet så jag kan ligga och mumsa lite innan jag går upp. Är lite lättare då.
Jag kan ju tala om att jag ångrar bittert att jag klagade över för lite symptom för ett par veckor sen.. Det har jag fått äta upp flera gånger
Men det är ju bra att bebis visar att h*n finns, men kan den lilla inte göra det med ömma tuttar och trötthet istället för illamående? Om man fick drömma alltså..
-
Jag oooorkar inte må illa mer nu. Idag har jag sagt åt min kära sambo att han ska köpa med postafen hem så jag får testa det. Förhoppningsvis hjälper det, åtminstone lite. Om inte så har jag testat. Det är inte alls kul att plugga när man mår såhär. Tyckte jag kunde fått sluppit illamåendet fram tills 1 juni då jag är färdig. Sen har jag tid att må illa, även om jag inte har lust

-
Herregud vad ni skriver kvinnor! Ni får tänka på stackars mig som inte hinner läsa under dagen. Egentligen hinner jag aldrig läsa men nåt nöje ska man väl få ha!
Postafen verkar ha hjälpt mig lite och jag mår bara lite illa korta stunder. Idag har jag bara mått lite illa på morgonen. Härligt! Dock är jag liiite lite tröttare men det är skitsamma. Kan inte äta som vanligt utan det är bara frukt och grönsaker som går ner. Möjligtvis potatismos också.Idag är jag i vecka 6+3 så det går framåt i alla fall. Nu måste jag få i mig lite föda och sen är det läggdags! Kram på er alla.Och VÄLKOMNA alla nya!Och GRATTIS till Majmammans fina lilla knodd!
-
Nej jag bor inte i norge det minsta :D Jag äter Postafen och det hjälper lite grand. Kommer det tillbaka går jag till farbror doktorn och kräver typ lergigan comp!Minifer skrev 2010-05-11 23:26:20 följande:okidok, preliminärbokar det! (måste dubbelkolla bara så jag inte har något hyss för mig men det tror jag inte!) Vad skönt att det avtagit! Har du bett att få Legirgan comp eller hur var det? Det var någon som bodde i Norge där det avråddes men minns inte vem det var (sorry). Jag käkar det som jordnötter Slipper allt illamående nu
Känner mig måttligt pigg idag. Drömt konstiga drömmar de få timmarna jag fick. Hela tiden var jag jättearg och bitsk mot folk i typ mataffärer som stod i vägen för mig och så, och skrek "jävla kommunist" efter alla tanter (varför?
) som köpte vitt bröd och gud vet vad.. Fick i alla fall 3 härliga timmar med galna drömmar.Förhoppningsvis kortas min skoldag ner och då slutar jag 11.50 istället för 18.30. Och det hade ju inte varit fel!Lycka till idag Mjukmilla! Tänker på dig runt nio tiden då
-
Jag tycker du ska kolla på den och ser den bra ut så slå till! OM det nu skulle hända nåt, vilket det INTE kommer, så kommer ni väl vilja försöka igen antar jag? Och då har ni ju en barnvagn redan!Stoce skrev 2010-05-14 13:35:09 följande:MalakiW: hoppas det blir någon rätsida på detta snart, men jag håller med de andra och dina egna tankegångar. Inte ont, inte färskt blod = allt bra Är jag galen? Har mailat på en barnvagn redan. Exakt en sådan jag vill ha i färg och allt, men har varit tveksam till att köpa begagnat, då de är mer slitna. Denna är endast använd på fem promenader då de haft en annan vagn också, och denna är nu 2000 billigare än om jag köper den helt ny. Känns så väldigt tidigt, men samtidigt är det ett otroligt bra pris. Vad säger ni?Jag skulle gjort det!
-
Wow, vad stort!Emelle skrev 2010-05-15 14:09:32 följande:Hej allihopa!! Idag är jag bara och snabbläser härinne. För 11 år sen låg jag idag på förlossningen i denna stund!! Vår äldsta fyller 11 år iadg! GUD så fort tiden går. Så henne har vi firat och äldsta killen har precis avslutat sitt fotbollscup så nu är jag bara hemma och laddar nya krafter för att åka de 6 milen till sambons hemma match som är nästa på schemat!! Hektisk men härlig dag, med massa SOL!! Jag mår mycket bättre. Har inte tagit postafen idag och mår bra. Har mycket bättre mage med, tror att penicillinet gjorde att jag blev smre med för sen jag slutatde med det så har jag märkt stor skillnad! Jag har lite molvärk och ömma bröstvårtor och illamående på kvällarna. Inte alls farligt dock... Skönt skönt barar bebis fortfarande mår bra så!! Härlig helg på er nu!! Stor kram, E
Idag är jag i vecka 7+0 så känns äntligen som jag börjar komma någon vart i graviditeten.Har mått väldigt dåligt den senaste tiden. Mått illa så sjukt mycket och så vidare. Nu det senaste är det hormonerna som gör mig helt galen och jag kan gå från superglad till något svart hål på några sekunder. Skitjobbigt. Som tur är har jag världens bästa sambo som kan stötta mig! :)Någon frågade vilka som man berättat för och vi har berättat för våra familjer och de närmsta vännerna. Dom vi verkligen litar på och vill ha stöd av OM något nu skulle gå fel (men varför skulle det göra det?
). De andra får veta först när jag gått ur vecka 12 och det blir officiellt för "världen". Nu är det slutet av skolan och stressen är total. Har flera prov och olika inlämningsuppgifter varje dag denna veckan och ett par nästa vecka. Sen är det slut. Otroligt härligt att kunna vara ledig och få vara gravid i fred så att säga.Kommer förmodligen vara rätt oaktiv här inne dessa veckor framöver.Kram på er alla medgravida!
-
Vad bra att ni inte skriver så mycket just nu, när jag tittar in varannan dag här ungefär. Är nästan rädd att det ska vara tio sidor att läsa igenom ;)
Mår riktigt kasst nu. Illamående hela tiden i princip och humörsvängningar så det står härliga till. Som tur är är sambon jättebra och stöttar mig i alla mina konstiga, paranoida tankar så det känns skönt att ha sin klippa där.Jag har tappat köttlusten. Alltså, jag kan inte äta nåt kött. Går bara inte. Inte för att jag mår illa utan jag kan verkligen vara sugen på det men tar jag en tugga med lite kött så känns det som magen ska explodera. Så det är fisk som gäller just nu. Nyttigare, så man ska väl inte klaga egentligen. Är bara så sugen på KÖTT!Sexlusten är väl.. Ja. Inget vidare. Tänker inte direkt på sex, men om vi väl har det är det nästan skönare än det var innan jag blev gravid, och då var det ändå otroligt bra.7+2 idag! -
Lycka till! :Ds89 skrev 2010-05-17 13:13:17 följande:Ska på VUL idag kl 15.30 :) Hoppas kunna se någon liten böna Gått in i vecka 11(10+0) idag.. Underbart!!