Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

empans skrev 2010-05-24 08:31:13 följande:
    Hej gänget! Hur har ni gjort, har ni berättat för nära och kära om er graviditet eller har ni valt att vänta? Jag känner en allt större oro för att berätta något innan jag ens fått se om det finns ett litet pickande hjärta där inne. Här där jag bor gör man inte något UL förän i v18. Hur ska man kunna vänta så länge? Att vi inte får något UL föran v18 gjorde valet att göra KUB-testet ännu enklare, trots att vi får betala (enligt mig) en massa pengar för det. Tänker på dig MalakiW än en gång.. känns som att man är helt utan kontroll.. Sörjer med dig. Må gott!
    Varför gör du inte ett privat UL istället? Mycket billigare!
    Vi "måste" göra det eftersom de vägrar tala om könet på RUL här tydligen. Men mig spelar det ingen roll, betyder ju att vi får se bebis en gång extra.
    Jag kommer berätta för mina vänner när jag passerat v 12. En hel del vet nu, men för oss känns det bättre så. Att man kan få stöd av sina nära om olyckan skulle inträffa. För mig är det otänkbart att gå 18 veckor, få veta att barnet är dött och sedan att ingen vet något. nej fy.
  • Momalicious
    MalakiW skrev 2010-05-24 20:30:24 följande:
    hej alla fantastiska härliga underbara super blivande mammor! Hela dagen har jag gråtit från och till på mitt rum. Men just nu gråter jag över att ni finns och att ni ger mig så många varma tankar! har ändrat min status till "planerar barn" och ska snart byta nick helt.. Men när jag är gravid igen om det blir innan året är slut kommer jag in hit igen som MalakiW och skriker ut min glädje. Tills dess: miljarders biljardes miljoners kramar gånger 1000!
    Du är så fin vännen! Önskar er all lycka till i framtiden och ser fram emot att höra av dig snart. Stora varma kramar! {#lang_emotions_heart}
  • Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-05-25 08:46:27 följande:
    Asså jag mår bara mer o mer illa för varje dag som går,och tabletterna hjälper inte längre känns de som! Borde inte illamåendet klinga av så här i v 12?? istället för o  öka så inte ens tabletterna hjälper längre?? Hulkar och håller på o spy varje morgon nu!!
    Åh din stackare. Mitt enda hopp just nu är att det ska försvinna snart. Är i v 9 nu och kräks och mår illa som bara den. Orkar verkligen inte mer nu. Hade väl varit en sak om man bara fick ligga hemma och sova och ta det lugnt men det är desto värre när man faktiskt måste göra saker.
    Hoppas det går över för dig snart, och jag hoppas varje morgon att jag inte ska vakna och må illa. Förhoppningsvis kommer det snart.
  • Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-05-25 13:47:22 följande:
    Släpper ditt illamående när du kräks?? önskar jag fick kräkas,kanske att man slipper må illa i någon mili sekund dåe?? Detsamma,ber typ till högre makter att jag ska vakna upp en dag och illamåendet e puts väck
    Ja, en liten stund vilket är superskönt. Kanske en halvtimme, upp till en timme. Dock kräks jag alltid precis efter jag ätit vilket betyder att jag får äta frukost två gånger osv. Känns lite slöseri med mat ;) Vi får hoppas att vi slipper eländet snart!
  • Momalicious
    MalakiW skrev 2010-05-25 20:14:04 följande:
    Tack! Jag hoppas att det blir hyfsat snart.. Kanske kan jag få vara "gäst" här fast jag har fel BF? kram!
    Behöver du ens fråga? Du är ju en av oss ju! Och jag kommer garanterat få en liten 2011 bebis så vi kan vara på fel plats tillsammans ;)
    MalakiW skrev 2010-05-25 20:22:09 följande:
    Hej vännen, visst är det så! Har redan fått ett ganska okänsligt mail från en vän som känner till vad som hänt.. Hon bara pratar på om deras barn och om hur härligt det är med barn utan att nämna ngt om vad som hänt. Igår när jag skulle ringa BM och avboka tider blev jag nästan avbruten mitt i samtalet för att hon inte hade tid längre..Allt jag sa besvarade hon bara med "förstår inte varför du berättar det för mig" och "jag kan inte säga ngt som gör det bra". Okänslig idiot. Vi har precis som er försökt väldigt länge och precis som er hade vi också fått tid hos infertilitetskliniken nu i maj och precis som er blev jag gravid nu i mars. Du kan ana hur glad jag var när jag ringde dit i mars och skulle avboka alla besök? Nu igår blev jag tvungen att ringa och be om få komma i alla fall. Känns surt, men skönt att det gick att ordna. Nä nu ska vi försöka ägna sommaren till att resa och göra ngt kul som ger energi och som gör att man kan gå vidare. Håller med om att psyket är viktigt för att kunna gå vidare.. Idag har det gått hyfsat med skådespeleriet på jobbet, men de tycker ändå att jag ser konstig ut.. (de vet inget på jobbet). kramar i mängder och tack för stödet!
    HUR FAN kan man med att säga så? Såna människor borde verkligen inte jobba med dessa känsliga yrken. Man kan inte ha mycket innanför pannbenet då. Men, karma heter det ju..
  • Momalicious

Är helt ledsen och nedstämd idag pga det hemska som hänt dig MalakiW

Hugger till i hjärtat varje gång jag tänker på det :( Kommer skicka mängder med styrketankar till dig när det är dags. Önskar man kunde stötta på ett mer fysiskt sätt på nåt sätt. 
    Mängder med kramar till dig! {#lang_emotions_heart}

• Momalicious
    Jaya skrev 2010-05-26 09:09:54 följande:
    Jag känner mig i stort sätt symtomfri nu, är i vecka 10+3. Mår inte illa längre, brösten är inte särskilt ömma. Magen är som du sa en "pösmunk". Särskilt på morgonen och på kvällen. Känner mig som en ballong och jag måste knäppa upp jeansen när jag sitter ner eller ätit. Var på inskrivning i måndags. Blodtryck bra, 120/60 men Järnvärdet hade dalat ner mot 110. Så nu blir det järntabletter.
    Gud vad härligt det låter. Jag mår fruktansvärt illa och spyr varje dag. Idag hade jag redan hunnit spy fyra gånger innan klockan var nio. Hatar det.
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-05-27 08:17:35 följande:
    Godmorgon. Vin ja.... Det kommer jag sakna nu under varma sommarkvällar då vi sitter ute sent... Hitade ett jättegott alkoholfritt alternativ "fre", när vi var på systemet förra fredagen. Så det finns ju goda alternativ trots allt Något annat jag sakna är brieost. Trodde man kunde äta det om den var pastoriserad, men det var visst inte heller bra... Läste häromdagen att Bingo och Katrin fått sin som Ringo nu. Men vilket jävla namn el?? Grattis barnet! Har ni namn än?? Vi har två stadiga, men så får vi väl se hur de ser ut när de väl fötts!!
    Jag har hört att det är ofarligt om man tar bort själva "möglet" på utsidan, alltså skär bort "skalet". Gud vad dumt det låter när jag försöker förklara men du kanske fattar? 
    Men det kanske bara är min BM som är tokig haha
    Jag skulle hellre heta Ringo än Bingo i alla fall
    alberta77 skrev 2010-05-27 08:39:17 följande:
    Kul att det alltid är massor att läsa när man tittar in här! Jag mår fortfarande illa och är trött. Är bara i vecka 10 så det kan väl sitta i ett tag till. Jag funderar på vart ligamenten sitter vid den här tiden. Jag känner av dem mitt emellan pubisbenet och naveln ungefär fast ut mot sidorna då. Det hugger ofta när jag reser mig upp eller nyser. Kan inte minnas att de ska kännas så långt upp... Någon som kan stilla min oro? Sedan har foglossningen dykt upp mycket ovälkommet. Det positiva med det är att de gånger jag fått det tidigt har det gått över tidigt med.  Någon med tips på vad som kan gå ner? Allt varmt går bort och allt som luktar. Till och med isglass gör mig illamående. Kram på er alla! Ska bli kul att se om någon lyckas pricka in sonens födelsedag som är på nyårsafton.
    Salta kex? Eller bara några små skorpor eller nåt? Salta kex har jag ÄLSKAT nu när jag varit illamående. Och iskall blåbärssoppa.
  • Momalicious
    MalakiW skrev 2010-05-27 16:35:14 följande:
    Tack Momalicious! Tänk gärna extra mkt kl.07.45 - det är då "behandlingen" börjar. Bävar inte så mycket för smärtan. Är mest rädd för att behöva se något jag inte vill se... kramar!
    Jag sitter och är tårögd. Klart jag ska tänka på dig. Jag förstår det. Eller, förstår ska jag väl kanske inte säga eftersom jag själv inte varit med om det, men jag kan föreställa mig hur det kan kännas. Kommer skicka mängder med kramar och styrka till dig 07.30 och resten av dagen! Kram på dig!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)