-
Fy vad tråkigt, och allt på samma gång också! Livet är inte rättvist, det är ju inte svårt att konstatera i alla fall!we wish for a baby skrev 2010-05-17 18:43:53 följande:Hej Tjejer! Jag kliver ur den här tråden, vi var på ultra ljud idag, Och vår bebis har slutat växa, jag tror inte de fanns nå hjärt ljud heller :/ Minns inte exakt vad som sas, men min läkare gav de ingen att klara sig. så de jag har & vänta mig nu är missfall alt. utomkvedshavandeskap. Men jag önskar er all lycka framöver. Jag och min gör ett nytt ivf försök till hösten, men just nu känns livet tungt. begraver min mamma på torsdag 50 mil hemifrån så jag hoppas att de kan stanna kvar fram till helgen iallafall.... Kram till er alla Jag hoppas att jag snart kommer tillbakaBeklagar sorgen x2 och hoppas vi får se dig här snart igen! -
Alla ni som har tid att sova lite på eftermiddagen och så.. Jag är SÅ avundsjuk!
Jag hinner knappt med att duscha eller göra nåt som inte involverar skolan på något sätt.Det är helt sinnessjukt mycket och jag har fått magkatarr av all stress, och Ischias pga att jag sitter stilla och pluggar så mycket.Hemskt jobbigt.Men å andra sidan är jag ledig hela sommaren och hösten när vi börjar vi stora och tunga så jag ska väl inte klaga egentligen.
Fast det är så skönt att klaga så jag gör nog det ändå!Grattis och välkommen till utomlands! (om det var fel nick så ber jag om ursäkt, är lite tankspridd
) -
Guuuud vad jag mår dåligt. Kräkts hela dagen vilket inte är superroligt när man har mängder med arbete att göra. :( Är supertrött också. Fy. Är riktigt trött på att må såhär dåligt nu, vill kunna vara vaken och må bra!
Apropå drömmar, min handlade inte om graviditeten alls men den är riktigt lustig när jag tänker på den nu och det var den inte när jag vaknade klockan 5 i morse av att jag skrek haha.
Drömde att det var en liiten liten spindel som jag försökte döda, men den sprang ifrån mig hela tiden. den var jättekonstig och hade typ en tvådelad kropp och den var orange? I vilket fall som helst så var jag i mitt gamla rum hos min mamma och det var väldigt stökigt. Spindeln sprang in under min säng och jag la mig på golvet för att försöka döda den. Då är det en SKITSTOR eremitkräfta under min säng som går till attack och jag lyckas på nåt sätt ta mig upp i sängen innan den attackerar. Sen står jag där och sparkar på den och för varje spark krymper den. När den är pytteliten så springer den mot mig (nu står jag mitt emot den på golvet) och jag ska döda den med en tändare (?) som jag ska krossa den med, bara det att när jag gör det så förökas den till flera tusen, väldigt stora eremitkräftor som attackerar mig och kryper över hela min kropp och nyps och äter på mig.
Hahaha, då vaknade jag och var helt paranoid att det var spindlar och kräfter i sängen och jag vågade inte titta under sängen. Helkonstigt.
-
empans skrev 2010-05-19 15:28:05 följande:Hej alla fantastiska tjejer! Tänkte hoppa på tråden. Har följt er alla sedan april när jag fick veta att jag var gravid. Graviditeten var inget vi planerat och till en början var jag helt knäckt. Det här var inte alls vad jag planerat för den närmaste framtiden. Chocken har dock börjat lägga sig och jag är inte längre lika negativ. Det har dock varit kämpiga veckor fram till nu. När man inte riktigt glädjs åt att vara gravid och dessutom mår apdåligt. Tur att det börjar vänta... Så härligt att få ta del av era upplevelser. Än så länge är det bara sambon och jag som vet om vår lilla hemlis och det har varit så skönt för mig att kunna luta mig lite mot er när det känts tufft. Har försökt känna er glädje. Tack för stödet, det har betytt mycket även då ni inte varit medvetna om det. Har BF 12dec, är alltså i vecka 10+2 idag. Må gott!Grattis, vad kul med lite nya "ansikten"! :)wildahallon skrev 2010-05-19 16:07:24 följande:Hoppar in här jag med :) Gick in i v11 idag, så har bf 14 December :) -
Samma här, hade inskrivning i vecka 6 och ska själv boka mitt RUL i mitten av juli och ha det ca 2 veckor senare, sen är nästa träff med BM i mitten av augusti när jag är i vecka 20. Blev så förvånad, trodde man skulle springa där stup i kvartenAnnaCL skrev 2010-05-19 16:29:48 följande:Väkomna till er nya. Själv har jag varit på inskrivning hos BM idag. Helt underbar. Inget VUL eller annat mest provtagning, blodtryck och fick tid för RUL 19 juli. I vårt landsting träffar man inte BM något mer innan dess, känns länge. Enligt BMs beräkning är det BF 17 december. Det är underbart varmt i Uppsala men jag kan inte låta bli att städa, har gått igenom samtliga garderober och skåp. Skyller på bebisen att jag fått in ett sjukt craving med att få städa.
-
Idag har varit en konstig dag. Mådde småilla på morgonen men rätt bra jämfört med hur jag mått tidigare. Gick ut och satte mig i solen efter frukost och pluggade och hade en sån konstig känsla i magen. Efter ca tre minuter rapar jag, tror jag, och kräks helt utan förvarning. BLÄ.
Så har det fortsatt hela dagen, fast utan illamående. Trodde inte ens det var möjligt att spy utan att må illa och idag har jag inte ens tagit postafen så det var riktigt konstigt. Var tvungen att vara ute/vara nära toaletten hela tiden ifall om att. Jag fick ingen förvarning nån gång! Helkonstigt
Hoppas jag slipper surprise-spyor imorgon när jag ska till skolan haha. Vill inte berätta för klassen än och vill inte att de ska tro att jag är magsjuk eller nåt.
Nu är det dags för mig att sova, är supertrött men har kämpat igenom mig dagen för att plugga.Natti natti! -
Ännu mer nya, vad kul!
December verkar vara en mer populär månad än jag trodde
Grattis till dig AnneliY !
Jag har tyvärr inte det problemet.Juvel skrev 2010-05-20 06:00:38 följande:God morgon tjejer! Uppe med tuppen idag, ska dels jobba tidig dag idag och dels har jag så svårt att sova. Någon mer som har det? Jag kan inte somna om när jag vaknar på natten fast jag är sååå trött... Välkomna alla nya, roligt att det är så många nu:) Och kul med hus! Vi köpte vårt radhus för snart två år sedan när dottern var bebis och de tär det bästa vi gjort. Att bara kunna öppna dörren så hon kan rusa ut och leka med alla barn är fantastiskt. Jag har också fått mage, men det kan väl inte vara möjligt? Det är ju fortfarande bara tarmarna för bebisen är ju inte större än en jordgubbe typ. Det kan ju vara så att det lägger snart men för tillfället är det svårt att dölja och jag vill absolut inte berätta än för omgivningen... Vi fick tid för KUB redan om knappt två veckor (blodprovet är redan taget) en jag sköt upp det. Vill gärna har passaerat 12 fulla veckor med lite marginal så den 7 juni ska vi dit. Hoppas allt ser bra ut då fortfarande (japp, är fortfarande orolig...). Som omföderksa här går man till BM för hälsosamtal så fort man plussar typ, inskrivning i vecka 8-12 och sen tillbaka i vecka 25! Känns ganska skönt när det är andra barnet att inte behöva gå så ofta i början, det är ju i slutet det händer grejer och är spännande;) Ha en bra dag allihop, här ser det ut att bli varmt, varmt, varmt:)
Jag kan snarare sova hur länge som helst utan att känna mig utvilad eller pigg nån gång. Det är riktigt jobbigt. På helgerna kan jag bara fortsätta sova hur länge som helst om jag inte tvingar upp mig. Nu är det snart dags för mig att äta frukost och klä på mig. Verkar bli en lika varm och fin dag idag som igår! Gud vad härligt! Synd att jag inte slutar förrän klockan 16, annars hade jag velat ta vara på vädret. Men men. Är hemma runt 17.30-18 så förhoppningsvis håller värmen i sig hela kvällen idag med!
Det var någon som frågade om gravidförsäkring? Kommer inte ihåg vem riktigt, men jag ska ha det. Förmodligen någon gratisförsäkring för jag tyckte ingen av de betalförsäkringarna täckte "allt" så att säga. Vissa betalförsäkringar gav ju bara MER pengar om nåt hände, men täckte inte riktigt lika mycket i vissa fall. Och det är ju inte direkt pengarna det handlar om, nej fy.. Ska ta itu med det när det lugnar ner sig i skolan. Den listan börjar bli lång nu
Nej, nu får jag dra mig. Skriver så mycket varje gång haha. Ha en bra dag nu tjejer! -
Min BM är snarare överpositiv över min vikt. Jag väger 20 kilo över min idealvikt och hon säger att jag inte ska tänka på det så mycket utan äta nyttigt och motionera så får jag gå upp så mycket som min kropp vill.Mopplis skrev 2010-05-20 17:34:36 följande:Idag har jag vatt på MVC- fortfarande BF 23 dec. Ska däremot inte gå upp ett kilo under graviditeten och fått fysiskt aktivitet på recept (?!) Hur fan ska detta gå?Men jag VILL inte gå upp onödig vikt. Helst skulle jag vilja gå ner lite men den fattar hon inte. Men men. -
Idag är jag i vecka 9, tjoho! Det är lika kul varje gång man går in i en vecka. Helt sjukt att man kan ha avverkat 20,4% av graviditeten redan! Plussade ju för lite mer än en månad sedan.
Här har illamåendet varit lite bättre de senaste dagarna, men jag ropar inte hej för jag har samtidigt börjat kräkas (?) av någon anledning. Kräks varje morgon, utan att ens må illa. Konstigt. Men jag tar inte postafen just nu och det är SKÖNT eftersom jag blir så trött av dom.Nu är det helgen före sista veckan i skolan, betygen sätts på torsdag och sen är man mer eller mindre ledig vilket ska bli underbart skönt!Är det någon mer än jag som inte kan äta mer än pyttesmå portioner åt gången fast man blir hungrig snabbt igen? Till frukost får jag i mig en macka max, oftast en halv. Sen är jag hungrig efter en timme igen, men kan verkligen inte trycka ner mer mat eftersom det känns som jag ska dö då
Kul att så många av er redan är i eller passerat vecka 12! Längtar tills jag kommer dit!
-
MalakiW skrev 2010-05-23 15:01:12 följande:Jag är SÅ ledsen för er skull! :( Sånt här är så himla orättvist. :( Kramar på dig!