• Haligh

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-19 14:37:40 följande:

WOOOHOOOOOO !!!!! man kan inte bli gladare än detta NUUUU hahahaha
    Det SNÖAR ÅÅH JAG SER SNÖ SNÖ SNÖ SNÖ !!!

Snö i Danmark:, underbart! Sitter och kikar ut genom mitt arbetsrumsfönster och klarblå himmel; inget regn idag  

Bara tre veckor kvar att jobba - känns overkligt! Lite hårdkörning blir det med en drös prov jag måste rätta innanmen det ska nog gå bra när man vet vad som väntar
  • Haligh

Inget sexande här heller....det har varit riktigt glest mellan tillfällena under hösten och jag kan nog räkna dem på en hand. Inte bara det att jag känner mig så klumpig utan det känns liksom inte som vanligt...mkt inte så skönt kanske för att slemhinnorna är känsliga..? ´

Känner mig inte deppig utan har känt mig väldigt som vanligt hela graviditeten, nästan lite besviken Men tur för min sambo då jag är rätt hetlevrad alltid

linasmama skrev 2010-11-21 12:41:31 följande:
    Vi har inte heller nåe sex här hemma, vi har inte haft det på typ 4 månader skulle jag gissa.. Jag har ont och känner mig så himla tjock, osexig och klumpig så vill helst inte visa mig naken alls. Men vi har sagt att vi ska prova färdknäppen nästa vecka, får se hur det går med det..

Har varit en jobbig FM, har varit på märkestagning på dotterns dans, alltså de dansar och får medaljer typ. Jag satt och kollade på henne när hon dansade och helt plötsligt fick jag blodsockerfall och världens hjärtklappning, ändå hade jag ätit frukost innan vi åkte dit. Jag blev livrädd, kändes som att jag skulle svimma, hade så i början av graviditeten men inte haft det på säkert 20 veckor.. Tryckte i mig saft och torkad frukt så fort jag kom hem å mår nu lite bättre men känner mig fortfarande lite skakis..
    Låter som blodtrycksfall tycker jag! När det kommer så plötsligt, har du haft lågt bloddtryck när det har kollats?
  • Haligh

Angående det där med täcke och kudde (jag vet att det har diskuterats tidigare men jag måste bara fråga). Är det viktigt att täcket inte är för stort, så att det blir korvigt? Har inte provbäddat vår bebiskorg förrän idag; och täcket (vagg-täcke) blev alldeles knöligt och täckte lite mer än hela botten på korgen. Är det riskabelt? Sedan tyckte jag täcket var lite väl tjockt...är det bättre att ha en fleecefilt och klippa till än ett riktigt täcke..?

• Haligh
    Idag gjordes barnvagnen i ordning och står nu längst fram i förrådet i källaren. Babyskyddet är uppburet i lägenheten och mina samt bebisens saker är ompackade till en större väska:).
    16 dagar kvar till beräknat datum. Den räknas ju i princip som fullgången nu men för min del får den gärna stanna tiden ut så att den verkligen är färdigbakad när den kommer ut. Men visst längtar man Hjärta 
    Lyckans ost som har så kort tid kvar Kan nu sätta igång när som helst nu ju! Jag har dryga 30 kvar och åh vad jag räknar ner nu....

Känns lite skönt att se här att man är långt ifrån den enda med ett nästan dött sexliv.... Faktum är att vi inte alls tindrar så där som jag hade drömt om, ibland undrar jag om min sambo ens fattar att jag är höggravid och vi tjafsar en hel del. Känns inte alls kul, jag önskar att han mest låg och kände på magen och sa åt mig att sätta mig och ta det lugnt nån gång, men jag känner inte så mycket förståelse. Kanske är det mina hormoner? Hur som helst hoppas jag verkligen att det känns bättre mellan oss efter nedkomsten. Och det är bara jag som tittar på bebissaker och han vill inte ens prata om namn "det ger sig väl"....han kanske ångrat sig, ibland tycker jag det känns som så.
  • Haligh

Skriver också in mig på listan...lite längre ner än jag skulle önska BM-besök idag, allt såg bra ut och bebis var djupt fixerad så det kändes skönt! Frågade om om det betydde (hon betonade verkligen huuuur djupt den låg) att den kunde komma tidigare...men inte då.

Gravid BF-lista Gravid

2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    12/12
     delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12
    ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    25/12
     Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås

• Haligh
    Jessika82 skrev 2010-11-24 19:47:47 följande:
    Tiden går så fort min lilla sötis blir 4veckor idag..... (Den beräknade bf dagen var i måndags den 22/11)

Ljuvlig verkligen, hoppas att  allt går bra för er! Och söt som drake
  • Haligh

Ni som har bäbisar fixerade, ska det kännas som att man har ngt hårt tryckandes neråt? Jag fick veta idag att huvudet ligger djupt fixerat och det känns som man kan tänka sig, ett hårt huvud mellan benen och det är då sannerligen inte skönt! Känns dessutom som att man skadarden lille genom att gå...nöter liksom på skallen...

Man blir lite tveksam om man får vara med här fast man inte skriver 50 inlägg om dagen Tycker hur som helst att det är väldigt kul att kika med er vad som händer eftersom man är i samma fas allihop, sen förstår jag att ni är lilla kärntruppen som såklart lär känna varandra mkt mer!

Var iaf på sista yoga-passet idag och ut och käkade med några blivande mammor därifrån, supertrevligt! KÄnner verkligen ingen här i stan som har bäbis på g och man har så mkt man undrar över och vill älta liksom...Sovdags nu, 2,5 vecka kvar attt jobba (count-down....) gonatt!

• Haligh
    delifi2 skrev 2010-11-24 23:05:48 följande:
    japp det trycker ner och känns typ som en apelsin mellan bena, så känns det iaf för mig när mina barn har varit på väg ut, så jag kan tänka mig att de kan kännas så när de är fixerade.

Jag hade oxå velat gå på sånt yogapass för gravida, men tyvärr så har inget gym i stan haft det och ändå så finns det 4 st gym här i stan varav 2 st är rätt stora
    Ok! Snarare en hård kokosnöt än en mjuk apelsin dock Bm kikade med ultraljud igår och huvudet låg väldigt långt ner, jag hoppas att det innebär att bäbis gör sig redo attt komma ut lite tidigare...

Jag yoga har varit väldigt kul, mkt tuffare fysiskt program än jag trodde innan, men det är bra eftersom man har lite svårt att motionera på vanligt sätt under grav. Här i stan (sthlm) verkar det rätt "inne" med yoga och pilates för gravida, fanns hur många kurser som helst att välja på. Det finns också för mamma/bebis sen som jag kanske anmäler mig till, tycker de tar rätt saftigt betalt dock så vi får se...
  • Haligh
    Stefanie skrev 2010-11-24 23:28:50 följande:
    Klart du ska skriva! Känn dig välkommen! {#emotions_dlg.flower}
    Tack!
  • Haligh
    linasmama skrev 2010-11-25 07:58:09 följande:
    Jag har ett väldigt tryck nedåt och antar att det är för att lillebror är fixerad och ligger så långt ner det går med huvudet..

Så ska du inte känna, jag har varit med från början men tycker bara det är kul att vi är så många nu, ännu fler som kan ge råd och stötta bara {#emotions_dlg.flower} 

Vad jobbar du med om du fortfarande kan jobba?! Du kanske har skrivit det förut men min hjärna är inte vad den har varit...
    Tack, vad gulligt av dig! {#emotions_dlg.flower}

Jag är lärare (gymnasiet) så det är inte fysiskt ansträngande alls, men däremot är det rätt mentalt stressande mellanåt (typ nu när vi håller på med utvecklingssamtalen + att jag får in 100 prov och uppsatser att rätta innan jag tackar för mig...och sätta betyg i en klass). Men jag har mått så bra hela tiden så sjukskrivning har ju inte varit aktuellt, och jag har inte så stor lust at ta av fp-dagarna... Skulle nog bli knasig av att gå hemma i det här höstrusket, men däremot kanske gå ner lite i tid vore ju skönt! Men som sagt mår jag ju bra så då kör jag på , kommer inte att jobba riktigt till avslutningen för den är bara några dagar innan bf.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)