-
hur viktigt är detta ?MFJG skrev 2010-10-08 11:59:24 följande:Haha. Ja när det slutat pulsera i navelsträngen har jag för mig. Så att bebis får sista blodet från mamman.. -
Håller starkt medSandragumman skrev 2010-10-08 12:07:22 följande:Ka hur vida de är viktigt å så, så tror jag att barnmorskerna borde veta bäst! Dom klipper väl när de är dags! Hade de varit nödvändigt med "sen avnavling" så hade de nog oxå väntat, så jag tror inte de har någon betydelse! Min syn på de hela, för jag tror inte någon läkare el bm skulle utsätta ett nyfött barn för nån risk! -
Det ända som vi behöver är vagn .. men den köper vii nov
inte brottom ännu måste ju hittar en pefekta
Vi har ju spjälsäng resesäng bärsele babyskydd matstol
behöver bara babygym och babysitter men dom kommer senare om man inte får i julklapp
Vet ni i danmark har man sådan sak attnär en bebis är född så ställer man ut en stork utanför sin dör/hus/vid påstlådan ..och om det är en flicka hänger det en docka i rosa duk om det är kille så hänger en docka i blå duk
Ja nu får jag ÄNTLIGEN en sådan stork sambon har fått en sådan från jobbet så när det ärdags får vi den sen
åååh längtar ..
-
åh vad kulWilles Mamma 08 skrev 2010-10-08 12:22:37 följande:Idag har våran vagn kommit......längtar tills sambon slutat jobbe så vi får åka o hämta den

-
HejSelina04 skrev 2010-10-08 13:36:06 följande:Hej alla!
Hur mår ni? Jag mår bra för tillfället. =) Tänkte bara höra med er, har alla era män/barnens pappor klippt navelsträngen på bebis??
Min sambo känner sig så dum för han tror inte han vill göra det då han är rädd för att svimma! Han är fruktansvärt "rädd" för blod o tycker att förlossningen är obehaglig.
Hur kan jag hjälpa han på vägen? För mig är det absolut inte viktigt att han klipper men jag önskar så klart (o han med så klart) att han lyckas hålla sej på benen genom en förlossning hi hi
Skönt att ni har det bra
Jora bra här för tillfället
bättre o säga så haha
När dottern föddes ej sambons så var min mamma med på hela förlossningen o henens huvud var såklart mellan mina ben typ Haha
hon klippte navelnsträngen på dottern
När sonen föddes med planeradsnitt var sambon med mig hela tiden och hölmig i handen (sambons barn) och han klippte navelsträngen på honom och tog hand om honom när jag var på uppvakningen i 4 timmar ensam
Och hade honom under sin tröja
Nu så blir det antingen snitt eller igångsättning innan BF datumet kanske redan vecka 38 men iaf så blir det sambon som klipper denna gången med (hans son)
Han var lite si o så när det var dags han trodde jag skulle föda Hahaha men när vi fick reda på 2 dagar att jag skulle få snittvar han inte teksam alls bara då vi skulletill op rummet då var han lite Hmmm ska han eller inte likom.
Men han kom och stannade och höl mig i hande
-
Idag varvi och kollade på massa vagnar snacka om vagnljungeln haha
över allt vagnar ååh vad man var sugen
Men vi kom hemmed en babysitter babybjörn röd så svart var slut.. men det funkar iaf
Och sen kom vi hem med en ännu en gratis babybox hihi med blöjhink
-
Gratis box ett :
Innehåll
4 st blöjor
1 st badblöja
1 st nappflaskor
Krämer till babyn
ansiktvatten till mig
Tidningar
En köpt beby box
Innehåll
Nappflask borste
välling burk
2 st haklappar
2 st nappflaskor
2 st blöjor
Tårkservetter 3 pak
Aniktvatten
Krämmer till babyn
Krämmer till mig
Gratis baby box
Innehåll
Bjöhink
Blöjpåstar
venis tvättmedel stor burk
2st blöjor
Tidningar
Kräm till babyn
kräm till mig
Cd och fakta bok
En giraff cm i papper
Det finns en till baby box som vi ska hämta imorgon
libero
-
Tillväxtul får jag v 38 sista november
Men ska till bmpå tisdag och ska fråga henne om jag får en typ nu så vi vet hur det ligger till med hans vikt o så ..
-
1 köpte vi alla andra har vi hämtat ut +en som vi hämtar ut i morgon ..Jessika82 skrev 2010-10-08 22:00:59 följande:om man får fråga vart har du fått ut alla dessa paket?
Det e så att i sverige fick man välja mellan babyproffsen eller babylandet och man fick bara ta en.
Sen fick man från bb oxå
Här i dansmark får man från ALLA affärer som har med bebisar att göra
-
Sen finns det en baby paket oxå men som kostar 3000kr men som innehåller
Vagn
spjälsäng + maddras och lakan
badbalja
skötbord av tyg