Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Det är njurarna som inte färdigutvecklade före 1 års ålder, alltså inget man ser på barnet. Det är ju lite salt i bröd, kex mm som man ger så jag tycker det är onödigt med buljongtärningar som innehåller mycket salt. Jag använder mycket örtkryddor, lök, tomat och vitlök i min barnmat. Blir gott

• Mysmamma70

Delifi - Skånes djurpark är härligt

• Mysmamma70

Jag tyckte det var svårare att komma ihåg dem tidigare, nu står de på köksbordet så hon får dem till lunch

• Mysmamma70

Vår BVC sa att man kunde börja med protein vid 6 mån, men vi har börjat med smakisar på kött lite tidigare eftersom hon äter så stora portioner av puré så det blir en hel måltid. Det finns ju dessutom några barnmatsburkar med protein från fem mån.

• Mysmamma70

Det är hårda korvar här också. Prova med fruktdryck om hon inte gillar vatten. Jag tycker att katrinplommonpuren hjälper bra mot den hårda magen.

• Mysmamma70

Annars kan du ge ersättning eller bröstmjölk som dryck.

• Mysmamma70

Cornelia är inte heller så tidig motoriskt, hon sitter bara med stöd, kan vända sig men gör det sällan. Men hon är otroligt nöjd och glad med att bara ligga på golvet och sparka och skratta och beundra storebror. Och hon har en väldig svada, är nästan aldrig tyst utan kvittrar på glatt hela tiden

Och hon älskar blöjbytena!

• Mysmamma70

Suzzy - inget är beständigt med små barn

Cornelia har feber för första gången. Hon hade inte ens feber när hon hade RS. Hoppas det blir lindrigt

• Mysmamma70

Du ska se att du får bättre nätter nu

• Mysmamma70

Virusinfektioner ger ju feber, kommer ofta runt sex mån när barnet måste börja bygga upp sitt immunförsvar.

Tänder i sig ger ju inte feber, utan gör att man är mer mottaglig för infektioner.

Cornelia har precis blivit feberfri efter fyra dagar med 38-39 graders feber. Hon har varit gnällig och sovit dåligt, men ätit sim vanligt.

Vi har sexmån-koll på torsdag

Svar på tråden December Bebis 2010 :)