• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-12-07 16:20:33 följande:
    Jag sitter i bilen på parkeringen hos BM, äter chips och väntar på min sambo. Haha. Endast när man är gravid är det okej.
    Hahaha, underbart!
    Jag har varit ledig hela dagen och inte ens orkat klä på mig eller diska. Och maken får handla påväg hem, jag skäms inte ens.
  • AnnaCL

Oj vad det händer mycket, så spännande. Jag upplever att den egna förlossningen känns verkligen och mer nära när vattnen går hit och dit för er andra.
    Jag har varit ute idag och storhandlat. Blev så sjukt tunga påsar att jag nästan ville gråta lite på vägen hem. Man kan verkligen inte fuska, magen blir hård som en boll när man tar i. Jag vaggar runt i poncho, vilket i sig är härligt när magen är stor men smidig blir man ju inte. Känns som om man ska riva ner allt från hyllorna som man passerar. Några julklappar införskaffade men funderar på om det kanske får räcka. Hoppas att bebisen tittar ut innan jul så att far. och morföräldrar kan få låna den i julklapp lite.
    Jag som föredetta träningsmissbrukare har också haft det jobbigt med vågen som tickar uppåt. Har bestämt mig för att inte väga mig mer nu under denna graviditet. Jag stoppar huvudet i sanden och försöker tänka på att det ska lösa senare!

• AnnaCL

Är på jobbet i dag och vi har datakaos med hela patientdatasystemet som ligger nere, svårt att jobba då. Jag kan inte låta bli att gå in här och tjuvläsa lite emellanåt då det är många bebisar på G. Har varit vaken mellan halv tre och halv sju i morse. Inte så bra sömn på nätterna men på dagarna, ingen ordning. Att hitta en skön sovställnings känns omöjligt.
    Alltså när kommer den här bebisen egentligen? Försöker lyssna in varje liten sammandragning och mensvärksliknande känsla men den försvinner bort efter bara några sekunder. Verkar inte helt lovande.

• AnnaCL
    MFJG skrev 2010-12-09 19:48:12 följande:
    Jag har inte heller fött än..11 dagar till BF och inga direkta känningar alls..
    11 dagar här med. Känner rastlöshet under huden. Vill göra mycket men det blir liksom inte av. Kom snart! I min poncho ser jag verkligen ut som barbamamma.
  • AnnaCL
    Lallan skrev 2010-12-10 18:09:26 följande:
    Tack
    Man märker redan nu hur dom tyr sig till varandra, som lugnast när dom ligger tätt tätt intill varandra.
    Emelle skrev 2010-12-10 17:20:00 följande:
    Så tänker jag med. Har ju också 2 veckor (13 dagar!!) kvar till BF. men om en månad ^DÅ är man ju med största säkerhet mamma till en ny bebis!
    Ta det nu lugnt och skönt de sista veckorna innan bebisen kommer!

Men GUD så söta!! Vad heter dom?
    Så fina tröjor...Var köpt??
    Ja det där med namn är ett stort frågetecken just nu Tröjorna har jag sytt själv men tyget kommer från Znok design.
    Superfina! La till och med märke till dem på Webbisar akademiska för att de var så underbart fina.

Och grattis till alla andra bebisar också i tråden såklart, hurra för er!
  • AnnaCL

Det är så spännande att kliva upp och läsa, man vet aldrig om det kommit en ny bebis i tråden.
    Jag har sovit jättebra och vaknade tio i tolv, superskönt. Har mensvärk idag och är lite dålig i magen men annars inga speciella tecken. Gillar dock inte synen av mitt ansikte i spegeln, börjar vara svälld lite här och där!

• AnnaCL
    Momalicious skrev 2010-12-11 18:08:48 följande:
    Hihi busfia, du får sluta ge mig hopp! Jag är nog världens mest pessimistiska nu tror jag. Sambon sa "men ska vi inte packa BB-väskan IFALL det är på gång?" och jag bara "NEJ! DET ÄR INTE PÅ GÅNG!" samtidigt som jag står och lutar mig mot en vägg och andas hahaha. Men det är för oregelbundet så även om det skulle vara på gång så är det inte dags på länge :)

(Snälla, rara, söta, fina bebis. Kom ut till mig och pappa nu, vi orkar inte vänta längre!)
    Det här låter sannerligen lovande!Jag har samma äckelflytningar men segt och hur mycket som helst. Nu har vi även färdknäppat ´så jag hoppas sannerligen på det bästa nu. Lagar lite chokladmousse och lyssnar på julmusik tills vidare. Oj vad jag känner efter i kroppen nu. Försöker övertolka varenda liten signal!
  • AnnaCL

Grattis till de fina bebisarna!

Alltså hur känns egentligen värkar?
    Jag har sjukt stark mensvärk, i tjejmagen och främst ut i ryggen och ned i låren som kommer med jämna mellanrum och sitter i typ 30 sekunder. Är detta förvärkar?  jag har ingen uppfattning om vad det är jag ska känna egentligen. Detta känner jag dock inte igen.

• AnnaCL

Ah, jag står ut men måste ligga ner när de kommer. Jag har ungefär fem minuter mellan men jag misstänker att det kan vara just förvärkar. Spännande men oj vad ont det gör.

• AnnaCL

Jag ska inte säga nåt nu, tror faktiskt på falskt alarm. Det går att prata under tiden men jag måste fokusera och lägga mig ned helst, försöker käka pizza emellanåt. Jag tror att jag ska duscha och ta alvedon så går det kanske över. Vi färdknäppte tidigare i em. Kanske är efterspel med förvärkar efter det. Magen blir inte heller så hård under tiden jag har ont, det ska den bli om det är riktiga värkar eller?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)