• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

Det är svårt med namn. Agnes är toppenfint! Bra val.
    Vi har valt Elsa som flicknamn och troligen Alvar som pojknamn efter min morfar. Alvar skulle passa bra till våra egna namn som är Anna och Albin (hur viktigt det nu är..:)

• AnnaCL

Har en fråga till er mammor här inne.
    Hur bäddar man till barnet precis i början? Vi har en spjälsäng som vi nog tänker använda från första början. Vad behöver man köpa till den förutom spjälskydd? Bäddar ni med tunt täcke och har ni någon liten minikudde eller hur har ni gjort/tänker göra?
    Jag kan inte mycket om detta inser jagSkäms

• AnnaCL

Tack för tipsen!
    Får passa på att fråga lite mer vad ni tycker bör ihandlas till ett hem som inte haft någon bebis förut?
    Vi har följande redan: spjälsäng med madrass. Kläder så att det nog räcker. Svårt att veta dock vilket ytterplagg man ska ha. Räcker en fleeceoverall? Har även köpt madrasskydd och torklappar från ikea. Skötbädd med skydd. Babysitter finns sedan förut. Börsele fått i present.
    Det vi nu ska köpa är: barnvagn, babyskydd, skötbord, filt och eventuellt ett tunt täcke. Antar att jag måste införskaffa amningsbehå och amningsskydd också.
    Har ni några tips? Snart ska jag sluta terrorisera er med frågor, har drabbats av någon slags mindre variant av stress/panik inför att det känns som om vi har noll koll och noll klart.

• AnnaCL
    Momalicious skrev 2010-09-09 10:07:47 följande:
    Tjejer, har ni koll på havandeskapsförgiftning? De senaste dagarna har jag haft väldigt ont i huvudet (mer intensivt idag), mått illa och då extra mycket på kvällen, flimmer för ögonen, trötthet, andfåddhet och så har jag gått upp 5 kilo på ca 2 veckor. Läste på lite och jag är ju i riskgruppen pga övervikt..
    Vad tråkigt att du inte mår bra. Jag tycker definitivt att du ska ringa och rådgöra med din barnmorska. Symtomen kan vara luriga och det är bättre att kolla det en gång för mycket än en gång för lite.
  • AnnaCL

Hej på er! Det börjar verkligen att närma sig med stormsteg. Skulle dock önska att det var december nu. Vi håller på att planera vårt bröllop till den 2 oktober och har fullt upp. Det plus jobb gör att man knappt hinner tänka och vara. Sedan fyller sambon 30 den 20 oktober. Ska bli rätt skönt när det lugnar ned sig. Jag är sjukligt nyfiken på vem det är som bor där inne och tror fortfarande på en liten kille.
    Vad har ni för jobb ni som fått HP?

• AnnaCL

Vi har förresten äntligen beställt vagn efter tusen provkörningar och annat. Det blir en Emmaljunga Duo edge. Hoppas vi ska trivas med den. Vi prioriterar stabilitet då vi kommer att flytta norrut efter några månader och kan behöva köra den i mycket snö och slask. Men oj vad svårt det var att bestämma sig.

• AnnaCL

Hej på er. Alltså hur fungerar era samliv? Jag känner mig som jordens tråkigaste sambo som inte tar så mycket initiativ till sex. Kroppen känns inte heller så attraktiv så det bli att det får stå på sidan lite vilket inte känns bra.

• AnnaCL
    ludicrous skrev 2010-09-16 13:43:44 följande:
    Min sambo kommer typ aldrig kunna följa med på kontrollerna :( Kanske inte på föräldragrupp heller..

Vagnar igen, hehe, prata med sambon på telefon nu o han sa "ja ok, du får väl din brio go då, du kommer ju aldrig ge dig så jag får väl ge mig då". Skulle ha spelat in det! ;D

Har haft två mysiga hemmadagar med lilltjejen nu, imorgon blir det dagis igen, o jobb för mig från fre kväll- mån morgon. Sen e jag ledig en hel vecka , o då blir det dessutom "första" besöket hos BM sen inskrivningen. Har bytt BM där emellan så det blir första gången jag träffar henne..
    Jag smet in där här om dagen o vägde mig ju.. jag har gått sakta upp i vikt fram tills nu tydligen, runt v 20-22 hade jag gått upp typ 2-3 kg, nu ligger jag på +6.. :'(

Hur mycket har ni andra gått upp?
    Jag har gått upp 5-6 kg nu. Har bara vägt mig två gånger under graviditeten. Väger nu typ 65.5 kg till 166 cm. Ska väl vara nöjd då min mamma gick upp 25 kg med mig. Hoppas att det inte drar iväg bara på slutet.
  • AnnaCL

Ser att ni också har problem med blåsan. Jag är för tusan kissnödig hela tiden. Jag blir lite less när man till och med är kissnödig efter att man kissat klart. Kommer det att vara såhär fram till bebben kommer?

• AnnaCL
    Stefanie skrev 2010-09-17 21:21:29 följande:
    Vad jag har förstått blir det bara värre... 
    Kul. Jag har svårt att komma ifrån på dagarna och gå på toaletten utan får passa på lunch och raster, gäller att träna bäckenbotten nudåSkäms
Svar på tråden December Bebis 2010 :)