December Bebis 2010 :)
Det är svårt med namn. Agnes är toppenfint! Bra val.
Vi har valt Elsa som flicknamn och troligen Alvar som pojknamn efter min morfar. Alvar skulle passa bra till våra egna namn som är Anna och Albin (hur viktigt det nu är..:)
Det är svårt med namn. Agnes är toppenfint! Bra val.
Vi har valt Elsa som flicknamn och troligen Alvar som pojknamn efter min morfar. Alvar skulle passa bra till våra egna namn som är Anna och Albin (hur viktigt det nu är..:)
Har en fråga till er mammor här inne.
Hur bäddar man till barnet precis i början? Vi har en spjälsäng som vi nog tänker använda från första början. Vad behöver man köpa till den förutom spjälskydd? Bäddar ni med tunt täcke och har ni någon liten minikudde eller hur har ni gjort/tänker göra?
Jag kan inte mycket om detta inser jag
Tack för tipsen!
Får passa på att fråga lite mer vad ni tycker bör ihandlas till ett hem som inte haft någon bebis förut?
Vi har följande redan: spjälsäng med madrass. Kläder så att det nog räcker. Svårt att veta dock vilket ytterplagg man ska ha. Räcker en fleeceoverall? Har även köpt madrasskydd och torklappar från ikea. Skötbädd med skydd. Babysitter finns sedan förut. Börsele fått i present.
Det vi nu ska köpa är: barnvagn, babyskydd, skötbord, filt och eventuellt ett tunt täcke. Antar att jag måste införskaffa amningsbehå och amningsskydd också.
Har ni några tips? Snart ska jag sluta terrorisera er med frågor, har drabbats av någon slags mindre variant av stress/panik inför att det känns som om vi har noll koll och noll klart.
Hej på er! Det börjar verkligen att närma sig med stormsteg. Skulle dock önska att det var december nu. Vi håller på att planera vårt bröllop till den 2 oktober och har fullt upp. Det plus jobb gör att man knappt hinner tänka och vara. Sedan fyller sambon 30 den 20 oktober. Ska bli rätt skönt när det lugnar ned sig. Jag är sjukligt nyfiken på vem det är som bor där inne och tror fortfarande på en liten kille.
Vad har ni för jobb ni som fått HP?
Vi har förresten äntligen beställt vagn efter tusen provkörningar och annat. Det blir en Emmaljunga Duo edge. Hoppas vi ska trivas med den. Vi prioriterar stabilitet då vi kommer att flytta norrut efter några månader och kan behöva köra den i mycket snö och slask. Men oj vad svårt det var att bestämma sig.
Hej på er. Alltså hur fungerar era samliv? Jag känner mig som jordens tråkigaste sambo som inte tar så mycket initiativ till sex. Kroppen känns inte heller så attraktiv så det bli att det får stå på sidan lite vilket inte känns bra.
Ser att ni också har problem med blåsan. Jag är för tusan kissnödig hela tiden. Jag blir lite less när man till och med är kissnödig efter att man kissat klart. Kommer det att vara såhär fram till bebben kommer?