Inlägg från: Sandragumman |Visa alla inlägg
  • Sandragumman

December Bebis 2010 :)

Ja min bebis sparkar och sprattlar som en Gud nere vid blygbenet/ skruttan eller hur man nu förklarar! Buken är kanske bättre förklaring! Hela tiden aldrig en lung stund och är det de så kommer sambon och stryker igång magen för att föra en diskution, så här får man aldrig vara i fred. Men tycker de är konstigt att de som bara är där nere och sällan i resten av magen

• Sandragumman

Jag hade kudde med första barnet och ska ha de nu oxå....

tror inte heller på de där med kvävningsrisken, finns mycke annat man kan kvävas och skadas av i denna värld, man får inte vara för hispig!

Ang kudde i vagn så tror jag inte jag kommer ha de på vintern iaf, kanske på sommaren om jag då känner för de då man inte har lite mycke saker/ ombonat i vagnen på sommaren..... så vi får se....

• Sandragumman

Jag har just sökt HP nu och jag är oxå bara Tim vikarie inom vården! Får väl se hur de går men jag har hört att även vi kan få det!

• Sandragumman

Men vad konstigt! För jag trodde inte heller att jag skulle kunna söka det! Men jag ringde FK och förklarade läget och hon sa att de gick visst och förstod inte varför inte jag skulle kunna söka som alla andra, de blir ju bara lite mer att göra när man ska räkna ut ett snitt på allt! Så jag sökte och papprena som arbetsgivaren skulle skriva på lämnade jag till hon som är enhetschef men då visste hon inte om de var hon som skulle skriva på dem eftersom jag är vikarie eller om de var bemanningsenhetens sak! Så dom kontaktade FK så att de inte skulle bli fel. Men de slutade då med att enhetschefen på gruppen jag brukar vara mest på skrev under allt och nu är de skickat och väntar på besked från FK! Så om jag kunde lösa det, så borde ju ni kunna!?? Fast nu vet vi ju inte om de blir godkänt, får vänta och se!

• Sandragumman
    ludicrous skrev 2010-09-29 16:49:45 följande:
    Du får uppdatera oss när du får svar!
    :)
    ja självklart ska jag göra det!
  • Sandragumman
    Selina04 skrev 2010-09-29 19:52:44 följande:
    Hej Alla.

Min BM rekomenderade mig att i allafall söka HP för att ha det om utifall att liksom. Jag protesterade först med motiveringen att jag är så pigg o allt va det va =) Men hon fick mig att söka i allafall och det gjorde jag.

Nu tog det inte ens en vecka innan jag fick mitt godkännande från FK och jag jobbar så länge jag orkar men jag vet att jag kan gå den 13okt (beräknad till den 13 dec) om jag vill och faktiskt känns det skönt!

Nu i vecka 30 börjar jag bli lite trött faktiskt och inser att det är kanske inte så dumt att sökt i allafall.

Jag jobbar som lokalvårdare och har ganska tungt jobb.
    vilken tur du har som har en sån klok BM....
    Då har du ditt på de "torra" iaf och de måste ju kännas skönt, även om man nu inte behöver utnyttja de
  • Sandragumman

Exakt så var de igår för oss! Sambon sur för nå när han kommer in från gården för kvällen?? Vet ej vad de var! Tyst hela kvällen, han satt i en fotölj och när jag bad han komma och mysa i soffan sa han bara att de blir för varmt och tittade inte ens på mig! Lika tyst kom han till sängen sen och ville inte ens säga godnatt och jag ville inte säga nå för att riskera att förvärra hans irritation! Hahahah så mesigt! Sen for han på morgonen utan en puss och ett hejdå som jag alltid brukar få!
    Bättre lycka ikväll

• Sandragumman

Jag ofta bebis störningmoment:) min lille/lilla ligger och sparkar och vifftar där nere hela tiden och spec när jag sitter eller har lite snävare byxor på mig! Den blir väl arg när jag gör de trängre än de redan är:)

• Sandragumman

Nä dom sa på fk att jag kunde söka fast jag inte hade inbokat, man räknar ju ändå bakåt i tiden och gör ett snitt. Jag skrev ut blanketterna som finns på fk hemsida undr havandeskapspenning sen lämnade jag blanketten son chefen ska skriva på till enhetschefen i den gruppen där jag jobbar mest inom hemtjänsten! Hon skrev på och allt är skickat, så nu väntar jag bara på besked trotts att jag är timvikarie och inte har nå inbokat!

• Sandragumman
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-01 23:29:14 följande:

skrev hon något extra då?? ja jag får testa ja med..min chef verkar inte så så samarbetsvillig när andra sökt HP där ja jobbar,men försöka går ju alltid=)

Men vad är det för inkomst som gäller? samma som  f-penning??

Nä hon fyllde bara i pappret som vanligt som att jag var vem som hellst! hon svarade bara på frågorna och sedan skerv hon att omflyttning inget kunde ske pga att de inte fans nå lättare jobb inom vården
Svar på tråden December Bebis 2010 :)