Inlägg från: Sandragumman |Visa alla inlägg
  • Sandragumman

December Bebis 2010 :)

willes mamma 08- de är väl ca 80% på inkomsten som gäller där med!

• Sandragumman

Ja usch vad jobbigt du måste ha det! Åk in och klaga! De skadar aldrig, tvärt om!

• Sandragumman

Bm besök nyss! Lämnade prover så fick inte veta nu hur blod/järn värdet var! Men har sååå liten mage ligger och snuddar de undre strecket på kurvan! Sf-måttet ligger på ynka 26 cm och nu e jag i veckan 30! Så nu ville hon ha lite bättre koll och bokade in mig om 2 veckor istället för om 5 veckor!

• Sandragumman

Willes mamma 08: ja jag vet inte, men de beror. Väl mycket på hur ens egna kurva är???!!! 1 cm hit eller dit brukar inte göra nå, men hon kände sig lite osäker i och med min kurva! Får väl se hur de går om 2 veckor då

• Sandragumman
    Momalicious skrev 2010-10-04 17:32:19 följande:
    Alltså, jag måste fråga er, hur gör ni med rakning av diverse ställen?
    Armhålerna går ju lika bra som förr, såklart, men benen och där nere, hur gör ni?
    Benen går hyffsat även om det är förbannat jobbigt. Brukar raka dom samtidigt som jag sitter i badkaret. Men muffen är ju i princip omöjligt. Har testat två varianter; att raka i blindo och liksom känna mig fram, och det går men det är sjukt jobbigt och tidskrävande och det andra alternativet är att jag ställt en spegel framför mig och liksom tittat där haha.

Hur gör ni andra?  Antar att jag inte är helt ensam om att raka mig där nere

Och en fråga till, hur ska ni göra inför förlossningen, ni som har barn sen innan? Jag vill ju vara fräsch där nere och tänker att det blir lättare om man är rakad, med allt blödande och sådär, men samtidigt antar jag att man inte kommer kunna raka sig på ett tag och jag vill verkligen inte ha massa stubb där nere som sticker när man redan är helt öm där nere. Hur ska ni göra? Hur har ni gjort innan? HJÄLP MIG!
    Jag gör ganska lika... jag försöker "trycka in" magen lite för att kunna se över den men de är så jobbigt så oftast gör jag i blindo och försöker känna mig fram....
    många sänger att jag ska låta sambon hjälpa mig, men jag vågar inte släppa lös han där nere med en kniv...hahahah

förra graviditeten så gjorde jag i blindo kanske 1-2 veckor före förlossningen så lite hårig var jag väl, sen rakade jag inget efter förlossningen fören jag börja känna mig så pass "fräsch" igen, dvs när styngnen hade ramlat bort och man börja våga röra mer där nere igen.... men jag vet inte om de var så att hårväxten "stannade" upp lite för jag tyckte inte de växte lika fort som de brukar!
  • Sandragumman

Å jag har mindre nu jämfört med tidigare

• Sandragumman

Ja jag har svullnat där nere men inget som utgör nå "problem" vid sex....
    Men sambon påpekade att mina blygisar hade blivit fylligare och lite mer putande! hahahaha

• Sandragumman
    alberta77 skrev 2010-10-06 10:24:04 följande:
    Fast det stämmer inte. Visserligen verkar krämen mer lokalt men har man otur stängs ett av kroppens viktigaste kärl hos bebis med resultatet att barnet inte överlever. Knepig läkare.  Jag har kronisk muskelinflamation i nacken som även går ut i armen och det finns inget jag får ta under graviditeten för att lindra...
    men herre gud hur farligt lät inte de!!!!

hhahah ja de är bara för oss mammor att lita i slutändan
  • Sandragumman

Mrs  T: grattis och håller tummarna för er! fint namn de namnet finns på min lista oxå!

• Sandragumman

Bebis väska har jag redan packat men kompliterar lite ibland! Min egen väska ska jag packa lite senare, men eftersom jag fick åka in tidigare förra gången så kommer jag inte vänta att packa den så sent! Men jag skulle inte klara mig på tex 2 st body till den lilla?! För jag låg där mina 2 katter och hade kanske 2-3st ombyten men jag fick ju stå och handtvätta på bb för att de. Lilla sket och kräktes! Så denna gång har jag packat en massa kläder minst 5 ombyten!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)