Inlägg från: Sandragumman |Visa alla inlägg
  • Sandragumman

December Bebis 2010 :)

jag har oxå en "full" kissblåsa hela tiden.... å så kommer de bara 3 droppar när man lyckas få tag i en toa....
    Nu har jag städat sen lunch tid och håller på än väntar bara att golvet i köket ska torka innan älsklingarna kommer hem..... sen blir det att fortsätta efter maten....
    Nedre plan är då snart kliniskt!

Så efter att lill älsklingen gått och lagt sig så ska vi börja göra tårterna inför morgon dagen, så de får stå och bli saftiga och gooooda..... för imorgon fyller men lilla älskling 3år..... ujja vad jag tycker åren går fort och snat börjar man om på en ny kula med en liten bebis, nyss höll jag ju min 3-åring i famnen och vaggade..... HAHAHA

så mycket att göra ikväll inför de stora kalaset imorgon som jag dessutom spridit ut under hela dagen så de blir säkert inte så mycket vila och ro imorgon.... men de är ju iof kul med besök eftersom vi har de så sällan, bor 3,5 mil i från exakt alla vi är släkt med och känner, bor i en liten by som ligger åt helt fel håll från Boden så vi får sällan spontan besök eller besök överhuvudtaget!!!!! hahahahah

• Sandragumman

Jag läser om era SF-mått på andra tråden... att ni ligger på ungefär sf26 i  v 24+......
    När jag vet i v 24+2 så hade jag bara 23 i sf....... å nu har jag fått en massa massa komentarer om min LILLA mage..... hade en kompis som var gravid och hade liten mage och jag kommenterade väl de oxå å hon tog riktigt illa vid sig..... men nu är de jag som börjar förstå, för jag blir virrig, orolig och ledsen när jag får höra det...

å en tjej idag gissade på att jag var i v 20 när hon kikade på mig!
    När jag sen sa att jag går in i v 28 imorgon skrattade hon högt och skakade på huvudet och sa....- ojojoj nää de de där var jag i vecka 20 ungefär.....

Usch såå jobbigt!

• Sandragumman

Nu blev jag så deppig så jag rotade fram papper från min son å där läser jag att jag oxå hade SF 23 i vecka 25. alltså samma! och jag mins iaf att jag följde min kurva jätte fint förra gången.....

Jag kanske bara har gått upp mer i mig själv denna gång var ju iof lite större nu när jag påbörjade denna graviditet jämfört med hur liten jag var med Casper.... så de kanske är därför den ser liten ut nu.....*lite mindre oroad nu * men tycker ändå at de är konstigt för dessa människor har ju aldrig sett mig förr..... 

• Sandragumman
    Stefanie skrev 2010-09-17 20:22:25 följande:
    Jag ska förhoppningsvis slippa snitt, men jag är stelopererad i ryggen och då finns en risk att man inte klarar att föda vaginalt. Jag vill inte snitta, men kan inte veta hur det kommer att fungera förrän det börjar närma sig.... 

Jag har fått höra hur många gånger som helst av olika läkare att sammandragningarna inte alls avgör hur förlossningen blir. Kroppen brukar klara en förlossning hur bra som helst även om man inte känt några sammandragningar. Sedan är det klart att det inte fungerar för alla, men det går inte att förutspå hur förlossningen kommer att gå genom att läsa av hur mycket man har känt av sammandragningar. 
    ja när jag väntade Casper så hade jag inte en känning av varken sammandragingar eller förverkar, så när allt satte igång var jag inte beredd för 5öre..... och min förlossning gick bra ändå....
  • Sandragumman

Halsbränna kan sitta i flera flera timmar för mig iaf! Jag äter omeprasol mot halsbränna som jag köpt på Apoteket och den lindrar bra för mig iaf, halsbränna känns precis som att man håller på få en suruppstötning fast det inte alla gånger kommer "upp" en suruppstötning! Hoppas du förstod nu!

• Sandragumman

Vi vet inte heller vad vi väntar för nå en liten överraskning, men de var ganska lika för oss vi tyckte oss se en pung men jag hade tidigare berättat för bm att min sambo inte ville veta så hon bekräftade inget för hans skull, men min sambo är nästa säker på att de är en kille, men jag vågar inte tro de ena eller de andra!

• Sandragumman

De där med bröstpump, jag hade en som man gör för hand från Apoteket men jag tyckte inte de var så lätt så jag mjölkade mig själv förhand, hade väl ett bra handlag för de eftersom jag mjölkat kor då jag är utbildad bonde! Hahaha nä skämt och sido men jag klämde ut min mjölk gick fortast och var mest efektivt:)

• Sandragumman

Lillkillen: hur gammal är dit barn? Tänkte när du funderade på syskonvagn,

• Sandragumman

Willes mamma 08: jag hade oxå så kasst järn/blod värde fast jag åt niferex först 2 st varje dag sen trappade jag ner till 1 st per dag! Men för att slippa allt för trög mage med 2 st niferex tabletter så köpte jag en flaska på Hälsokostbutiken som hette järn! Så nu tar jag 1st niferex tablett på morgonen och 15 ml järn på kväller och mitt värde är relativt godkänt nu iaf!

• Sandragumman

Willes mamma 08: nä tänkte köpa blutsaft först men när jag kom dit så rekomenderade dom mig nått som bara hette järn! De innehåller massa bra saker när man är gravid dvs järn, folsyra mm!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)