• Emynem

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-11-22 13:45:25 följande:
    Idag är jag i v 37+6 så en hel månad e det juh inte Men blir glad att du säger så för jag tycker det är långt kvar
    Min son föddes i v.37+6 så snart smäller det kanske för dig med! :)
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-22 13:50:57 följande:
    Det är inte lätt jag blev först halssjukskriven sen helsjukskriven sen mammaledig haha ja men dk har andra regler än sverige har

Ja skönt att det är år mellan annars skulle jag blivit knäpp.

Om du ber så får du ju svepning hoppas bara du e mogen gumman ..
    Men svepning leder inte alltid till snabb förlossning utan också över tiden
    Ja det lät lite knepigt det dära ;).

Jag förstår inte hur folk som skaffar barn super tätt orkar. Jag oroar mig för hur jag ska orka med en 3,5 åring och en bebis. Haha. Men vissa är väl stålkvinnor! I´m not one of them!

Ja, vi får se den 6.e... Hoppas hoppas!
    Ne, jag vet men jag är villig att försöka, mina fogar verkligen dödar mig. Känner mig som en jätte dålig fru och mamma som knappt kan röra mig.
    Mannen behöver mer hjälp här hemma och Viktor vill leka, och jag vill bara sitta!

Längtar såååå till förlossningen.
    Vet att det egentligen inte är lång tid kvar även om jag når BF men hellre förr än senare!
    Skulle inte ha något emot att föda redan imorgon! :D 
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-22 14:09:08 följande:
    Du är bara en vanlig mamma med som är just nu på smällen tack varare din man haha men det kommer gå bra.
    Tror inte du passerar över BF iaf nej då det tror jag inte.

När kom 1:a vilken vecka ?

Jag vet hur det är idag har jag ju det bättre och jag har städat och sambon kommer hem halv och jag ska cykla o hemta skit ungarna och sen hem igen och sen ja vad är det som väntar då jo MAT och massa skrik och bråk men,men imorgon är det en NY dag och en NY dag närmare alla våra fölossningar snart kan vi glädja oss tillsammans.
    Du ska bara njuta och inte anstränka din kropp för mkt JO när du har nära BF och värkar ska du säda och dona och ha sex i massor för att öka chansen
    Min första kom i v.37+6.

Tappert att cykla måste jag säga!

SNART är bebisarna här! SNAAAART! (försöker tänka positivt, haha).

Nästa vecka ska vi flytta så då kommer jag ha massor att göra, så hoppas att tiden går fortare då.
    Sen ska jag göra det julfint i nya huset så hoppas verkligen att de kommande veckorna går FORT!

Bebis bebis bebis bebis bebis <3 
  • Emynem
    NhjärtaD skrev 2010-11-22 14:16:46 följande:
    Känns som du snart kommer få träffa din bebis, kanske nästa vecka juh
    Emynem skrev 2010-11-22 13:57:37 följande:
    Ja det lät lite knepigt det dära ;).

Jag förstår inte hur folk som skaffar barn super tätt orkar. Jag oroar mig för hur jag ska orka med en 3,5 åring och en bebis. Haha. Men vissa är väl stålkvinnor! I´m not one of them!

Ja, vi får se den 6.e... Hoppas hoppas!
    Ne, jag vet men jag är villig att försöka, mina fogar verkligen dödar mig. Känner mig som en jätte dålig fru och mamma som knappt kan röra mig.
    Mannen behöver mer hjälp här hemma och Viktor vill leka, och jag vill bara sitta!

Längtar såååå till förlossningen.
    Vet att det egentligen inte är lång tid kvar även om jag når BF men hellre förr än senare!
    Skulle inte ha något emot att föda redan imorgon! :D 
    Jag har med massa skuldkänslor mot barnen & sambon...jag vill kunna göra allt det där som jag gjorde innan & lite till, vill kunna överraska sambon med olika saker, men finns inget sånt kvar
    Vara den mamman jag var innan, minstingen har kommit i nån period nu som slåss osv, tror det beror på förändringen här hemma....inte kul
    Man känner sig mer än otillräcklig! :(
    Men några veckor till bara... Sen kan man börja arbeta sig tillbaka till livet.

• Emynem

Usch sitter här med molvärk i ryggen. Inte så skönt! Vill bara att Viktor ska somna nu så jag kan hoppa in i duschen och skölja med varmvatten. 
    Men bara för att så ska Viktor ensvisar mer än någonsin med att inte sova... Suck. 
    Och maken är i Sthlm på kurs så han kan inte hjälpa mig heller... :/ 

• Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-22 20:27:20 följande:
    Tack och detsamma då haha

När är nästa fullmåne ??
    Nästa fullmåne är 21 Dec. 
    Men ni har ju en hel veckas fullmåne på er nu att föda, så... ;) 
  • Emynem
    Cissi7006 skrev 2010-11-22 20:31:34 följande:
    Mitt BF är ju 25 dec, så 21 dec låter mest troligt för min del Tungan ute
    Mitt är 24.e så mest troligt för mig med. Hoppas ju dock på tidigare! ;)
  • Emynem
    NhjärtaD skrev 2010-11-22 20:31:05 följande:

Förresten, om er fl skulle börja under dagen när ringer ni hem era män?

Pratade med sambon om när han ville jag skulle ringa, men vi vet inte riktigt....inte om det bara är en gång i timmen sa han, men jag tror det blir rätt intensivt direkt på mej, men kanske en var 15:e minut? ele jag vet inte...

Jag måste ringa direkt. Min första förlossning tog 2,5 timmar så känner att jag kan ha lite bråttom nu. Haha!
  • Emynem
    Momalicious skrev 2010-11-22 22:13:01 följande:
    Varit på sista föräldragruppen. SÅ AVUNDSJUK! En tjej som var beräknad 20 december fick sin lilla flicka igår kväll. Så hennes man var där ensam. Åh, vill också! Var iaf jättemysigt idag

Sen var det BM-besök för vecka 35 efteråt. Är i vecka 34+3 idag.
    BT: 130/75
    HB: 127
    Blodsocker: 5,0 (efter två bullar och ett glas juice haha)
    SF: 34
    Hjärtljud var 138 
    Ingen äggvita i urinen 

Och BM sa det bästa av allt, att hon trodde jag skulle föda tidigare än BF! Hon sa att nästan alla som väntar pojkar på vintern föder i vecka 37-38, vilket jag GÄRNA gör! Hoppas hoppas! Bebis är dessutom fixerat och ligger låååångt ner så det var ju trevligt att höra. Känner ju att han gör det liksom, eftersom jag gått från kissenödig nästan hela tiden till HELA tiden.

Så nu håller vi tummarna att vår lilla kille gör som min BM tror och ploppar ut om två-tre veckor  
    Ooh jag gillar din BM! Hoppas verkligen att det är sant! Vill inte vara en val ända fram till jul!
    Men sa hon någonting om varför "nästan alla som väntar pojkar på vintern" föder tidigare?

• Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-23 10:25:31 följande:
    Kan lova dig om jag inte skulle få ut min med snitt skulle han inte komma ut alls på egen hand så min pojk är då en flicka
    Haha, ja men BM sa ju bara NÄSTAN alla pojkar... haha... Men jag har känslan av att jag inte kommer att föda i v.37-38 iaf... :(

Men tror inte att jag går mkt över tiden. Men får se!

Usch, jag drömmer VARJE natt att det är på g. Inatt drömde jag att slemproppen gick, den var en ca 3 meter lång stor brun spiral, ganska svårt att missa! Hahaha... 

Sjuka drömmar! Nu vill jag inte bara drömma mer, nu vill jag se att slemproppen lossnar och sen vänta några dagar och så ska förlossningen sätta igång..

Jag vill! Jag vill! JAG VILL! 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)