• Emynem

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-24 19:32:07 följande:
    Då ska du kanske hitta på något kanske gå upp o ner för trappor ha sex städa få orgasmer och bara hoppa och studsa hoppas det blir massa värkar så du får din bebbe
    Lullos haha
    Haha nej, knappast! Men man kan ju hoppas på att livmodertappen är på väg att utplånas iaf.... I HOPE!
    Vill helst ha bebisen om två veckor precis som med storebror, det var kanon! :D 
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-24 19:45:51 följande:
    Hur såg den ut sist ?
    Var den inte liiite öppen ?
    Dom har inte kollat den. Ska göra det den 6.e så jag har ingen aning alls om hur det står till där inne. Haha
  • Emynem
    Jessika82 skrev 2010-11-24 19:47:47 följande:
    Tiden går så fort min lilla sötis blir 4veckor idag..... (Den beräknade bf dagen var i måndags den 22/11)

Oohh, så söööt! :D
  • Emynem
    MFJG skrev 2010-11-24 20:24:38 följande:
    Har molvärk och sammandragningar fortfarande. Kommer dessutom en hel del flytningar. Trött och har huvudvärk. Vet inte vad jag ska tro om detta. Men är det pinvärkar som inte gör någon nytta blir jag less.. Tar inte gärna panodil. Har hållt på från klockan två idag...
    Då sitter vi i samma sits, dock har jag inga flytningar...
    Men molvärk och massor med SD, huvudvärk och ett fruktansvärt illamående... mår inte kaka!!!

Funderar på att lägga mig i ett bad och se om man blir att må bättre :/ 
  • Emynem

God morgon!

Om 4 dagar så flyttar vi till huset och jag måste packa ner allting själv för maken jobbar hela helgen!
    Skit drygt när man knappt orkar röra sig!
    Men men...

En fråga till alla mammor här inne, hur engagerade är era män i graviditeterna?
    Typ, frågar dom en massa saker, följer med till BM, köper grejer etc etc? 

• Emynem

Alltså min kropp håller på att ge upp tror jag.
    Jag har nu varit förkyld i över 2 månader (blir varken bättre eller sämre), har nu fått ögoninflammation på båda ögonen, någon skum infektion i tummen, mitt tandkött BAKOM framtänderna (alltså i gommen) har svullnat upp så det gör nå fruktansvärt ont!, och nu har jag även fått någon skum infektion i ett gammalt ärr på hakan så hela hakan är svullen och öm, det värker i musklerna i underarmarna och i hela låren, jag har börjat lagt på mig massa vatten!!! Och sen så har jag en mensvärk som sitter både i rygg och mage som gör att jag knappt kan gå längre, måste sätta mig ner hela tiden...

Tror kroppen dör nu... :/ 

• Emynem

Enligt forskning som jag har hört så brukar bebisens storlek hänga ihop med hur stor mamman var när hon föddes.

För mig stämde det bra. Jag vägde ca 3,1 kg och Viktor vägde ca 3,3 kg 

• Emynem
    Grattis Linn!

Idag mina kära mammor så ska vi äntligen flytta! :D
    Sen kommer jag att vara utan internet i några dagar, så kommer att sitta helt ovetandes där hemma om vad som händer med alla bebisar här inne.
    Hehe, men har väl en del att läsa ikapp sen när jag kommer tillbaka skulle jag gissa ;).

Hoppas att allt går bra för er och att våra bebisar snart vill titta ut! :)

Kram på er alla!
  • Emynem

Hej!

Nu har vi ÄNTLIGEN börjat komma i ordning i huset. Har kämpat på med magen i vädret och det har varit allt utom roligt!
    Men idag har jag kunnat tagit det lite lugnare.

Fick en rosa flytning i dag när jag var på toaletten, jag hade aldrig så med Viktor men vet att ni andra har skrivit om det några gånger. Så vad kan det vara?

• Emynem
    Cissi7006 skrev 2010-12-02 20:30:13 följande:
    Stefanie - jag har GBS, är det något särskilt du undrar över?

Emynem - det är den berömda slemproppen som lossnat
    Jag hoppas verkligen att du har rätt!!! Vill så gärna komma någon vart nu.
    Med Viktor så släppte slemproppen exakt en vecka innan han föddes, så skulle det bli lika nu så kommer jag
    att föda denna lille två dagar tidigare än jag födde Viktor och då hör jag till det vackra snittet omföderskor som föder sitt andra 2-3 dagar tidigare än sitt första :) 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)