Inlägg från: Ninnie81 |Visa alla inlägg
  • Ninnie81

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2010-09-19 09:47:35 följande:
    När jag gjorde UL på förlossningen för en vecka sedan låg hon i säte, men de senaste två dagarna har jag känt ett väldigt tryck neråt, så det kan betyda att hon börjar vända sig. Det är ju fortfarande gott om plats därinne att svira runt på
    ja de där trycket neråt har man känt länge de är inte skönt för 5 öre. jo inte skulle de förvåna mig om bebis i sista sekund bestämmer sig för att ligga i säte resten av grav
  • Ninnie81

grattis till er som fått hp och ja ska hålla tummarna för er som väntar att de går vägen. sj har ja inte sökt om de eftersom jag vet att de är gode så omöjligt att få de som springvikarie.

var som sagt och fick göra ett ul förra vecka, gjorde även ett 3D ul med. tycker bebis sen ut som en lite apunge så nu tänkte ja dela med mig av min lilla apkille...(vet inte om de är de, men de ser ut som en kille)

tycker även bebis är lite lik Vincent i Skönheten och Odjuret som gick på 4:an för flera flera år sen. han som ut som ett lejon. kanske nån tidig 80-talare kommer ihåg den serien

• Ninnie81
    Mysmamma70 skrev 2010-09-20 18:39:52 följande:
    Vad trist, har du ringt och kollat?
    Ninnie81 skrev 2010-09-20 18:25:16 följande:

grattis till er som fått hp och ja ska hålla tummarna för er som väntar att de går vägen. sj har ja inte sökt om de eftersom jag vet att de är gode så omöjligt att få de som springvikarie.

var som sagt och fick göra ett ul förra vecka, gjorde även ett 3D ul med. tycker bebis sen ut som en lite apunge så nu tänkte ja dela med mig av min lilla apkille...(vet inte om de är de, men de ser ut som en kille)

Gode så omöjligt, hihi, är du norrländska?

Häftigt med 3D-bilder
    ha ha..jo faktiskt så e ja de..var de mitt sätt att skriva som ja blev avslöjad?? 
    alberta77 skrev 2010-09-20 19:22:50 följande:
    Så söt! Det var lite den serien som fick mig att välja Vincent till sonen. Så gullig serie det var

Nästa vecka ska vi få se vår lill* i 3d/4d med. Längtar så!
    tyckte oxå om de. när vi vänta vår första son pratade vi om Vincent. tycker de är ett jättefint namn.

på tal om namn så är de inte lätt. Sen vill man ju att de ska passa till Melwin och Malcom. försökt fråga sambon men han tycker att vi har LÄNGE på oss...men som de har varit de 2 andra gångerna så har vi haft svårt att bestämma så våra smågrabbar har varit namnlösa de första månaderna...skulle vara skönt om man har några förslag när bebis kommer och så får man se när den kommer vilket namn som passar bäst.

VEt att om vi får en flicka så blir andra namnet Viola efter min mamma som dog tvärt när ja vänta yngstpojken...20 okt är de 2 år sen hon dog...huvva...blir så ledsen när ja tänker på hur fort tiden har gått. :´-(
  • Ninnie81
    Mysmamma70 skrev 2010-09-20 20:20:30 följande:
    japp, är själv uppvuxen däruppe
    jasså.vars nånstans då?
    Emelle skrev 2010-09-20 20:21:57 följande:
    Vad söt! Vilken vecka är du i?
    Man kan verkligen se hur dom ser ut ju! särskilt nu när vi är ett par här som visat kort från 3D.
    bebisarna är ju så olika!!
    är i v.29 nu men när kortet togs så var ja i v.28. fick 2 kort men den andra ser skitkonstig ut eftersom bebis just gäspa och då såg de ut som att den hade veckans långa haka. läkaren som gjorde ul sa att rör de sig de minsta så kan fotorna bli lite konstiga.
  • Ninnie81

i morgon ska ja till bm. ska även nog få en läkartid för min mage. får se om de kan se om ja har nå problem med magen. börjar fundera om ja kan ha blivit lite känslig för mjölkprodukter..ska blir spännande se hur mycket magen har växt sen förra gången när ja var i v.25.

nä nu ska ja gå och lägga mig men sov gott alla söta med era superfina magar

• Ninnie81

BM besök idag i v.29

Vikt -2 kg än

Blodsocler 5,1
    Blodtryck 110/65
    Järnvärde 112
    Fosterljud 144 slag/min
    Sf-mått 29

Nästa tid den 12/10. Längtar massor. Godnatt alla söta och era magar

• Ninnie81

jag kommer att jobba ända till bf. har inte sökt HP..som de känns nu så kommer de inte vara nå problem...ska bli skönt att jobba hela tiden

• Ninnie81

i går är de 2 år sen som min älskade mamma åkte in på sjukhuset och sedan dog...saknaden är enormt stor...

• Ninnie81
    AnnaCL skrev 2010-09-29 19:12:24 följande:
    OJ så tråkigt att höra, så jobbigt. Skickar styrkekramar tilTal dig. Vad hände med din fina mamma?
    Tack så mycket

de hittade henne i sitt hus...inget vet exakt va som hände men hon låg i respirator i 2,5 v innan vi bestämde oss för att stänga av alla maskiner. hon hade diabetes och hade troligvis fått en sockerkänning och sen fick hon en blodförgiftning för hon låg i sängen i samma ställning allt för länge. fick svikning i 5 organsystem och eftersom hon inte fick tillräckligt med syre så fick hon en jätteallvarlig hjärnskada.

om du går in på min blogg ninniejohanna.blogg.se och under kategorin Mamma står allt där om du vill läsa
  • Ninnie81

en liten fråga...bilden på bebis är i vecka 18 frammifrån så de som är högst upp på bilden är ansiktet...ögonhålorna och de....men om man kollar längst ner på bilden Vid mitt vackenmärke är de nå ljusare bloppar.ser ut som ett V med 2 bollar på...va tro ni att de kan vara? kan de vara äggstockar eller är de snopp och kulorna...sj så undrar ja inte om de kan vara äggstockarna...nån som kan säga va de tror eller rent av ser va de är?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)