-
grattis till lilla elsa =)AnnaCL skrev 2010-12-12 12:01:28 följande:här har det kommit en liten elsa på 3200gram som verkar må toppen. hurra! -
Grattis Willes mamma så himla kul,..hur stor var han?
och ja ska hålla tummar och tår för er andra att de sätter ingågn för er med. =)
börja skratta lite igår när ja var på efterkontroll hos bm,...tänkte " här sitter jag och håller på att få en spiral in ploppad medans några i bf-tråden väntar på att få ploppa ut en bebis...
i morgon blir Mario 8 veckor...tiden går hur fort som helst....men han känns väldigt bebis än...n är mina andra killar var runt 2 mån vägde de 6,3 kg respektive 5,2 kg. MArio väger nog nu ca 3 kg...ha ha...
en liten bild på mina små tomtenissar

-
Mario vägde 1938 när han föddes och var 43,5 cm lång.pickaboo skrev 2010-12-14 09:39:37 följande:Ja han ser ju onekoigen ut som en nyfödding. Hur mycket vägde han när han föddes? Skönt att allt har gått bra! -
grattis alla brudar till era bebisar och kämpa på till er har kvar era små i magen.
tänk att de bara är 4 dagar kvar till jul...helt sjukt va tiden går fort.
Mario blir 9 veckor i morgon. han väger nu 3,3 kg och är 52 cm lång. lillälsklingen växer så bra så. dock väger han över 2 kg för lite va han egentligen ska väga med de tar han igen snart.
ett litet julkort til er alla från oss alla
-
men ja tror vi redan har en bebislista...har minne av att ja skrivit in Mario i dendelifi2 skrev 2010-12-21 20:15:23 följande:Vad tycker ni, ska vi göra en bebislista nu? Nu har ju majoriteten fått iaf. -
hitta tråden....så skriv in era underverk i den =)
www.familjeliv.se/Forum-2-14/m55394043.html -
oj oj här föds de barn...Jättestort grattis till alla nya bebisar i tråde...glöm inte skriva in dem i bebistråden när ni har ork och tid.
Jättestort God Jul och Gott Nytt År alla underbara mammor och vackra gravida kvinnor =) -
Vilka fina bebisar ni har brudar. Mario blir 10 veckor nu på ons. Helt sjukt va tiden går fort. Ska på tis till Sunderbyn och göra hörselkontroll sen på ons blir de mätning. Vi. Har har vägt Mario 1 gång i veckan men nu var de 2 veckor sen sist. Han har gått upp så bra sen sist. Nä nu ska jag väcka min andra hälft.
-
Vil bara önska alla fina mammor och gravida GOTT NYTT ÅR

Sen vill ja önska Grattis till alla nya mammor
Nu är Mario 10 mån och växer på som bara den. nu väger han som en nyfödd bebis. var och vägde han i mån och då vägde han 3725 g och är 55 cm lång. är en lång och smal kille =)
däremot så sover han jättedåligt på nätterna nu...har hållt på och tjorva i 1 vecka nu...så man är gode så slut i kropp och knopp. ger man han mat så äter han men han spyr upp de lika snabbt....spyr nog 5-6 ggr per natt och då blir han så gnällig för han är hungrig...tur att man har haft gubben hemma dessa veckorna men på måndag börjar han jobba heltid...kommer blir en prövning.
förresten hur många bf:ar har vi kvar nu i tråden????? -
ha ha....ja precis...hjärnvärksamheten funkar inte så bra just nu.... =)delifi2 skrev 2010-12-30 20:46:26 följande:10 veckor menar du väl? :) vidssst går tiden fort men så fort
så är man uppe redan...ännu en natt där inge är bra för lillherrn...men nog sjutton duger de att somna efter blöjbyte och att morsan måste dra sig upp från sängen och tulla in han i en filt som en liten badbolll...d¨å smäller ungen av...fast samtidigt blir man inte förvånad eftersom han är ju van med de ända sen födseln....jag bävar att Mario har fått nå nattkolik...är hur snäll som helst på dagarna och kvällarna mn börjar direkt när vi ska lägga oss...då duger inge alls för lillherrn...somnar gärna vid bröstet...men vaknar ALLTID av att han spyr...fastän ja rapar har så spyr han..sen vill han äta mer och då får man göra om hela proceduren...håller på bli knäpp.....ska prata med bvc om de där...nä ska nog passa på att sova en liten stund innan han vaknar
nu sover mario inrullad i sin Pingufilt i phil&ted mjulklift....måste bara säga att ja verkligen ÄLSKAR den vagnen...bästa syskonvagn EVER. men de bästa med allt är att den tar typ ingen plats alls i bilen...mycke mindre än de vanlga vagnarna....gilla gilla gilla =D