Inlägg från: Ninnie81 |Visa alla inlägg
  • Ninnie81

December Bebis 2010 :)

hej brudar. Tänkte meddela att ja just nu ligger på förlossningen. Börja blöda igår och haft kraftiga sd. Har fått 2 omgångar bricanyl och en kortisonspruta eftersom de såg att när ja hade mina sd påverkades min tapp. Från 6 cm till 3 cm. Förhoppningsvis stannar bebis ett tag till. Men vi får se. Skriver mer sen beroende på hur de går. Men håll tummar och tår att de dröjer nån vecka till

• Ninnie81

tänkte bara ge er en liten uppdatering. Ligger fortfarande på bb. Har nyss fått min 3:e bricanyl spruta eftersom ja har sd som kommer med 3 min mellanrum. Ska även få min andra kortison spruta. Blir väl en ctg kurva till och nog en vul för att kolla om tappen påverkats nå mer. Får se om de blir hem gång i morgon. Måste bara säga att ja är less till tusen och vill bara hem till minasmå älsklingar.

• Ninnie81

hej brudar

nu är jag hemma igen. fick komma hem igår efter lunch. men tyvärr så har ja kvar mina sd och massor av slemliknande flytningar. men än så länge så har ja inte öppnat upp mig. min livmodertapp är 3 cm lång nu. kommer att ta de så lugnt som de går med 2 pojkar på 1 och 3 år. verkar som dessa sd är nått ja får leva med men ja är ändå lite orolig att ja börjat läka. har känt som de kommer nå blött titt som tätt. eller så är ja bara nojjig.

gick in i v.33 idag. fick veta att bebis väger nu 1,8 kg nu men inget om hur stor de tror den kommer bli. är en normalstor då eller??? nån som vet.

hoppas iaf att bebis stannar 1 mån till men vi får se om ja kommer gå tiden ut. de är bara jag som tror de i min omgivning...ha ha...snacka om att var positiv

• Ninnie81

måste in igen för vattnet har gått nu för 45 min. Meddelar mer sen. Kram alla

• Ninnie81

hej brudar. Nu har äntligen våran lillprins kommit. Efter 3 dagars försök av igångsättning så blev ja till slut snittad idag. Våran lilla plutt föddes 14.08 och vägde 1938 gram. Så snygg. Lutar mot en Neo. Kram på er alla

• Ninnie81

lägger in en bild på lille Neo (har inte namnet helt klart än) mätte han idag och han är 43 cm lång och väger nu 1990 gram.

melwin 070525 malcom 090518 Lillprinsen 101020
  • Ninnie81

hej tjejer.

tänkte bara titta in och uppdatera er hur de går för lilleman som ej har nå namn.

nu är min älskade lillevän 10 dagar gammal och äntligen väger han 2 kg. han har börjat amma lite från mig men får även sond. är såå stolt över min lillprins. hoppas fortsätter gå upp såhär bra så då blir nog inte vistelsen på Neotrala såå himla lång.

men däremot så tror de att han är äldre än va de stod på sista ul. fick ju då den 15 dec men ja har alltid sagt den 10 eftersom de stämmer bättre med min senaste mens och de verkar som de stämmer. så ist för v.34 så är han i v.35 nu. kommer inte vara så stor när vi får hem han men de gör inge bara vi snart får börja fara hem på permiss.

förresten...skulle de inte vara kul att starta en tråd där vi fått våra små och typ såhär:

Ninnie81:  BF 15/12, Född 20/10 (v.32), Pojke 1938g och 43 cm

Eller nån annan kanske har ett bättre sätt att skriva på =) tänkte bara att e kunder vara e kul grej

kram på er alla mammor och bebbar vare de sig är i eller utanför magen och ha en superhärlig helg

• Ninnie81
    SaraKlippan skrev 2010-11-02 06:22:08 följande:
    Hej allihopa! :) Igår kl 12:28 föddes vår lilla pojke med kejsarsnitt 5 veckor för tidigt. Han vägde 2455 gram och är underbart fin och klara sig jätte bra med andning o så. Vilken lycka när man hörde hans skrik när de plockade ut honom! Jag och min sambo började båda stor tjuta där bakom skynket! Lite jobbigt sen när de tog ut honom o sambon följde med o ja fick ligga kvar där utan mina prinsar! Dröjde ca 2 timmar innan ja fick träffa vårt barn men som tur var så va sambon med honom hela tiden och det var underbart när ja kom åkande i sängen o fick se min sambo sitta där med vårt lilla knyte på bröstet! Lyckotårarna bara sprutade! Sen fick ja lille Benjamin till mig och låg kvar där med honom på bröstet till kl 23:00 då vi var tvugna att få lite sömn. Han var jätte duktig o fick mat genom sond men var ändå lite sugen på tutte o försökte att sutta lite från mina bröst! Nu ligger ja här o har precis vaknat o vill bara komma till min pojke igen! Min sambo sover, jag har svårt för att sova mer o har lite ont. Har precis fått smärtstillande och ligger här o oroar mig för hur det ska gå när ja behöver bajja! Rädd för att röra mig då de gör rätt så ont o känns obehagligt! Undrar hur lång tid de tar innan ja kan röra mig någorlunda igen? Hade gärna skickat en underbar bild men ja kan inte bifoga bild när ja är här inne i mobilen :( så ni får vänta ett tag till! Vi kommer kanske att få åka hem i slutet på veckan! Kram till er alla och tack för alla lyckönskningar :) ni är underbara!
    jättestort grattis till eran lilla Benjamin. visst är de härligt när man hör den skrika..
    blev ju oxå snittad och i morgon är de 2 v sen. kan röra mig hur bra som helst men ja är lite små öm då och då...tog väl 1,5 v innan ja kunde sluta med smärtstillande.
    va skönt att ni fåråka hem snart. sj är ja inne på min 3: e v och de är väl kvar ca 2-3 veckor till innan vi får fara hem.

sköt om er och lilleman
  • Ninnie81

har skrivit  in lilleman på fått- tråden men eftersom ja ha lite koll nu så kunde ja inte skriva in de andra...kanske nån kan göra de som vet =)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)